الکساندر دوگین مشاور ولادیمیر پوتین کیست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/12/19

15:37


الکساندر دوگین ، فیلسوف و نظریه پرداز برجسته روسی به العربیه انگلیسی گفت که تسلیم اراضی اوکراین و توقف ارائه تسلیحات به این کشور «تنها راه» پایان جنگ روسیه است.

الکساندر دوگین مشاور ولادیمیر پوتین کیست؟ + بیوگرافی

متحد پوتین : تسلیم شدن اوکراین تنها راه پایان جنگ است

به گزارش نم نمک ، دوگین که یکی از متحدین اصلی ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه محسوب می شود ، عنوان کرد که «بی مسئولیتی سیاست مداران غربی» باعث و بانی میزان بالای تهدیدات هسته ای در طرفین درحال جنگ و همسایگان شان است.

الکساندر دوگین مشاور ولادیمیر پوتین کیست؟ + بیوگرافی

الکساندر دوگین مشاور ولادیمیر پوتین کیست؟ + بیوگرافی

وی عنوان کرد که «جنگ هسته ای تاکنون هیچ گاه از این به ما نزدیک تر نبوده است» چراکه «ایدئولوژی حاکم در غرب - که جهانی شدن و لیبرالیسم است -  هیچ دیدگاه مخالفی را نمی پذیرد.»

سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه در ژوئن 2023 پیش از ارسال جت های F-16 به اوکراین هشدار داده بود که ارائه جت هایی که توانایی حمل تسلیحات هسته ای داشته باشند ، باعث تشدید جنگ خواهد شد.

دوگین در این رابطه توضیح داد : هشدار لاوروف به این دلیل بود که ما نمی دانیم آیا این جنگنده ها که توانایی حمل کلاهک هسته ای را دارند حامل این سلاح ها هم هستند یا نه. این اقدامات ممکن است باعث شود که روسیه در برخی مسائل از راهبرد تسلیحات هسته ای در اوکراین یا لهستان استفاده کند.

وی تصریح کرد که هیچ راهی برای تشخیص اینکه جت های F-16 درحال حمل کلاهک های هسته ای هستند یا نه وجود ندارد و این مسکو را برای استفاده سریع تر از «دکمه قرمز» تحت فشار قرار می دهد.


بیوگرافی الکساندر دوگین

آلکساندر گلییویچ دوگین متولد 7 ژانویه 1962 دانشمند علوم سیاسی اهل روسیه است.

داریا دوگینا دختر الکساندر دوگین درپی انفجار خودرو حامل وی در حومه مسکو کشته شد . ظاهراً در این سوء قصد ، هدف اصلی شخص الکساندر دوگین بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو