نحوه ی ثبت شرکت به صورت آنلاین

منبع: فوت و فن

3

1402/3/24

09:33


ثبت شرکت بصورت آنلاین امکانپذیر است؟ با گسترش استفاده از اینترنت در زندگی روزمره افراد، باعث شده که این گستردگی استفاده از اینترنت به سازمان ها و شرکت ها نیز کشیده شود

نحوه ی ثبت شرکت به صورت آنلاین

ثبت شرکت بصورت آنلاین امکانپذیر است؟ با گسترش استفاده از اینترنت در زندگی روزمره افراد، باعث شده که این گستردگی استفاده از اینترنت به سازمان ها و شرکت ها نیز کشیده شود؛ که این امر باعث کاهش حضور افراد بصورت فیزیکی در اداره ها و سازمانها شده است. بدین ترتیب حتی متقاضیان می توانند برای ثبت شرکت به صورت آنلاین نیز اقدام کنند و در زمان و هزینه ثبت شرکت خود صرفه جویی کنند. موسسه مدیران ثبت با فعالیت گسترده در دو کلانشهر تهران و تبریز؛ ارائه دهنده خدمات ثبت برند در تبریز و ثبت شرکت در تبریز می باشد.

توجه به این نکته بسیار مهم است که اگر قصد ثبت شرکت آنلاین را دارید، روند و پروسه ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت در این روش متفاوت تر از روش حضوری می باشد؛ زیرا متقضی با مراجعه به سامانه اینترنتی irsherkat.ssaa.ir به طور غیر حضوری می تواند اقدام به ثبت نماید؛ این درصورتی است که قبل از باب شدن روش آنلاین؛ متقاضی ملزم بود که به صورت حضوری به اداره ثبت مراجعه و یکسری فرم هایی مربوطه را تکمیل می کرد و سپس مدارک شما توسط کارشناسان بررسی و اگر نتیجه بررسی ها مثبت بود، اجازه ثبت شرکت برای شما صادر می شد.

مجوز های لازم برای ثبت شرکت آنلاین

طبق قوانین موجود در سامانه ثبت شرکت های ایران؛ برای تاسیس شرکت هایی که در حوزه مواد دارویی ،غذایی بهداشتی و مواردی که با سلامت مردم در ارتباط است نیاز به کسب مجوزها از مراجع قانونی و رسمی می باشد. بطور کلی این مجوزها بر اساس نوع کسب و کار شما مشخص می شود.

هزینه ثبت شرکت اینترنتی

هزینه راه اندازی و تاسیس یک شرکت بصورت آنلاین با مدیران ثبت، شامل موارد ذیل می باشد:

  • تهیه مجوزهای لازم
  • تشکیل پرونده در اداره ثبت شرکتهای ایران یا کشور مورد نظر
  • هزینه های انتشار آگهی تاسیس در روزنامه رسمی کشور
  • تشکیل پرونده
  • تهیه و تنظیم اساسنامه
  • هزینه پست

به دلیل نوسانات ارزی و تغییر قیمت ها برای اطلاع دقیق از قیمت و هزینه ثبت شرکت آنلاین با کارشناسان ما در سامانه مدیران ثبت در تماس باشید.

بگیرید.

مزایای ثبت شرکت آنلاین در ایران

  1. کاهش هزینه و زمان اضافی افراد متقاضی به دلیل عدم نیاز به حضور فیزیکی شخص
  2. افزایش سرعت در مراحل اداری
  3. پیگیری توسط کارشناسان متخصص و مسلط به امور حقوقی
  4. دریافت وام اشتغال زایی شرکت در مناقصات و مزایده های تجاری
  5. امکان صادرات و واردات با دریافت کارت بازرگانی

ثبت شرکت آنلاین

کدام یک از انواع شرکتها قابلیت ثبت بصورت آنلاین را دارد؟

  1. ثبت شرکت سهامی عام
  2. ثبت شرکت سهامی خاص
  3. ثبت شرکت مسولیت محدود
  4. ثبت شرکت تعاونی
  5. ثبت شرکت تضامنی
  6. ثبت شرکت نسبی

مراحل ثبت شرکت به صورت آنلاین

  1. ابتدا وارد سامانه ی http://irsherkat.ssaa.ir شوید و سپس به قسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت مراجعه کنید.
  2. درنخستین فرم؛ میبایست اطلاعات مربوط به متقاضی را در فرم وارد کنید. توجه داشته باشید که؛ انتخاب نام شرکت، نشانی شرکت، سرمایه ی شرکت، معرفی شرکا، مشخص نمودن سهام شرکا و معرفی شعبه های شرکت از جمله کارهایی است که قبل از رجوع به سایت می بایست راجع به آنها تصمیم گیری نهایی شده باشد و سپس باید تصویر برابر اصل شده از اساسنامه خود را در سایت اداره ی ثبت شرکت بارگذاری کنید.
  3. در مراحل بعدی شما موظف هستید تا اطلاعاتی از قبیل؛ موضوع فعالیت، نوع فعالیت، وضعیت مجوز و … را مشخص کنید.
  4. در مرحله بعد باید اطلاعات مرکز اصلی را که شامل؛ شماره تلفن؛ شماره دورنگار، کدپستی و… را تکمیل کنید.
  5. بعد از تکمیل مرحله قبلی و با ورود به مرحله بعدی باید اطلاعاتی در ارتباط با سرمایه ی شخص حقوقی را وارد کنید.
  6. حال وارد صفحه ی مربوط به اشخاص خواهید شد؛ که باید اطلاعاتی در رابطه با اشخاص(حقیقی یا حقوقی) را وارد نمایید.

بعد از ثبت نام اینترنتی چه اقداماتی لازم است ؟

با تکمیل اطلاعات مورد نیاز؛ نسخه اصلی کلیه صورتجلسات و موارد ضمیمه شده از طریق پست برای متقضی ارسال می شود. توجه داشته باشید که ارسال مدارک تنها از طریق پست و بدون نیاز به مراجعه حضوری می باشد. در صورتی که صورت جلسات ارسالی نیاز به رفع نقض باشد، برای شما ارسال می شود و در غیر این صورت اگر مورد تایید باشد، صورتجلسه تایید شده برای صدور آگهی به روزنامه رسمی ارسال می شود. در هر صورت اگر به دلایلی صورت جلسه شما مورد تایید قرار نگیرد، با ارسال دلیل از شما خواسته می شود تا رفع نقص نمایید. اما به طور کلی در صورت پذیرش؛ مسئول اداره ثبت شرکتها، دستور ثبت در دفتر ثبت شرکتها را صادر می کند، با ثبت در دفتر ثبت شرکتها نیاز به ثبت شرکت نامه در دفتر ثبت شرکتها می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو