شرایط ثبت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود در الی ثبت

منبع: زومجی

2

1402/10/10

11:47


شرایط ثبت شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود در الی ثبت

ثبت شرکت یکی از مهم‌ترین مواردی است که این روزها سوالات زیادی در مورد آن پرسیده می‌شود. بهتر است بدانید برای اینکه بتوانید برای ثبت شرکت سهامی خاص یا ثبت شرکت مسئولیت محدود اقدام کنید، در اولین قدم باید شناخت کاملی به آن‌ها داشته باشید و سپس وارد مراحل ثبت شوید. در این شرایط، مشورت با وکیل و مشاوره حقوقی می‌تواند به شما کمک کند با دقت کامل پیش روید و همین امر باعث می‌شود که هر چه زودتر به اهداف خود برسید.

شرکت سهامی خاص چیست؟

در رابطه‌ با ثبت شرکت سهامی خاص، ابتدا باید آشنایی کاملی با این مفهوم داشته باشیدشرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می‌شود که سهام آن در بازار بورس قابل دادوستد نیست؛ اما به راحتی توسط مردم دادوستد می‌شوددر این شرکت، تمامی سرمایه‌داران باید سرمایه مورد نیاز تشکیل آن را تامین کنند و بخشی از آن به‌عنوان سپرده در بانک سرمایه‌گذاری می‌شود؛ بنابراین، کسانی که می‌خواهند برای ایجاد این شرکت اقدام کنند، باید شرایط اولیه آن را دارا باشند تا بتوانند روند ثبت را به خوبی پیش ببرند.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

اکنون که با مفهوم شرکت سهامی خاص آشنا شده‌اید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می‌توان آن را ثبت کردبرای اینکه در این پروسه قرار گیرید و کار خود را بدون هیچ‌گونه مشکلی پیش ببرید، بهتر است به تمامی شرایط توجه داشته باشید و از قبل تمامی آن‌ها را آماده سازیدپس از آنکه اطمینان حاصل کردید همه چیز طبق روال چیده شده است، با خیال آسوده می‌توانید وارد این پروسه شوید و در نتیجه شرکت شما ثبت خواهد شددر ادامه شما را با شرایط این شرکت آشنا می‌سازیم.

سرمایه‌داران

برای اینکه بتوانید برای ثبت شرکت سهامی خاص اقدام کنید، حضور سرمایه‌داران اولیه الزامی استدر این شرایط، نیازمند حداقل سه سهام‌دار و دو بازرس خواهید بودسهام‌داران و بازرسانی که برای هر شرکت انتخاب می‌شوند، نباید نسبت فامیلی با یکدیگر داشته باشندبهتر است بدانید این مسئله بسیار حیاتی است و باید به خوبی رعایت شوددر غیر اینصورت، ممکن است برای تمامی افراد مشکلاتی به وجود بیاید و همین امر روند ثبت را با مشکلات و چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهد کردباتوجه‌به تمامی این موارد، بهتر است ابتدا سرمایه‌گذاران و بازرسان را انتخاب کنید و وارد مرحله بعدی شوید.

بلوکه کردن بخشی از سرمایه

مسئله دیگری که در زمان ثبت شرکت سهامی خاص باید به آن توجه داشته باشید، بلوکه کردن بخشی از سرمایه استبرای این منظور، باید حداقل 35 درصد از سرمایه‌ای که برای راه‌اندازی این شرکت نیاز است در حساب بانکی بلوکه شودالبته باید بدانید این 35 درصد ممکن است باتوجه‌به شرایط و مبلغ هر شرکت تغییر کندبه همین دلیل، شما باید با یک وکیل متخصص در ارتباط باشید و اطلاعات به‌روز و نهایی را از آن‌ها دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

برای ثبت شرکت سهامی خاص، شما باید مدارک خود را آماده سازیداین مسئله بسیار مهم است و نقص در مدارک باعث می‌شود که کار شما به خوبی پیش نروداین مدارک به شرح زیر هستند:

  • آماده‌سازی مدارک شناساییدر این مرحله شناسنامه و کارت ملی تمامی کسانی که به‌عنوان سهام‌دار در ثبت این شرکت فعال هستند، باید ارائه شود.

  • سوء سابقه پیشینه: یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که تمامی سرمایه‌گذاران و پایه‌گذاران شرکت باید آن را تهیه کنند، گواهی سوء سابقه استممکن است دریافت گواهی سوء سابقه کمی زمان‌بر باشدبه همین دلیل، افرادی که قصد راه‌اندازی یک شرکت را دارند، باید به این مسئله توجه داشته باشند و آن را آماده کنند.

  • فیش بلوکه شدن سرمایه: از جمله مواردی که در زمان درخواست برای ثبت شرکت باید به آن توجه داشته باشید، فیش بلوکه شدن بخشی از سرمایه استهمانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، حدود 35 درصد از سرمایه شرکایی که قرار است شرکت را راه‌اندازی کنند، در بانک بلوکه می‌شود و این فیش در کنار مدارک دیگر به بخش مربوطه ارائه می‌شود.

  • دریافت کد ثنا: به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های ثبت شرکت، کسانی که می‌خواهند این پروسه را به خوبی پشت سر بگذارند، باید در سامانه ثنا ثبت‌نام کنند و سپس کد انجام امور اداری را دریافت کننددریافت این کد بسیار مهم است و توصیه می‌شود افراد در همان مراحل اولیه این کار را انجام دهند؛ زیرا این کار باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند به درستی کارهایشان را پیش ببرند و با‌توجه به این مسئله که این کارها زمان‌بر است و بر سرعت انجام کار در مراحل دیگر اثر می‌گذارد، می‌تواند به افراد کمک کند به خوبی از پس پروسه ثبت بر بیایند و به اهداف خود برسند.

  • دریافت اقرارنامه عدم نسبت فامیلی میان بازرسان: کسانی که به‌عنوان بازرس در شرکت سهامی خاص هستند، باید اقرارنامه‌ای را تنظیم کنند که هیچ فامیل سببی و نسبی با یکدیگر ندارند.

  • دریافت اقرارنامه از مدیران: اقرارنامه دیگری نیز باید تنظیم شود و در آن این مسئله ذکر شود که شرکت هیچ فعالیت غیر قانونی و بر خلاف منافع جمهوری اسلامی انجام نخواهد داد.


شرکت مسئولیت محدود چیست؟

کسانی که می‌خواهند برای ثبت شرکت مسئولیت محدود اقدام کنند، باید شناخت کاملی به آن داشته باشندشرکت مسئولیت محدود به شرکتی گفته می‌شود که از دو یا چند نفر برای پیشبرد امور تجاری تشکیل شده استدر این شرکت، شرکا بر اساس میزان سرمایه‌ای که در شرکت گذاشته‌اند، مسئول قروض و تعهدات شرکت هستندراه‌اندازی این شرکت‌ها نیز معایب و مزایای خاص خود را دارد و تمامی کسانی که می‌خواهند برای ثبت آن اقدام کنند، باید شناخت کاملی با تمامی جوانب شرکت مسئولیت محدود داشته باشندبی‌شک، مشورت با یک مشاور می‌تواند اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد و به شما کمک کند بهترین تصمیم را بگیرید.

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • به‌طور‌کلی، شرکت مسئولیت محدود زمانی ثبت می‌شود که شرکا اهلیت و رضایت به انجام این کار داشته باشند و باید این رضایت به صورت رسمی اعلام شود.

  • این شرکت نباید اعمالی بر خلاف قوانین داخلی کشور انجام دهد.

  • معاملاتی که قرار است در این شرکت صورت گیرد، باید قانونی باشند و باعث اخلال در نظم عمومی نشوند.

  • قرارداد رسمی بر طبق مواد 47 و 48 قانون باید نوشته شود و تمامی شرکا آن را امضا کنند.

  • در قرارداد باید به صورت دقیق اعلام شود که سهم‌الشراکت شرکای غیرنقدی چقدر استهمچنین، ماده 96 قانون تجارت تشکیل این شرکت را به پرداخت تمام سرمایه نقدی موکول کرده است.

باتوجه به این مسئله که شناخت هر یک از این موارد نیاز به دانش حقوقی دارد، شما باید کارهای ثبت شرکت مسئولیت محدود را به کسانی بسپارید که در این زمینه تخصص کافی دارند.


برای ثبت شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد رویه ثبت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص در اختیار شما قرار دهیمهمانطور که متوجه شده‌اید، در هر دو مورد اموری که باید مدنظر قرار گیرند، می‌توانند چالش‌برانگیز باشند و شما باید مراحل مشخصی را پشت سر بگذارید و تمامی مدارک را آماده سازیدبرای اینکه بتوانید در این زمینه به موفقیت برسید و کارهای ثبت را با موفقیت انجام دهید، می‌توانید با الی ثبت در ارتباط باشید و مشاوره‌های تخصصی را دریافت کنید و کارهای خود را به آن‌ها بسپارید.

منبع : https://elisabt.ir/


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو