هشدار پوتین نسبت به گستردگی جنگ در خاورمیانه

منبع: سیمرغ

3

1402/8/4

17:53


هشدار پوتین نسبت به گستردگی جنگ در خاورمیانه

پوتین: انتقام گرفتن اسرائیل از مردم بی‌گناه غزه اشتباه است



«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی نشستی در کرملین با رهبران مذهبی روسیه از مذاهب مختلف، هشدار داد که «درگیری اسرائیل با حماس می‌تواند به فراتر از خاورمیانه گسترش یابد» و گفت که این اشتباه است که زنان، کودکان و افراد بی‌گناه در غزه به دلیل عملکرد دیگران مجازات می‌شوند.

پوتین در ادامه با تاکید بر اینکه «خونریزی در منطقه باید متوقف شود» خاطر نشان کرد که در تماس‌هایی تلفنی به دیگر رهبران جهان گفته است که اگر این کار انجام نشود، خطر درگیری بسیار گسترده‌تری وجود دارد.

بر اساس متن منتشر شده از این نشست، رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: وظیفه امروز ما، وظیفه اصلی ما، توقف خونریزی و خشونت است. در غیر این صورت، تشدید بیشتر بحران، پیامدهای شدید، بسیار خطرناک و مخربی را به همراه خواهد داشت.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، او با انتقاد از غرب تاکید کرد که برخی از نیروهای ناشناس به دنبال تحریک بیشتر تنش و کشاندن هر چه بیشتر کشورها و مردمان دیگر به این درگیری‌ها هستند.

پوتین افزود: هدف از این کار راه اندازی یک موج واقعی هرج و مرج و نفرت متقابل، نه تنها در خاورمیانه، بلکه بسیار فراتر از مرزهای آن است. برای این منظور، از جمله تلاش می‌شود که با احساسات ملی و مذهبی میلیون‌ها نفز بازی کنند.

وی تصریح کرد غرب در حال دامن زدن به نفرت مذهبی و تعصب با هدف «ایجاد تفرقه و تسخیر» جهان برای حفظ «نظم جهانی جدید» است که سرانجام آن، تسلط و استعمار است.

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه «مسکو همچنان از راه‌حل ۲ دولتی برای مسئله فلسطین و اسرائیل دفاع می‌کند» تاکید کرد که این، تنها راه برای دستیابی به یک راه‌حل بلندمدت است.

پوتین با این حال تصریح کرد که از نظر او، رژیم صهیونیستی اشتباه می‌کند که برای انتقام حمله حماس به بمباران غزه ادامه می‌دهد، چراکه برای آن‌ها روشن است که افراد بی‌گناه نباید در قبال اعمال دیگران، مسئول شناخته شوند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو