فرانچسکا آلبانزه الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

3

1402/10/4

20:38


گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین نسل کشی اخیر ژریم صهیونیستی در نوار غزه را با نسل کشی های معاصر در سربرنیتسا و رواندا مقایسه کرد.

فرانچسکا آلبانزه الان کجاست؟ + بیوگرافی

گزارشگر سازمان ملل : نسل کشی علیه غزه مشابه نسل کشی های رواندا و سربرنیتسا است

به گزارش نم نمک ، فرانچسکا آلبانیز ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین روز دوشنبه گفت نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه تفاوت چندانی با نسل کشی های معاصر در دیگر نقاط جهان نظیر سربرنیتسا و رواندا ندارد.

فرانچسکا آلبانزه الان کجاست؟ + بیوگرافی

فرانچسکا آلبانزه الان کجاست؟ + بیوگرافی

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، آلبانیز در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد ، نوشت : «اگر نگاه نزدیکتری به کشتار علیه غزه بیندازید تفاوت چندانی با دیگر کشتارهای مردم غیرنظامی ندارد. نسل کشی یک فرآیند است نه یک اقدام واحد. باید جلوی آن گرفته شود اما در غزه نیز همچون سربرنیتسا و رواندا جهان فقط اجازه می دهد که نسل کشی به وقوع بپیوندد.»

او این اظهار نظر را در پاسخ به یک پست حاوی یک بیانیه مطبوعاتی سازمان ملل درباره کشتارها و جنایات جنگی نیروهای رژیم صهیونیستی علیه غزه مطرح ساخت.

کشتار سربرنیتسا در ژوئیه 1995 رخ داد که در جریان آن بیش از 8000 نفر از مسلمانان بوسنیایی در زمان جنگ بوسنی در اطراف شهر سربرنیتسا کشته شدند. نسل کشی رواندا هم در سال 1994 به وقوع پیوست که در جریان آن بیش از یک میلیون نفر کشته شدند.

رتش اشغالگر صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه غزه آغاز کرده که تا روز یکشنبه 20 هزار و 424 شهید و بیش از 54 هزار مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند ، برجای گذاشته و براساس بیانیه های سازمان ملل ، این جنگ باعث تخریب گسترده زیرساخت ها و یک فاجعه انسانی بی سابقه شده است.


بیوگرافی فرانچسکا آلبانزه

فرانچسکا آلبانِزه (Francesca Albanese) متولد 1977 فعال دانشگاهی و وکیل بین المللی ایتالیایی است.

در اول مه سال2022، او به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در سرزمین های اشغالی فلسطین برای یک دوره سه ساله منصوب شد. آلبانِزه که یکی از مخالفان سرسخت اشغال فلسطین توسط اسرائیل است ،

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو