طرز تهیه املت بروکلی خوشمزه و سالم

منبع: آرگا

2

1402/9/26

08:05


همانطور که می دانید با استفاده از تخم مرغ و دیگر مواد اولیه ها می توان انواع املت های سالم و مقوی را تهیه کرد که یکی از آن ها املت بروکلی است. این املت بسیار ساده بوده و در زمان کمی تهیه می شود

املت بروکلی یکی از وعده های غذایی خوشمزه و بسیار سالم است. این نوع املت بسیار متفاوت بوده و در مدت زمان کمی تهیه می شود. املت بروکلی بسیار مناسب برای وقت هایی است که مدت زیادی برای تهیه غذایی متفاوت ندارید. برای تهیه نیاز به مواد اولیه چندان زیادی ندارید و با استفاده از مواد اولیه سالم و مقوی می توانید آن را تهیه کنید. طرز تهیه املت بروکلی در این مطلب قرار دارد

همانطور که می دانید املت انواع مختلف و سالمی از جمله املت سوزی، املت کاهو و املت لیوانی دارد که این سه املت در مدت زمان کمی و با استفاده از مواد اولیه نسبتا کمی تهیه می گردد. اگر علاقمند به تهیه این سه املت هستید، کافی است بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک نمایید. به دلخواه برای تهیه املت بروکلی می توان از انواع سبزی های معطر و مواد اولیه ای مانند هویج و فلفل دلمه ای استفاده کرد.

املت بروکلی مقوی

مواد لازم

  • قارچ ۵ عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آب ۱/۵ لیوان
  • کلم بروکلی ۱ عدد
  • پنیر پیتزا ۳ قاشق غذا خوری
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم

املت بروکلی ساده

طرز تهیه املت بروکلی سالم

ابتدا برای تهیه املت باید کلم بروکلی را به خوبی بشویید و خشک کنید. زمانی که کلم بروکلی خشک شد آن را خرد کنید در حدی که زیاد ریز و زیاد درشت نباشد. سپس در کاسه ای مناسب تخم مرغ ها را بکشنید و نمک فلفل بی افزایید. تخم مرغ ها را با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود.

کلم بروکلی ها را با آب درون تابه ای بریزید و زمانی که کلم بروکلی ها بخار پز شدند و آب درون تابه خشک شد، مقداری روغن اضافه کنید و به مدت ۲ الی ۳ دقیقه کلم بروکلی ها را تفت دهید. قارچ ها را به خوبی بشویید و حلقه ای خرد کنید. سپس داخل تابه ای بدون روغن قارچ ها را تفت دهید.

طرز تهیه املت بروکلی مفید

در ادامه تخم مرغ ها را به تابه حاوی بروکلی بی افزایید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. زمانی که آب قارچ ها از بین رفت و خشک شد قارچ ها رابه همراه پنیر به مخلوط تخم مرغ و بروکلی اضافه کنید. پس از اینکه پنیر پیتزا آب شد آن را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. املت بروکلی را می توان پس از ۳ دقیقه سرد کرد. نوش جان.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو