طرز تهیه ترشی زالزالک و فوت و فن های درست کردن این ترشی خوشمزه

منبع: آرگا

2

1402/11/30

18:31


برای اینکه طعم یک ترشی خوشمزه خانگی را داشته باشید در این بخش می توانید با طرز تهیه ترشی زالزالک ویژه همراه ما باشید که طعم عالی دارد.

ترشی با استفاده از میوه های جنگلی یک ایده عالی است که شما در این بخش می توانید با طرز تهیه ترشی زالزالک آشنا شوید. این ترشی جنگلی را باید امتحان کنید‌.

اگر یک ترشی با طعم های خوشمزه می خواهید حتما باید در این بخش با طرز تهیه ترشی همراه ما باشید. طرز تهیه ترشی کمبزه و ترشی بامیه با طعم های ویژه را می توانید در آرگا تجربه کنید.

طرز تهیه ترشی زالزالک

مواد اولیه:

  • زالزالک: ۱ کیلوگرم
  • نمک: به میزان لازم
  • سرکه: ۲ لیتر

طرز تهیه ترشی زالزالک:

زالزالک ها را درون یک لگن آب سرد بریزید. بعد از شست و شوی کامل آن را کنار گذاشته تا اب کشیده شود و خشک شده حالا ابن کار را ۲ مرتبه انجام دهید. یرای اینکه ترشی کپک نزند، مواد ترشی باید به خوبی خشک شده و آب اضافی آن گرفته شود.

رسپی ترشی زالزالک

درون ظرف مورد نظر خود باید مواد را ریخته و روی زالزالک ها باید کمی نمک اضافه کنید. این کار را ادامه داده تا زالزالک ها تمام شود. در واقع باید مرحله به مرحله این کار را انجام دهید.

سرکه را باید مقداری روی زالزالک ریخته تا روی سطح زالزالک ها را بگیرد. درب ظرف را به خوبی بسته و در یک مکان خنک قرار دهید این ترشی به مدت ۲ ماه بعد قابل استفاده بوده و می توانید در کنار غذاهای مختلفی از این ترشی استفاده کنید.

طرز تهیه ترشی زالزالک با این رسپی عالی بوده و طعم فوق العاده ای دارد. شما می توانید انواعی دیگر از ترشی های خانگی و جنگلی را با این رسپی داشته باشید. روی این ترشی را می توانید با مواد دلخواه دیگر نیز تزیین کنید.

بهتر است تا در این ترشی از سبزیجات معطر استفاده نکنید. این ترشی با طعم و مزه خود عالی تر می شود. میزان نمک و ترشی این مواد نیز دلخواه است. این ترشی برای دورچین نیز گزینه خوبی بوده و با طعم آن نهایت لذت را می برید.

مواد ترشی زالزالک

فوت و فن ها:

برای اینکه ترشی شما طعمی نسبتا ملس داشته باشد، می توانید از مقداری شکر هم استفاده کنید. افزودن مقداری نبات نیز در این ترشی موجب شده تا سردی آن از بین برود و یک ترشی فوق العاده داشته باشید. شما می توانید از ترکیب زالزالک قرمز و زرد استفاده کنید که ترکیب بهتری می شود و برای دورچین نیز عالی است‌.

برای تعدیل ترشی این مواد می توانید از ترکیب آب جوشیده و سرکه هم استفاده نمایید. این ترشی خوشمزه را باید به مدت ۲ ماه درون مواد سرکه قرار دهید تا به خوبی رسیده و مزه دار شود.

برای اینکه ترشی ماندگار داشته باشید، باید از ترشی های نسبتا بزرگ استفاده کنید. در این صورت ترشی له نشده و به مدت طولانی تری استفاده می کنید. شما می توانید از شیشه های درب دار برای نگهداری این ترشی استفاده کرده و حتما باید آن را در محیطی خنک نگهداری کنید. این ترشی ویژه را می توانید به عنوان یک ترشی مجلسی تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید.

برای تهیه ازگیل های جنگلی شما می توانید به جنگل ها رفته و این ترشی ویژه را تهیه کنید. طعم این ترشی برای افرادی که طعم های متنوع می خواهند یک ایده عالی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو