طرز تهیه ترشی انار و زرشک با طعمی فوق العاده عالی

منبع: آرگا

1

1402/8/22

19:40


برای داشتن یک چاشنی ویژه با ترکیبی از زرشک، رب انار و انار می توانید در این بخش با طرز تهیه ترشی انار و زرشک همراه ما باشید. این ترشک طعم عالی دارد.

طرز تهیه ترشی انار و زرشک که یک چاشنی فوق العاده در کنار غذای شما است در این بخش قرار داده شده که شما با آن آشنا می شوید. این ترشی خوش طعم بوده و یک مزه عالی است.

در صورتی که می خواهید یک چاشنی جدید را تجربه کنید در این بخش می توانید با طرز تهیه ترشی کاهو و ترشی لبنانی آشنا شوید. این ترشی ها در کنار غذا نییز فوق العاده است.

طرز تهیه ترشی انار و زرشک

مواد اولیه:

  • انار ترش: ۴ عدد
  • نبات شاخه ای: ۲ عدد
  • زرشک: ۲ قاشق غذاخوری
  • رب انار: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی انار و زرشک:

ابتدا باید انارها را دانه کنید. می توانید از انار ملس یا انار ترش نیز استفاده کنید. با استفاده از یک گوشتکوب یا غذاساز انارها را به خوبی به کنید. بهتر است تا از گوشتکوب استفاده کرده که انارها خمیری تر شده و زیادی آب نشود.

مواد را درون یک قابلمه ریخته و آن را روی حرارت بگذارید. در این مرحله نیز می توانید از یک یا دو تکه نبات برای ملس تر شدن انارها استفاده کنید که این مرحله دلخواهی می باشد و می توانید از مقدار نبات کمتر یا بیشتری استفاده نمایید. مواد را روی حرارت بگذارید و زمان دهید تا کمی مواد بجوشد.

رسپی ترشی انار و زرشک

بعد از اینکه کمی مواد به غلظت دلخواه رسید، می توانید زرشک های شسته شده را اضافه کنید. در مرحله بعدی نیز باید رب انار را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا رقیق شده و در مواد ترکیب شود.

شما میی توانید از رب آلوچه و رب البالو و … نیز استفاده کنید. در این مرحله از طرز تهیه انار و زرشک شما می توانید یک ترشی فوق العاده داشته باشید. این چاشنی برای مهمانی های شما عالی است و در کنار غذا نیز سرو می شود.

این نوع ترشک فوق العاده خوشمزه است. شما می توانید در مهمانی های خود به عنوان یک چاشنی عالی داشته باشید. همانطور که اشاره شد شما می توانید از رب های مختلف برای این تریکب استفاده نمایید.

مواد لازم ترشی انار و زرشک

در صورتی که می خواهید این ترشی طعمی ترش و نمکی داشته باشد به جای شکر و نبات می توانید از مقداری نمک استفاده کنید یا اینکه از رب ملس تر استفاده نمایید. شما می توانید ترکیب های فوق العاده دیگری نیز در این مواد داشته باشید. استفاده از قیسی و آلو خشک شده و آلبالوی خشک شده در این ترشی فوق العاده خوشمزه می شود.

برای این ترشی می توانید از میوه های دیگری هم استفاده کنید. استفاده از آلبالوی خشک شده، آلو، قره قوروت و … در این ترکیب فوق العاده است شما می توانید با این رسپی یک آلوچه و ترشک برند داشته باشید و با استفاده از ان هم کسب درآمد می کنید. توجه کنید که مواد این ترشک نباد خیلی غلیط شود پس باید ترشک را تا زمانی که خیلی غلیظ و خشک نشده از روی حرارت بردارید.

بعد از سرد شدن آن را درون ظرف های تک نفره ریخته و برای فروش اقدام نمایید. شما می توانید برای مهمانی های خود نیز این ترشک را به صورت تک نفره سرو نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو