طرز تهیه املت کاپ کیکی (فنجانی) غذای ساده و محبوب

منبع: آرگا

2

1402/10/7

08:37


املت یکی از غذاهای غیر قابل حذف در برنامه غذایی است که کسی نمی تواند منکر خوشمزه و مقوی بودن این غذای سریع گردد. اگر از پخت املت های تکراری روزمره خسته شده اید و به دنبال یک املت عالی به خصوص برای کودک خود هستید، آموزش طرز تهیه املت کاپ کیکی (فنجانی) را از دست ندهید.

املت یکی از انواع غذاها است که خود این غذا نیز دارای گوناگوننی و تنوع بالایی است، املت کاپ کیک و یا همان املت فنجانی دارای شکل ظاهری زیبا و اشتهابرانگیزی است که کودکان آن را بسیار می پسندند. در این مطلب طرز تهیه املت کاپ کیکی را آموزش می دهیم.

املت غذایی خوشمزه و البته مقوی است که بسته به اسم املت دارای ترکیبات متفاوتی می باشد و در نتیجه طعم متفاوتی را هم ایجاد می کند. اگر برای کودک دلبندتان به دنبال یک غذای ساده و سبک اما خوش طعم اما ارزش غذایی بالا و سالم هستید، پیشنهاد ما به شما املت کاپ کیکی است. املت ها به طور کلی از روش پخت ساده و سریعی برخوردارند که املت کاپ کیکی از آن مستثنی نیست. کاپ کیکی یک روش پخت است که ما از آن برای انواع غذاها و دسرها بهره می بریم. به عنوان مثال پیتزا فنجانی، کوکو سبزی فنجانی، کوکو سیب زمینی فنجانی، دسر فنجانی، کیک فنجانی قابل ذکر می باشد.

آموزش طرز تهیه املت کاپ کیکی (فنجانی)

مواد لازم

  • شیر یک چهارم پیمانه
  • پیازچه ۵ عدد
  • تخم مرغ ۷ عدد
  • قارچ ۵ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای قرمز و سبز نصف یک عدد
  • فلفل و نمک اندازه دلخواه
  • کره ۱ قالب

آموزش طرز تهیه املت کاپ کیکی (فنجانی) خوشمزه در منزل

ابتدا یک قالب کیک یزدی را انتخاب کرده و کف آن را با استفاده از مقداری کره چرب نمایید، سپس گوجه فرنگی، پیازچه، قارچ، فلفل دلمه ای را به شکل نگینی خرد نموده و تا داخل هر قالب تا وسط آن سبزیجات بریزید.
حالا هر ۷ عدد تخم مرغ را با فلفل و نمک و همچنین شیر به خوبی بهم زده و ترکیب به دست آمده را بر روی سبزیجات داخل قالب ریخته و برای بیست دقیقه تا نیم ساعت درون فر قرار دهید تا به خوبی تخم مرغ ها شکل بگیرند. در صورت تمایل می توانید بر روی تخم مرغ ها مقداری پنیر موزرلا ریخته و برای ۴ تا ۵ دقیقه گریل فر را روشن نمایید تا قدری به رنگ طلایی درآید.

دستور پخت املت کاپ کیکی در چند مرحله

کاپ به معنای فنجان است و اغلب کیک ها و یا غذاهایی که قالب زده شده و شبیه فنجان می باشند معمولا این نام را یدک می کشند. در مطلبی که با همراهی شما به پایان رسید شما را با طرز تهیه املت کاپ کیکی آشنا کردیم، امیدواریم مفید و مورد توجه واقع شده و بتواند شما را در این زمینه یاری نماید. برای آشنایی با انواع املت و رسپی آنها می توانید به لینک مشخص شده مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو