طرز تهیه ترشی نارنج و رب نارنج در خانه

منبع: آرگا

1

1403/1/20

17:02


اگر یک ترشی خاص می خواهید در این بخش با طرز تهیه ترشی نارنج خانگی آشنا شوید. این ترشی خوشمزه براس انواع غذا استفاده می شود.

اگر از علاقه مندان به ترشی های خانگی هستید در این بخش می‌ توانید با طرز تهیه انواع ترشی‌های خانگی همراه ما باشید. طرز تهیه ترشی نارنج با طعم و عطر فوق العاده آن در این بخش قرار داده شده است که مطالعه می‌ کنید.

برای داشتن انواع از ترشی‌ های خانگی تنها کافی است تا رسپی‌های آن را در ارگا مطالعه کنید. طرز تهیه ترشی پرتقال و ترشی کامکوات نیز با یک دستور ساده در این بخش قرار دارد.

رسپی ترشی نارنج

مواد اولیه:

  • نارنج: ۱۰ عدد
  • دارچین: چند تکه
  • شکر: ۲ قاشق غذاخوری
  • سرکه: ۲ لیوان

در مرحله اول برای آماده شدن این نوع ترشی باید نارنج‌ ها را به خوبی بشورید. پوست نارنج‌ها را جدا کرده و لایه گوشتی روی پوست را نیز جدا کنید. یک مرتبه پوست‌ های نارنج را که به صورت خلالی برش زده‌اید به همراه آب بجوشانید.

 

این کار موجب شده تا تلخی پوست آن از بین برود. توجه کنید که پوست کردن نارنج می‌ تواند در طعم تلخی آن تاثیر داشته باشد. در این بخش باید مواد جوشیده شده نارنج را آبکش کرده و دوباره آب روی آن بریزید. چند تکه چوب دارچین شکر مقداری آب نارنج پودر هل و ۲ لیوان سرکه را اضافه کرد و روی حرارت قرار دهید تا مواد بجوشد.

طرز تهیه ترشی نارنج

شما می‌ توانید شکر را در این ترشی حذف کنید ولی برای داشتن یک ترشی با طعم ملس بهتر است تا کمی به آن شکر اضافه نمایید. بعد از اینکه پوست نارنج کمی نازک شد می‌ توان زیر حرارت را خاموش کرده و درون شیشه‌ های مخصوص سرو کنید. کمی زمان داده تا خنک شود و بعد درب آن را بسته و در یخچال بگذارید تا بعد از یک هفته آن را استفاده کنید.

شما می‌ توانید در یک رسپی دیگر ترشی نارنج را به صورت برش خورده و با گوشت نارنج تهیه کنید. این ترشی ممکن است کمی طعم تلخی داشته باشد. پس باید در تهیه آن دقت کنید.

باید حتماً نارنج‌ های تازه تهیه کرده و به سرعت ترشی را تهیه کنید تا طعم آن به تلخی نگراید. در صورتی که می‌خواهید نارنج را به همراه میوه آن تهیه کنید حتماً باید دانه‌ های نارنج را خارج کرده تا تلخ نشود.

در این مرحله از طرز تهیه ترشی نارنج شما می‌ توانید از کمی سیر یا سیاه دانه استفاده کنید. نکته مهم این است که شما پوست نارنج را به خوبی جدا کنید تا موجب تلخی آن نشود. حتماً دانه‌های نارنج را باید خارج نمایید.

روش تهیه ترشی نارنج

ترشی و رب نارنج بدون تلخی:

ترشی فوق العاده شما تلخ نشود، باید در مراحل آبگیری ترشی و رب نیز دقت کنید. استفاده از آبمیوه‌ گیری‌ های برقی موجب شده تا گوشت و پوست نارنج‌ها نیز اب گیری شود. به همین دلیل موجب تلخی رب می‌ شود.

برای تهیه این نوع ترشی باید ابتدا آب نارنج را به صورت دستی بگیریم پوست ترشی را جدا کرده دانه‌ ها را جدا کرد و با دست بالا خارج شود. بهتر است تا نارنج را به طور کامل آبگیری نکنید که مزه تلخ به خود نگیرد.

حالا می‌ توانید آب را روی حرارت گذاشته و زیر حرارت را کم کرد و مدام هم بزنید تا مواد به غلظت کافی برسد. م ی‌توانید در مرحله نهایی نیز از مقدار شکر برای ملس شدن این ترشی و رب استفاده کنید.

این رب فوق العاده را می‌ توانید در کنار انواع غذا استفاده کرده و نوش جان کنید. خواص این رب عالی بوده و برای تنظیم فشار خون و چربی نیز مناسب است. این رب می‌ تواند به تصفیه کلیه نیز کمک کند.

برای افرادی که دارای بیماری انگل هستند، مصرف این رب می‌ توانند موجب از بین رفتن انگل شود. افزودن مقدار شکر به این رو موجب شد تا طعم تلخی آن نیز نسبتا معتدل شود. حالا شما یک رب کاربردی دارید که می‌ توانید به عنوان سس و چاشنی غذا به راحتی استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو