بررسی تبلت نوکیا t21 و مشخصات سخت افزاری آن

بررسی تبلت نوکیا t21 و مشخصات سخت افزاری آن


منبع: آرگا

2

1402/10/5

15:10


تبلت نوکیا t21 در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد. این تبلت با ترکیبی از مشخصات مناسب و طراحی زیبا نسبت به نسخه قبلی کمی تفاوت دارد. با بررسی تبلت نوکیا t21 همراه ما باشید.

تبلت نوکیا t21 یک محصول اندرویدی با قابلیت هایی همراه است که آن را از اکثر تبلت های دیگر در این رنج قیمتی متمایز می نماید. این تبلت سال گذشته به بازار معرفی شد و محصولی مقرون به صرفه برای سرگرمی و خانواده طراحی شده است. در ادامه به بررسی تبلت نوکیا t21 می پردازیم.

معرفی و بررسی تبلت نوکیا t21

شرکت نوکیا در سپتامبر ۲۰۲۲ از تبلت t21 رسما رونمایی کرد. این تبلت نسبت به مدل سال قبل با تفاوت هایی همراه بود. به عبارتی تبلت نوکیا t21 با ترکیبی از مشخصات مناسب و طراحی زیبا ارائه شده است. نوکیا در سال ۲۰۲۱ با ارائه t20 به دنیای تبلت ها بازگشت و اعلام نمود معرفی دوباره به علت افزایش علاقه به دستگاه های تبلت می باشد.

نوکیا t21 از t20 پیروی می کند. این تبلت با پشتیبانی از Stylus از اتصال فورجی نیز بهره می برد. هدف از ساخت تبلت t21 ارائه محصولی مقرون به صرفه است که بیشتر به منظور سرگرمی و خانواده طراحی شده است که تقریبا شبیه تبلت Amazon Fire HD 10 می باشد.

سال ها این تبلت مقرون به صرفه انتخابی برای بیشتر افراد با نمایشگر بزرگ بوده است. تبلت نوکیا t21 یک تبلت اندرویدی می باشد که با قابلیت های همراش از دیگر تبلت ها در این رنج قیمتی متمایز می شود. در ادامه به بررسی تبلت نوکیا t21 خواهیم پرداخت.

نمایشگر

تبلت نوکیا t21 از نمایشگر ۱۰.۳۶ اینچی ال سی دی با رزولوشن ۲۰۰۰*۱۲۰۰ پیکسل بهره می برد. همچنین این نمایشگر دارای محافظ شیشه ای ضد خش می باشد. حداکثر روشنایی نمایشگر حدود ۴۰۰ نیت اعلام شده است.

تراشه

این تبلت به تراشه دوازده نانومتری ۸ هسته ای Unisoc T612  شامل دو هسته پردازشی کورتکس ای ۷۵ و ای ۵۵ مجهز است و با حافظه رم دو گیگابایت به همراه حافظه های داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت و پشتیبانی از اسلات کارت اختصاصی ارائه می شود. به این ترتیب امکان افزایش فضای ذخیره سازی تا ۵۱۲ گیگابایت فراهم است.

تراشه مذکور میان رده بوده و عملکردی بین تبلت های آمازون Fire HD 10 و آمازون Fire Max 11 را ارائه می دهد. در ضمن از ورودی قلم Wacom پشتیبانی می کند. البته این قلم باید جداگانه خریداری شود. همچنین باید اشاره داشت تبلت نوکیا t21 در دو نسخه وای فای و فورجی ارائه می شود. قابل ذکر است از قابلیت های وای فای ۵، بلوتوث ۵ و جی پی اس نیز پشتیبانی دارد.

شایان ذکر است این تراشه را پرازنده گرافیکی مالی G57 همراهی می کند. در ضمن همانطور که اشاره شد این تبلت با قلم دیجیتال ارائه نمی شود ولی به گفته نوکیا از فناوری Wacom WGP و AES 2.0 پشتیبانی دارد. به این معنا که می توان از همه قلم های حساس به فشار در بازار برای آن بهره برد.

نرم افزار

تبلت نوکیا t21 با بدنه آلومینیومی مقاوم از سیستم عامل اندروید ۱۲ بهره می برد. این تبلت می تواند به عنوان نمایشگر ثانویه برای لپ تاپ یا رایانه شخصی ویندوزی استفاده شود. در ضمن تا دو سال بروز رسانی نرم افزاری برای این تبلت ارائه می شود که با عرضه اندروید ۱۴ به پایان می رسد. همچنین تا سه سال بروزرسانی های امنیتی را دریافت می کند که تا سال ۲۰۲۵ از آن محافظت می کند.

از جمله امکانات نرم افزاری تبلت نوکیا t21 می توان به برنامه Kids Space با محتوای آموزشی بسیار برای کودکان و Google Entertainment Space با انبوهی از فیلم ها و برنامه های نمایشی اشاره کرد.

دوربین

این تبلت با دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار و فلاش ال ای دی ارائه می شود که می تواند ویدیوهای ۱۰۸۰ پیکسل را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط نماید. و ضمنا دوربین سلفی آن از لنز ۸ مگاپیکسل بهره می برد. همچنین این تبلت از گواهی IP52 برای مقاومت در مقابل گرد و غبار و پاشش آب بهره می برد.

باتری و سایر امکانات

بررسی ها نشان می دهد تبلت نوکیا t21 از باتری بزرگ با ظرفیت ۸۲۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می برد و از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی دارد. این باتری تا ۱۵ ساعت وبگردی و ۷ ساعت ویدیو کنفرانس را پاسخگو خواهد بود. به گفته شرکت سازنده باتری مذکور بدون هیچ مشکلی حداقل تا ۸۰۰ بار شارژ می شود و حتی بعد از گذشت چند سال همچنان سالم خواهد ماند. زیرا متوسط عمر آن ۶۰ درصد بیشتر از متوسط عمر باتری های دیگر می باشد.

با توجه به بازاری که این تبلت ارائه می شود ممکن است یک شارژر ۱۰ واتی هم در جعبه محصول قرار داشته باشد. در ضمن شارژر ۱۸ وات را باید جداگانه خریداری کنید.

همچنین این تبلت از سوکت هدفون ۳.۵ میلی متری و اسپیکرهای استریو بهره می برد.این اسپیکرها از فناوری صوتی به اسم OZO پشتیبانی دارند. پیشتر اشاره شد که تبلت نوکیا t21 در دو نسخه وای فای و فورجی ارائه می شود. هر دو این مدل ها به اسلات هیبریدی مجهز هستند و کاربر بین استفاده از سیمکارت دوم یا میکرو اس دی حق انتخاب دارد.

در پایان از همراهی شما با این مطلب سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با تبلت t515 و راهنمای خرید تبلت روی لینک ها کلیک و از این مقالات نیز بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو