ژرار دوپاردیو الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/9/30

14:12


یک روزنامه نگار و نویسنده اسپانیایی شکایتی را علیه «ژرار دوپاردیو» در اسپانیا تنظیم کرد و مدعی شد که این بازیگر نزدیک به 30 سال پیش در پاریس به او تجاوز کرده است.

ژرار دوپاردیو الان کجاست؟ + بیوگرافی

شکایت جدید علیه بازیگر معروف سینما

به گزارش نم نمک ، «روث بازا» روزنامه نگار 51 ساله ، به خبرگزاری فرانسه گفت که روز پنجشنبه شکایت خود را به پلیس اسپانیا تسلیم کرده و گفت که تجاوز زمانی اتفاق افتاد که او در 12 اکتبر 1995 با این بازیگر در پاریس برای مجله سینمانیا مصاحبه کرد.

ژرار دوپاردیو الان کجاست؟ + بیوگرافی

ژرار دوپاردیو الان کجاست؟ + بیوگرافی

بر اساس قانونی که سال گذشته در اسپانیا تصویب شد ، اتهام تجاوز جنسی طیف گسترده ای از جرائم ، از سوء استفاده آنلاین و تجاوز را شامل می شود که هر کدام مجازات های متفاوتی دارند و محکومیت به تجاوز جنسی می تواند حداکثر 15 سال حبس داشته باشد.

در سال 2021، دوپاردیو در پرونده ای که توسط شارلوت آرنولد بازیگر مطرح شد ، متهم به تجاوز جنسی شد ، او مدعی است در آپارتمانش در پاریس در سال 2018 در حالی که 22 ساله بود مورد تجاوز قرار گرفته است. دوپاردیو تلاش کرد این اتهامات را رد کند اما دادگاه پاریس سال گذشته آنها را تأیید کرد و اعلام کرد شواهد جدی و تایید شده ای در این باره وجود دارد.

دوپاردیو در نامه ای سرگشاده که در ماه اکتبر در نشریه فیگارو منتشر شد ، اتهامات تجاوز جنسی را رد کرد و نوشت : «هرگز ، هرگز با یک زن بدرفتاری نکرده ام».

یک گزارش تلویزیونی در فرانسه در ماه اخیر که شامل تصاویری از این بازیگر 74 ساله بود ، اتهامات اخلاقی علیه دوپاردیو را دوباره در کانون توجه قرار داد و بحثی را درباره تبعیض جنسی در سینمای فرانسه برانگیخت.

«ژرار دوپاردیو» از شناخته ترین هنرپیشه های فرانسه و جهان است که جوایز متعدد جهانی کسب کرده و یکی از بازی های معروف او در نقش کریستف کلمب در فیلم «فتح بهشت» ساخته ریدلی اسکات و همچنین «ژان والژان» در سریال «بینوایان» است. 

او دو جایزه سزار و یک بار جایزه گلدن گلوب در کارنامه سینمایی دارد و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم ونیز در سال 1985 برای فیلم« پلیس» از دیگر جوایز معتبر این بازیگر باسابقه است که حدود 170 فیلم در کارنامه دارد.

وی تاکنون 15 بار نامزد دریافت جوایز سزار (اسکار سینمای فرانسه) بوده و برای فیلم های «آخرین مترو» و «سیرانو دوبرژراک» این جایزه را از آن خود کرده است.

این هنرپیشه در زمان ریاست جمهوری «فرانسوا اولاند» ، در اعتراض به افزایش مالیات افراد پردرآمد ، فرانسه را ترک کرد و سپس «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به او شهروندی افتخاری این کشور را اعطا کرد.


بیوگرافی ژرار دوپاریو

ژرار ژاویر مارسل دوپاردیو معروف به ژرژ دوپاردیو متولد 27 دسامبر 1948 ‏ بازیگر مشهور فرانسوی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو