طرز تهیه املت سوزی یک غذای ساده اما خوشمزه

منبع: آرگا

4

1402/7/10

08:28


اگر از علاقه مندان به آشپزی های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه املت سوزی آشنا شوید. این املت ترکیب سبزی سوزی و تخم مرغ است.

املت یک غذای خوشمزه و عالی است که شما می توانید برای وعده های غذایی مختلفی تهیه کنید. در این بخش نیز طرز تهیه املت سوزی قرار داده شده است که با رسپی متنوع خود وعده غذایی خوبی خواهد بود.

اگر می خواهید یک طعم متنوع از املت های خانگی را تجربه کنید، می توانید در این بخش با طرز تهیه املت شاپوری و املت کاهو آشنا شوید. این املت ها مزه فوق العاده ای دارند.

مراحل تهیه املت سوزی

مواد اولیه:

  • سبزی سوزی: نیم کیلو
  • پیاز: ۱ عدد
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • سیب زمینی: ۲ عدد
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • سیر: به میزان لازم

طرز تهیه املت سوزی:

این املت برای وعده های غذایی مختلفی تهیه می شود. شما می توانید ابتدا برگ های سوزی را به خوبی شسته و درون آب بجوشانید. بعد از اینکه سبزی ها کمی نرم شد آن را آبکش کرده و زمان دهید تا سرد شود. کمی با دست آب اضافی ان را فشار دهید و سپس به سراغ سیب زمینی ها بروید و آن را آب پز نمایید.

نحوه پخت املت سوزی

در مرحله دوم نیز باید پیازها را خرد یا رنده کنید. پیازها را درون تابه ای رخیته و با مقداری روغن تفت دهید. در این بخش نیز می توانید سبزی ها را درون تابه اضافه کرده و کمی تفت دهید. در صورتی که روغن آن کم بود، می توانید به آن مقدار بیشتری روغن نیز اضافه کنید.

سیب زمینی های پخته شده را نیز آبکش کرده و به خوبی بکوبید. مقداری نیز پودر سیر و یا سیر رنده شده به آن اضافه کنید. در این بخش نیز سیب زمینی ها را اضافه کرده درون تابه و مقداری ان را تفت دهید. در این قسمت تخم مرغ ها را درون ظرفی شکسته و مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید. شا می توانید برای تهیه این نوع املت از کره حیوانی هم استفاده کنید.

طرز تهیه املت سوزی با یک رسپی ساده در این بخش قرار داده شده است که می توانید، مطالعه کنید. این غذا فوق العاده خوشمزه است و شما می توانید برای وعده های غذایی مختلفی نیز تهیه کنید. سرو این املت در وعده صبحانه نیز گزینه مناسبی است. این املت را می توانید در کنار نان سنگک و سبزی هم نوش جان کنید.

طرز تهیه املت سوزی

خاصیت مقوی این املت عالی بوده و برای افرادی که دارای رژیم هستند نیز مناسب است. استفاده از انواع دیگر سبزی های خانگی در این غذا می تواند برای شما مزه ای عالی داشته باشد. تجربه ترکیب سبزی ها و تخم مرغ ها حتما عالی است.

برای کودکان نیز این املت گزینه مناسبی برای عصرانه خواهد بود. در کنار این املت می توانید از دوغ نیز برای نوشیدنی استفاده کنید. شما می توانید در آرگا نیز با انواع دیگری از املت های خانگی با یک دستور تهیه عالی آشنا شوید. املت گوجه، املت کاهو و دیگر املت های خانگی یک نوع املت سبزیجات بوده و باید از خواص آن مطلع شوید.

طبق دستورهای غذایی سنتی ترکیب پیاز و سبزی و تخم مرغ یک ترکیب پر خاصیت بوده و طعم عالی دارد. این املت خانگی خوشمزه را حتما باید تجربه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو