معرفی بهترین گل های زمستانی برای بالکن

معرفی بهترین گل های زمستانی برای بالکن


منبع: آرگا

2

1402/10/1

00:10


یکی از راه های ایجاد طراوت و انرژی مثبت در منزل نگهداری از گل ها و گیاهان در بالکن و تراس خانه می باشد. در این مطلب با انواع گل های زمستانی برای بالکن آشنا می شوید.

می توانید با نگهداری و مراقبت از گل و گیاهان در بالکن و تراس منزل طراوت و انرژی مثبت فراوانی را به ارمغان آورید. خبر خوب این که می توانید انواع گل های زمستانی را برای بالکن خود انتخاب کنید و در فصل سرد سال نیز از حضور گل ها لذت ببرید.

انواع گل های زمستانی برای بالکن و تراس

نگهداری و مراقبت از انواع گل و گیاه در بالکن و تراس منزل می تواند سبب ایجاد طراوت و انرژی مثبت فراوان شود. افراد ساکن در آپارتمان معمولا علاقمند هستند در بالکن و تراس منزل گل و گیاهان را نگهداری کنند. به این ترتیب می توان در آپارتمان نیز از داشتن باغچه ای رنگارنگ هر چند کوچک لذت برد.

در این مطلب قصد داریم شما را با انواع گل و گیاهان زمستانی برای بالکن و تراس آشنا نماییم. این گیاهان به گرمای تابستان حساس بوده ولی زمستان را مانند بهار طراوت می بخشند. به طور کلی گیاهان از عوامل ایجاد تازگی و طراوت در هر خانه ای محسوب می شوند.

این امر سبب شده افراد زیادی به نگهداری از گل و گیاه در منزل علاقمند باشند. اگر با چالش نگهداری از گیاهان در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان روبرو شده اید باید دانست که بیشتر گیاهان در فصل سرما سریعا پژمرده و خشک می شوند و باید آن ها را به فضای منزل انتقال داد.

البته گیاهانی وجود دارند که به سرما مقاوم بوده و می توان از آن ها در تراس و بالکن منزل نگهداری کرد. اگر گیاه مناسبی برای بالکن و تراس منزل خود انتخاب کنید می توانید در فصل سرد سال هم از شادابی و طراوت گیاهان لذت ببرید. گیاهان زیادی هستند که در مقابل نوسانات دمای هوا مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.

بعضی گیاهان از آنجا که بومی نواحی سردسیر هستند در مقابل سرما مقاومت بسیاری از خود نشان داده و اغلب این گل ها در اوایل پاییز تحت کاشت قرار گرفته تا در زمستان به گلدهی برسند. تعداد بسیاری از گیاهان گلدار را می توان در حیاط، راه پله آفتابگیر و بالکن و تراس نگهداری کرد.

روزهای سرد و برفی زمستان که اغلب گیاهان به خواب زمستانی متمایل می شوند شروع گلدهی گیاهان مقاوم در برابر سرما به شمار می رود. در ادامه با چند نمونه از این گل و گیاهان زمستانی برای بالکن و تراس آشنا می شوید.

گل بنفشه

گل بنفشه یکی از انتخابات زیبا و چند رنگ می باشد که برای بالکن مناسب است. این گل یک ساله بوده و بذر آن را در اواخر تابستان و پاییز می کارند و گلدهی آن اولین زمستان بوده و تا اردیبهشت ادامه دارد. گل بنفشه را در زمستان بایستی در پنجره جنوبی نگهداری ولی در دیگر فصول می توان در سمت شرقی یا غربی نگهداری کرد.

این گل برای رشد به آبیاری منظم و خاک غنی از کود حیوانی و خاک برگ احتیاج دارد. گل بنفشه علاوه بر زیبایی یکی از گیاهان دارویی با خواص فراوان به شمار می رود. همچنین تنوع رنگی زیاد آن گل بنفشه را به یک انتخاب پرطرفدار تبدیل کرده است. ناگفته نماند این گل زینتی آپارتمانی نیاز آبی بالایی دارد و به رطوبت نسبی زیاد و هوای خنک برای شاداب ماندن نیاز دارد.

گل نمیسا

گل نمسیا تا ۶۰ سانتی متر ارتفاع پیدا می کند و پهنایی حدود ۳۰ سانتی متر دارد. برگ های این گل به رنگ سبز روشن بوده و ساقه های گیاه صاف است. این گل بسیار معطر بوده و می تواند در هوای جزئی زمستانی زندگی کند. با برداشتن گل های پژمرده نمیسا عمر آن بیشتر می شود. برای تماشای گل های نمیسا در اواخر تابستان یا پاییز دانه های آن را بکارید.

بگونیا

گل بگونیا نیز از جمله گل های زمستانی برای بالکن و تراس به شمار می رود. این گیاه زینتی بسیار دوست داشتنی بوده و یک گلدان بگونیا تکمیل کننده باغچه کوچک بالکن یا تراس خواهد بود. بگونیا در رنگ های متنوع و زیبا وجود دارد و به سادگی می توان آن را نگهداری کرد.

این گیاه به نور خورشید و آبیاری کافی احتیاج دارد و انواع مختلف آن را می توان در فضای داخلی و بیرونی منزل نگهداری کرد. اگر گلدهی بگونیا متوقف شد احتمالا نور کافی دریافت نمی کند. زمان گلدهی این گل بایستی مقدار آبیاری را افزایش داد. البته دقت کنید آبیاری بیش از حد سبب ترشح هورمون اتیلن و زرد شدن برگ های بگونیا می شود.

این گیاه دارای گونه های مختلفی بوده که شرایط نگهداری هر یک متفاوت است. زیباترین گونه های بگونیا عبارت است از:

  • بگونیا عروس
  • بگونیا دکمه ای
  • بگونیا همیشه گلدار
  • بگونیا رکس یا برگی

تاج خروس

تاج خروس نیز از گل های زمستانی بسیار زیبا مناسب بالکن و تراس به شمار می رود. این گیاه با ظاهر بامزه و جذاب خود طرفداران زیادی برای تزئین نمای داخلی خانه دارد. در حالی که می توان آن را در فضای بیرون نیز نگهداری کرد چرا که رشد خوبی دارد و نسبت به سرما مقاوم می باشد.

سیکلامن

سیکلامن را می توان در رنگ های متنوعی شاهد بود. این گیاه دارای برگ های قلبی شکل و گل هایی به رنگ قرمز، صورتی و سفید می باشد. با سرد شدن هوا این گل شروع به رشد کرده و تا اواخر اردیبهشت گلدهی دارد. بعد از این مدت برگ های سیکلامن زیبایی چشم نوازی را به نمایش می گذارند.

دمای اتاق و گرما برای این گیاه مناسب نیست و به مکان سایه روشن نیاز دارد. در ضمن هر چند سیکلامن به آبیاری زیاد نیاز دارد ولی غرقاب شدن سبب پوسیدگی ریشه شده و به گیاه آسیب وارد می کند. از دیگر نیازهای این گیاه خاک غنی کمی اسیدی، نور غیر مستقیم، زهکش خوب گلدان، کود رقیق شده نیتروژن هر دو هفته یک بار می باشند.

این موارد سبب طراوت سیکلامن می شوند. این گیاه در استان های شمالی به صورت خودرو رویش دارد.

گل کوکب

در صورتی که می خواهید بالکن شما رنگارنگ و جذاب به نظر برسد گل کوکب انتخاب بسیار مناسبی است. این گل را می توان در تمام فصول در بالکن خانه نگهداری و از زیبایی آن لذت برد.

گل سینره

گل سینره نیز یکی از گل های زمستانی جذاب برای زیباسازی بالکن در فصل سرد به شمار می رود. این گل در رنگ های متنوعی وجود دارد و گلدهی آن از اواخر زمستان شروع و تا اوایل بهار ادامه دارد.

گل کاغذی

اگر تاکنون گل های کاغذی را از نزدیک مشاهده کرده باشید حتما می دانید چه زیبایی مجذوب کننده ای دارد. این گیاه نگهداری و مراقبت ساده ای دارد و رنگ صورتی آن سبب شده یکی از بهترین گیاهان برای عکاسی به شمار رود.

گیاه پیچک

گل پیچک را می توان در کنار خیابان و تراس ها به راحتی مشاهده کرد. این گیاه رونده در برابر سرما مقاوم بوده و در هر آب و هوایی می تواند رشد خوبی داشته باشد. همچنین فضای زیبایی را ایجاد می کند.

گل اریکا

گل اریکا دارای برگ های کوچک و سوزنی می باشد که گل های ریزی در آن قرار دارد. ارتفاع بوته آن به بیشتر از ۱۵ سانتی متر نمی رسد و پهنای بوته آن حدود ۱۰-۱۵ سانتی متر می باشد. گل اریکا به خاک اسیدی نیاز دارد. در ضمن خاک ماسه ای اصلاح شده با مواد آلی برای رشد آن ایده آل است.

گل اریکا به آبیاری منظم نیاز داشته و نمی تواند خشک بودن خاک را تحمل کند. رشد این گل طوری است که بعد از یک دوره رشد ممکن است به شاخه های خشکیده دوره قبل برسد ولی این نشانه خشک شدن اریکا نیست.

گل شاهپسند

گل شاهپسند گل زنگی بسیار خاصی است که فصل نگهداری آن زمستان است. این گیاه رونده نمای جذابی را برای بالکن و تراس به همراه می آورد. به این ترتیب از دیگر گل های زمستانی مناسب برای بالکن می توان به گل شاهپسند اشاره کرد.

گل ارکیده سیمبیدیوم

گل ارکیده سیمبیدیوم از گیاهان مقاوم به سرما و یخبندان به شمار می رود. این گیاه به مراقبت های خاصی نیاز دارد ولی قادر است در برابر سرما به راحتی زنده بماند. اگر دوست دارید گیاه خاص و متفاوتی را برای بالکن در نظر بگیرید این گونه ارکیده انتخاب جالبی خواهد بود.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با گل های مناسب راه پله و گل های مناسب محل کار روی لینک ها کلیک و از این مقالات نیز بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو