معروفترین استادیوم و ورزشگاه های قطر(2023) + تصاویر

معروفترین استادیوم و ورزشگاه های قطر(2023) + تصاویر


منبع: نم نمک

3

1402/10/4

20:24


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، ورزشگاه های قطر و ورزشگاه قطر در دریا و ورزشگاه های قطر ویکی پدیا و داخل ورزشگاه های قطر و ورزشگاه قطر که جابجا میشود و امکانات ورزشگاه های قطر و ورزشگاه های قطر برای جام ملتهای آسیا و ورزشگاه متحرک قطر و عکس ورزشگاه های قطر برای جام جهانی در نم نمک.

معروفترین استادیوم و ورزشگاه های قطر(2023) + تصاویر

با معروفترین ورزشگاه های قطر بیشتر آشنا شوید

به گزارش نم نمک ، جام ملت های آسیا 2023 ابتدا قرار بود در چین برگزار شود ولی به دلیل کرونا چین از میزبانی انصراف داد و قطر به عنوان میزبان جام ملت های آسیا انتخاب شد. به این ترتیب قطر تقریبا یک سال بعد از میزبانی جام جهانی ، میزبانی جام ملت های آسیا را نیز کسب کرد.

معروفترین استادیوم و ورزشگاه های قطر(2023) + تصاویر

معروفترین استادیوم و ورزشگاه های قطر(2023) + تصاویر

جام ملت های آسیا از روز پنج شنبه 21 دی با دیدار دو تیم ملی قطر میزبان و لبنان در ورزشگاه لوسیل (ورزشگاه دیدار نهایی جام جهانی 2022) شروع می شود و تیم ملی فوتبال ایران نیز در این رقابت ها با تیم های ملی فوتبال فلسطین ، هنگ کنگ و امارات هم گروه شده است.

نگاهی به ورزشگاه های این دوره از رقابت ها در جام ملت های آسیا می اندازیم :

ورزشگاه لوسیل

ورزشگاه لوسیل

  • ظرفیت : 80000
  • طراح : فاستر
  • فاصله از مرکز شهر دوحه : 16 کیلومتر 

یکی دیگر از ورزشگاه هایی بود که برای جام جهانی قطر ساخته شد. شرکت معماری «فاستر و شرکا»  ورزشگاه «لوسیل»  را به نحوی طراحی کرده است که شبیه یک فانوس یا بنایی کاسه ای شکل به نظر برسد. ورزشگاه 80 هزار نفری لوسیل ، جاه طلبی و اشتیاق قطر برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ عرب با جهان را به تصویر می کشد.

یک کلان شهر جدید و پیشرفته که به طور خاص برای نیازهای ساکنان طراحی شده در کنار این ورزشگاه ایجاد شده است. این ورزشگاه میزبان ده مسابقه از جمله فینال جام جهانی نیز بود.  

ورزشگاه خلیفه

ورزشگاه خلیفه

  • ظرفیت : 40000

در 19 می 2017، ورزشگاه بین المللی خلیفه اولین ورزشگاه جام جهانی 2022 شد که با میزبانی فینال امیر کاپ در حضور بیش از 40 هزار هوادار افتتاح شد. این ورزشگاه میزبان هشت بازی در جام جهانی بود.

رویدادهای اخیری که در خلیفه بین المللی برگزار شده شامل مسابقات قهرمانی دو و میدانی جهانی و جام جهانی باشگاه های قطر 2019 بوده است. سال قبل ، این ورزشگاه میزبان مسابقات در منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا نیز بود. 

ورزشگاه احمد بن علی

ورزشگاه احمد بن علی

  • ظرفیت : 40000

ورزشگاه الریان ، فرهنگ قطر را به نمایش می گذارد و میزبان هفت مسابقه جام جهانی بود و برای جام ملت ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. نمای بیرونی این ورزشگاه اشاره به  تجارت در قطر و جانوران متنوع را نشان می دهد.  از خیلی سال ها پیش استادیوم احمد بن علی در محل کنونی یعنی شهر الریان ، وجود داشت. اما در سال 2015 این مکان به طوری کلی تخریب شد و از نو استادیوم دیگری با همین نام با توجه به استانداردهای روز دنیا ساخته شد. اتمام پروژه تخریب و ساخت دوباره این استادیوم مدرن حدود 4 سال به طول انجامید. گفته می شود در این پروژه عظیم از بیش از 100 هزار متر مکعب بتن و 6700 تن فولاد استفاده شده است.  

فوتبال ایران از این ورزشگاه خاطره خوبی دارد چرا که دیدار ایران و ولز در آن برگزار شد جایی که ایران برای اولین بار در تاریخ جام جهانی موفق به شکست دادن یک تیم اروپایی شد.

ورزشگاه الجنوب

ورزشگاه الجنوب

  • ظرفیت : 40000

استادیوم الجنوب که در الوکره با طرحی الهام گرفته از دام زاها معمار فقید بریتانیایی - عراقی ساخته شده ، میزبان هفت بازی در جام جهانی بود و در این رقابت ها مورد استفاده قرار گرفت. طرح بیرونی این ورزشگاه از بادبان های قایق های سنتی الهام گرفته شده است که ادای احترام به پیشینه دریایی شهر الوکره است. سیستم خنک کننده نوآورانه و سقف جمع شونده به این معنی است که ورزشگاه می تواند در تمام طول سال استفاده شود.

این ورزشگاه در 16 می 2019 افتتاح شد. سال قبل ، الجنوب میزبان مسابقات در منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا بوده و هم چنین میزبان بخش شرقی این رقابت ها نیز بوده است. این ورزشگاه هم چنین توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 در 19 دسامبر انتخاب شده بود.

ورزشگاه البیت

ورزشگاه البیت

  • ظرفیت : 60000

البیت که میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی بود پیش تر با شکل و شمایل سنتی مشهور شده است. طرح البیت که توسط بنیاد Aspire Zone ارائه شده ، یادآور چادر سنتی عربی است که به نام «بیت الشعر» معروف بوده و نمادی از مهمان نوازی اعراب است.

این استادیوم منحصر به فرد قطر دارای یک سقف جمع شونده پیشرفته است و 400 هزار متر مربع فضای سبز دارد. این محل میزبان 9 بازی جام جهانی بود.

ورزشگاه جاسم بن حمد

ورزشگاه جاسم بن حمد

  • ظرفیت : 15000

ورزشگاه خانگی تیم السد قطر ، میزبان مسابقات جام ملت های آسیا 2011، از جمله مرحله یک چهارم نهایی و هم چنین دیدار رده بندی آن رقابت ها بود. این استادیوم به طور منظم برای میزبانی مسابقات السد قطر مورد استفاده  قرار می گیرد. در فصل 2015-2014 این ورزشگاه شاهد سوپر کوپا ایتالیا بین ناپولی و یوونتوس بود و آخرین بازسازی این ورزشگاه در سال 2010 رخ داد.  

ورزشگاه شهر آموزش

ورزشگاه شهر آموزش

استادیوم شهر آموزش در قلب بنیاد قطر واقع شده است. این ورزشگاه میزبان هشت بازی در جام جهانی قطر بود و در نهایت به ورزشگاه اصلی تیم ملی زنان قطر تبدیل خواهد شد.

این ورزشگاه اولین محل برگزاری مسابقات جام جهانی شد که قبل از افتتاحیه ، رتبه پنج ستاره GSAS را دریافت کرد.

ورزشگاه الثمامه

ورزشگاه الثمامه

  • ظرفیت : 40000

نمای این ورزشگاه از یک کلاه بافته سنتی که برای قرن ها توسط مردان در سراسر جهان عرب استفاده شد الهام گرفته شده است. این ورزشگاه توسط معمار قطری ، ابراهیم ام جیده طراحی شده است. این ورزشگاه میزبان هشت بازی در جام جهانی بود.

ورزشگاه عبدالله بن خلیفه

ورزشگاه عبدالله بن خلیفه

  • ورزشگاه : 10000

این استادیوم که در منطقه دوحیل در دوحه واقع شده ، میزبان تعدادی از فینال های مهم  در قطر بوده و هم چنین محل برگزاری فینال قهرمانی زیر 23 سال آسیا 2016 نیز بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو