راهنمای کامل ثبت شرکت | ثبت شرکت سهامی خاص در ایران

منبع: تالاب

1

1402/11/1

12:13


ثبت شرکت از آن دسته کارهایی است که فعالین اقتصادی برای اطمینان خاطر خود از […]

راهنمای کامل ثبت شرکت | ثبت شرکت سهامی خاص در ایران

ثبت شرکت از آن دسته کارهایی است که فعالین اقتصادی برای اطمینان خاطر خود از فعالیت خود انجام می‌دهند. چرا که ثبت شرکت باعث حفظ مالکیت معنوی شما در زمینه تجارت مورد نظر می‌شود. شرکت بدون ثبت شدن، در حقیقت هیچ گونه هویتی ندارد. ثبت شرکت، همان نشانی است که باعث می‌شود شرکت، شان و شخصیت بگیرد.

 

تمام شرکت‌ها باید توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شود. در قانون تجارت هفت دسته شرکت نامبرده شده است که عبارتند از: ۱ -شرکت با مسئولیت محدود. ۲ -شرکت سهام که خود بر دو نوع سهامی خاص و سهامی عام تقسیم می‌شوند ۳ -شرکت تضامنی ۴ -شرکت مختلط غیر سهامی ۵ -شرکت مختلط سهامی ۶ -شرکت نسبی ۷ -شرکتهای تعاونی

 

یکی از متداول‌ترین انواع ثبت شرکت‌های تجاری در ایران، ثبت شرکت‌های سهامی می‌باشد. از انواع شرکت‌ها می‌توان به شرکت‌های سهامی خاص اشاره نمود. سهام این کمپانی‌ها قابل داد و ستد در بورس اوراق بهادار نیست ولی توسط مردم به راحتی قابل معامله است. سرمایه شرکت‌های سهامی خاص از طریق سهام‌های هم‌ارزش تامین می‌شود و هر یک از شرکا فقط به میزان سهم خود مسئولیت خواهد داشت. یکی از مزایای ثبت شرکت سهامی خاص این است که الزامی برای تهیه کامل سرمایه نقدی آن وجود ندارد.

 

همچنین در قانون تجارت ایران شرایط و مقررات ساده‌تری برای این کمپانی‌ها در نظر گرفته شده است. تاسیس شرکت سهامی خاص به حضور حداقل پنج نفر نیاز دارد. سه نفر به عنوان سهامدار و اعضای هیئت‌مدیره و دو نفر به عنوان بازرس. گفتنی است که این شرکت‌ها محدودیتی در زمینۀ فعالیت خود ندارند و برای اهداف دانش‌بنیان نیز بسیار مناسب هستند.

 

خصوصیات شرکت‌های سهامی خاص!!!

● قابل تاسیس با حداقل پنج عضو

● وجهه بهتر نسبت به شرکت با مسئولیت محدود

● مناسب برای شرکت در مناقصات و مزایدات

● حداقل سرمایه یک میلیون ریال

 

همانطور که اشاره شد، سهام شرکت سهامی خاص در بورس اوراق بهادار قابل عرضه نیست، اما مردم می‌توانند را بین خود خرید و فروش کنند. این شرکت‌ها محدودیتی در زمینه فعالیت خود ندارند، و می‌توانند در هر حوزه‌ای کار کنند. برای ثبت شرکت سهامی خاص حضور حداقل پنج نفر ضروری‌ست: سه نفر به عنوان سهامدار (که اعضای هیات مدیره هم محسوب می‌شوند؛ یکی مدیر عامل، نفر دیگر رئیس هیات مدیره و دیگری عضو هیات مدیره است) و دو نفر به عنوان بازرس. مسئولیت هریک از شرکا نیز تنها به میزان سرمایه آنهاست.

 

حداقل سرمایه برای تاسیس این شرکت‌ها طبق عرف یک میلیون ریال است؛ و تنها لازم است 35% آن را برای شروع کار تامین کرد. می‌گوییم طبق عرف، چون حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت محدودیتی ندارد. در واقع باید با 35% سرمایه به نام شرکت حسابی باز کرد. این سرمایه تا پس از نهایی شدن ثبت در بانک بلوکه می‌شود.

 

نام شرکت سهامی خاص

در نام شرکت باید کلمه‌ی «خاص» قبل از ذکر نام شرکت و یا بعد از آن بلافاصله اضافه شود و این کلمه در کلیه‌ی متون شرکت و آگهی‌ها باید رعایت گردد. مانند «شرکت سهامی خاص الوند» و قید کلمه‌ی خاص باید در تمام نوشتجات شرکت تصریحاَ معلوم باشد. زیرا این نوع شرکت‌ها در حقیقت یک قسم شرکت سهامی خانوادگی و خصوصی است که مراجعه کنندگان باید از آن اطلاع داشته باشند.

 

  • همچنین در تعیین نام باید موارد ذیل رعایت گردد:
  • از نام و نام خانوادگی و اسامی خاص استفاده نگردد.
  • اسامی پیشنهادی قبلاَ ثبت نشده باشد.
  • دارای معنا و مفهوم باشد و با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد.
  • عدد و یا لاتین نباشد.
  • از فرهنگ لغات فارسی استفاده شده باشد و در صورتی که نام پیشنهادی متداول نیست تصویری از مستند ضمیمه گردد.
  • از کلماتی نظیر شاهد، شهید، جانباز، آزاده، اسماء متبرکه، انتظام، نظام، موزه، کیش، نیروی انسانی، اینترنت، کارگشا استفاده نگردد.

 

چه مدارکی برای ثبت شرکت سهامی خاص مورد نیاز است؟

  • اساسنامه شرکت سهامی خاص (دو نسخه)
  • اظهارنامه شرکت سهامی خاص (دو نسخه)
  • صورت‌جلسه با امضای کلیه موسسان (دو نسخه)
  • اقرارنامه بازرسان مبنی بر نداشتن نسبت فامیلی با اعضا
  • اقرارنامه مدیران شرکت مبنی بر ممنوع نبودن فعالیت‌های تجاری آنها طبق قانون
  • اطلاعات کامل شرکت (اعم از نام شرکت و آدرس آن، موضوع فعالیت شرکت، میزان سرمایه و درصد سهام هر یک از شرکا، و عنوان شغلی هر یک از اعضا)
  • نام و مشخصات مدیران و بازرسان شرکت و قبول کتبی سمت مدیریت و بازرسی
  • شناسنامه و کارت ملی همۀ اعضای هیئت‌مدیره، سهامداران و بازرسان
  • گواهی بانکی و فیش واریزی دست‌کم %۳۵ از سرمایه اولیه شرکت (در حسابی به نام شرکت با عنوان «شرکت سهامی خاص در شرف تاسیس»)
  • مجوز فعالیت از مراجع قانونی ذی‌ربط (در صورتی که فعالیت مورد نظر به مجوز قانونی نیاز دارد)

 

مراحل تاسیس شرکت سهامی خاص

با توجه به مسیر تاسیس شرکت در ایران که دارای پیچیدگی‌هایی است که بی‌توجهی به آنها ممکن است طی کردن آن را بسیار طولانی و دشوار کند. در ادامه فهرستی از مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را آورده‌ایم که با دنبال کردن آنها می‌توانید به آسانی این روند قانونی را به طور کامل و به راحتی طی کنید. گفتنی است که شرایط ذکر شده برای شرکت سهامی خاص، برای همۀ افراد در تمام استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای ایران یکسان است. قوانین، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها نیز برای همۀ متقاضیان به یک شکل است.

 

۱. در ابتدا برای ثبت شرکت سهامی خاص انتخاب نام مهم می‌باشد. نام‌گذاری شرکت مقررات روشنی دارد که از مهم‌ترین این قوانین فارسی بودن واژه انتخابی و تکراری نبودن آن است. تشکیل مجمع عمومی موسسین سهامی خاص بهترین راه برای مشخص کردن اسم شرکت و سمت افراد و آماده کردن مدارک است. البته تشکیل مجمع عمومی موسس طبق ماده ۸۲ قانون الزامی نیست.

 

۲. تنظیم اساس‌نامه شرکت سهامی خاص مهم‌ترین مرحله ثبت قانونی آن است. تمام اطلاعات شرکت باید به طور دقیق در اساس‌نامه ذکر شود. تابعیت شرکت، دارندگان حق امضا و وظایف اعضا نیز در همین سند مشخص می‌شوند. باید توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت سهامی خاص نیازی به تنظیم شرکت‌نامه نیست.

 

۳. تنظیم اظهارنامه شرکت سهامی خاص طبق ماده هفتم قانون تجارت ایران الزامی است. این سند باید دربردارنده تعهدات مالی شرکت و شرکا باشد. تفکیک دارایی‌های نقدی و غیرنقدی شرکت و قیمت‌گذاری آورده‌های غیر منقول مثل خودرو و ملک در این سند انجام می‌گیرد. اگر سرمایه شرکت به طور کامل فراهم نشده است، میزان تعهد پرداخت هر یک از شرکا باید جداگانه معین شود. نام بانک و شماره حسابی که وجوه پرداختی در آن واریز می‌شود نیز باید درج شود. گفتنی است که طبق ماده پنجم قانون، سرمایه شرکت سهامی خاص در موقع تاسیس نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد. همچنین مطابق با ماده ۲۱، شرکت‌های سهامی خاص نمی‌توانند سهام خود را برای پذیره‌نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک‌ها عرضه نمایند و یا به انتشار آگهی و اطلاعیه و یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت کنند.

 

۴. امضای اوراق و تشکیل پرونده رسمی گام بعدی راه‌اندازی شرکت در ایران است. پس از تکمیل مدارک شرکت سهامی خاص، باید به سایت اداره ثبت شرکت‌ها و یا سامانه‌های موسسات ثبتی مجاز رجوع کرد. پس از پر کردن درخواست تاسیس شرکت سهامی خاص، باید همۀ اسناد و ضمیمه‌های آنها را در پاکت مخصوص پستی به اداره کل ثبت شرکت‌ها ارسال نمود. کارشناسان این مرکز مدارک ارسالی شما را بررسی می‌کنند و اگر کاستی یا اشتباهی در آنها مشاهده کنند، آنها را بازمی‌گردانند. پس از رفع نواقص، پرونده شما دوباره به جریان می‌افتد تا اینکه در نهایت گواهی ثبت شما صادر شود.

 

۵. انتشار آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی و چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار آخرین گام ثبت شرکت سهامی خاص در کشور است. روزنامه کثیرالانتشار که آگهی‌های شرکت تا زمان تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر می‌شوند باید از قبل انتخاب شده باشد. گفتنی است که پس از نهایی شدن مراحل گفته شده، باید ظرف حداکثر دو ماه برای تعیین حوزه مالیاتی، اخذ کد اقتصادی و پلمب دفاتر تجاری اقدام نمود. همچنین ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص در هر زمانی نیاز به طی کردن همین روال قانونی دارد.

 

سامانه ثبت شرکت آسان ثبت

نکات مهمی که هنگام ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت‌ها باید رعایت کنیم!!!

در طول فرآیند ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت‌ها، توجه به برخی از نکات کلیدی بسیار حائز اهمیت است تا ثبت شرکت بدون مشکل انجام شود. در ادامه به برخی از نکات مهم در این زمینه اشاره خواهیم کرد:

 

دقت در اطلاعات تکمیلی:

هنگام تکمیل فرآیند ثبت، اهمیت دقت در وارد کردن اطلاعات نام شرکت، اطلاعات تماسی و سایر اطلاعات مرتبط است. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات به صورت صحیح و کامل وارد شده باشند تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

 

پیگیری مراحل:

پس از ثبت در سامانه، پیگیری فعالیت‌ها و مراحل ثبت از اهمیت زیادی برخوردار است. به صورت دوره‌ای به حساب کاربری خود مراجعه کنید تا وضعیت ثبت شرکت را بررسی و هر گونه اطلاعات یا اقدامات اضافی را انجام دهید.

 

آمادگی در ارسال و ثبت مدارک شرکت :

اسناد مرتبط با ثبت شرکت، مانند اساسنامه، اظهارنامه مالیاتی، و سایر مدارک، باید به صورت الکترونیکی آماده و آپلود شوند. اطمینان حاصل کنید که این اسناد به طور کامل و با دقت آماده شده باشند.

 

دقت در انتخاب نوع شرکت:

تصمیم به نوع شرکتی که می‌خواهید ثبت کنید اهمیت دارد. انتخاب بین شرکت سهامی عام، سهامی خاص، یا مسئولیت محدود باید با توجه به ساختار حقوقی و مالی کسب و کار شما صورت گیرد.

 

اطلاع از هزینه‌ها:

هزینه های مرتبط با ثبت شرکت در سامانه می‌تواند متغیر باشد. قبل از شروع فرآیند، به دقت هزینه‌ها و نحوه پرداخت آنها را بررسی کنید تا از ابتدا با اطلاعات کامل و شفاف شروع به ثبت کنید.

 

رعایت قوانین:

حین ثبت شرکت، رعایت قوانین مرتبط با نوع فعالیت و ساختار شرکت بسیار حائز اهمیت است. اطمینان حاصل کنید که فعالیت ها و ساختار شما با قوانین و مقررات ایران هماهنگ است.

با رعایت این نکات، ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت‌ها به صورت صحیح و بدون مشکلات انجام خواهد شد و کسب و کار شما با پیشرفت سریعتر به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

 

سامانه ثبت شرکت آسان ثبت

سامانه ثبت شرکت آسان ثبت

در کل به جهت افزایش روز افزون درخواست برای ثبت شرکت، و اهمیت وقت و هزینه‌ای که صرف تهیه مدارک و هزینه‌های ابتدایی می‌نمایید؛ باید دقت کافی را در روند ثبت شرکت خود داشته باشید. گاهاً ممکن است که بررسی مدارک ارسالی توسط کارشناسان چند ماه به طول بیانجامد. اگر در هنگام تنظیم و ارسال آنها دقت لازم را معمول نداشته باشید یا موارد قانونی را رعایت نکرده باشید، با اخطار رفع نقص یا بدتر از آن با اخطار رد اظهارنامه مواجه می‌شوید که این امر موجب تلف شدن وقت و هزینه شما می‌شود.

 

به همین جهت رعایت موارد قانونی و انجام صحیح مراحل ثبت شرکت دارای اهمیت بسزایی است. سامانه آسان ثبت در این راه به شما کمک بسزایی می‌کند. سامانه ثبت شرکت آسان ثبت به شما این امکان را می‌دهد با حداقل مراجعه و تماس تلفنی برند و شرکت خود را ثبت کنید. در این راه هر مشکل، مانعی را می‌توانید به کمک کارشناسان آسان ثبت از راه خود بردارید.

 

تفاوت شرکت سهامی خاص با سهامی عام در چیست؟

در قانون تجارت ایران، شرکت‌های سهامی به دو نوع سهامی خاص و سهامی عام تقسیم شده‌اند. مهم‌ترین تفاوت شرکت سهامی خاص با عام این است که سهام شرکت‌های سهامی خاص قابل معامله در بورس نیست. در واقع سهام این مجموعه‌ها در انحصار موسسان آنها است. همچنین تمام سرمایه اولیه این کمپانی‌ها در هنگام تاسیس باید توسط همین اشخاص تامین شود. میزان سرمایه اولیه و تعداد اعضای مجموعه‌های سهامی عام نیز باید بیشتر باشد.

گفتنی است که مالیات شرکت‌ها بر مبنای سود خالص سالیانه آنها برآورد می‌شود و نوع شرکت تاثیری در میزان آن ندارد. شرکت‌های سهامی عام معمولاً برای انجام پروژه‌هایی عظیم که به گرد آمدن سرمایه‌های فراوان نیاز دارند شکل می‌گیرد. در حالی که تشکیل شرکت‌های سهامی خاص با سرمایه‌ای اندک در ایران بسیار متداول است. گفتنی است که تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام طبق قانون امکان‌پذیر است. برای انجام این کار باید دست‌کم دو سال از تاریخ تاسیس قانونی و ثبت رسمی شرکت گذشته باشد.

 

ثبت شرکت سهامی خاص چه مزایایی دارد؟

ثبت شرکت سهامی خاص متقاضی بیشتری در مقایسه با شرکت سهامی عام دارد. بخشی از سرمایه شرکت‌های سهامی عام از طریق واگذاری سهام به مردم تامین می‌شود و پروسه ثبت را دشوار و زمانبر می‌نماید.

به طور معمول شرکت‌هایی که اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص می‌کنند شرکت‌های عمرانی، تولیدی، نفت یا پتروشیمی، شرکت‌های بورس و یا شرکت‌های دولتی هستند.

شرکت‌های سهامی خاص نزد بانک‌ها اعتبار بیشتری داشته و برای اعطای وام و شرکت در مناقصات مناسب‌تر می‌باشد.

 

معایب ثبت شرکت تجاری در ایران!!

یکی از معایبی که ثبت شرکت دارد، ضرورت پرداخت مالیات است. البته باید دقت داشته باشید مالیات بر مبنای درآمد شرکت و سود حاصل از کار و فعالیت محاسبه می‌گردد. چنانچه شرکتی فعالیت نداشته باشد، کافی است اظهارنامه‌ای مبنی بر عدم فعالیت پر نماید. سپس آن را به اداره مالیات بدهد. به صورت کلی، پس از ثبت شرکت، نماینده قانونی شرکت مربوطه موظف است تا حداقل سالی یکبار به سراغ پلمپ دفاتر مالیاتی برود و آن را تحویل اداره مالیات دهد. برای ارائه اظهارنامه مالیاتی باید دفاتر مالیاتی پلمپ شوند. اگر شرکتی از این کار خودداری کند توسط دارایی جریمه خواهد شد.

 

اظهارنامه مالیاتی چیست؟ آیا برای شرکت‌ها تهیه آن اجباری است؟ مالیات در ایران به صورت خوداظهاری محاسبه می‌شود. به این ترتیب که اشخاص حقوقی و حقیقی، بدون دخالت ممیزان و کارشناسان اداره مالیات، خودشان اعلام می‌کنند که چقدر درآمد داشته‌اند و چقدر باید مالیات پرداخت کنند. این کار از طریق تکمیل اظهارنامه مالیاتی یا اصطلاحاً فرم خوداظهاری انجام می‌گیرد.

 

خوداظهاری مالیاتی را اشخاص حقیقی و حقوقی که در ایران کسب درآمد می‌کنند، کسانی که تابعیت ایران را دارند و در خارج از کشور ساکن هستند ولی در ایران درآمدزایی می‌کنند باید ارائه کنند. همه افرادی که تابعیت غیر ایرانی دارند اما در ایران کسب درآمد می‌کنند نیز باید فرم خوداظهاری مالیاتی را ارسال کنند.

 

می‌توان گفت پرداخت مالیات از جمله بایدهای مشمولین مالیات بوده و در صورت عدم پرداخت، با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهند شد. پس از بررسی اظهارنامه مالیاتی مشمولین مالیات توسط سازمان امور مالیاتی، میزان مالیات مشخص شده و باید نسبت به پرداخت آن، اقدام نمایند.

 

اظهارنامه ثبت شرکت سهامی!!

ماده 7 قانون تجارت نیز مواردی را جهت درج در اظهارنامه شرکت سهامی الزام کرده است که به شرح زیرند:

  • اظهارنامه شرکت نیز همچون اساسنامه بایستی حاوی نام شرکت آدرس شعبه مرکزی و سایر شعبات آن، زمینه فعالیت شرکت و مشخصات کامل موسین شرکت باشد.
  • مبلغ سرمایه شرکت بایستی در اظهارنامه ثبت و مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک ذکر شود.
  • تعهد سهام با نام و همچنین بی نام سهامداران و مبلغ اسمی سهام شرکت بایستی مشخص و در اظهارنامه قید شوند.
  • میزان مبلغی که هر یک از موسسین متعهد به پرداخت آن شده اند به همراه نام بانک و شماره حسابی که وجوه پرداختی در آن واریز شده است باید در اظهارنامه شرکت ذکر شود.
  • به عنوان مورد آخر، آورده غیر نقد شرکت و توضیح و مشخصات آن است که باید در اظهارنامه شرکت جهت اطلاع ذکر شود.

 

ثبت شرکت سهامی خاص چه مدت طول می‌کشد؟

این مدت برای همه پرونده‌ها یکسان نیست؛ بطور کلی می‌توانیم بگوییم که معمولا مراحل ثبت شرکت حدود ۷ تا ۱۴ روز کاری زمان می‌برد. البته این مدت زمان دقیق نیست و عوامل بسیاری می‌تواند زمان ثبت شرکت را برای شما کوتاه یا طولانی کند.

 

این زمان با توجه به گرفتن ابلاغیه و اصلاحیه‌های احتمالی آن، کارشناسی کردن مدارک ارسال‌شده، رفع نقص مدارک و دفتر نویسی در ثبت باعث می‌شود این روند زمان ثابتی نداشته باشد. تقاضا برای سریع‌تر انجام شدن در سرعت انجام امور ثبتی یکی از عواملی است که مراجعین و مشتریان به شرکت‌های ثبتی مدنظر دارند و این امر به نوبه‌ی خود به نحوه اجرای امور بستگی دارد.

 

آیا برای ثبت شرکت‌ نیاز به دریافت مجوز داریم؟

به طور کلی برای موضوعات عادی شرکت‌ها نیازی به اخذ مجوز نبوده و با ثبت شرکت می‌توانید فعالیت خود را شروع کنید. اما برخی از موضوعات خاص در زمینه‌های تخصصی نیاز به مجوز از ارگان‌های خود را دارند. گاهی اوقات می‌توان با تغییر یک موضوع فعالیت به موضوعی جزئی‌تر، الزام داشتن مجوز را نداشته باشیم.

 

موارد ممنوع برای ثبت شرکت چیست؟

ثبت شرکت‌ها و موسسات تجاری مانند هر فعالیت دیگری باید تحت یک سری اصول و قوانین خاصی باشد و از آن‌ها پیروی کند. برای مثال اعضای هیئت مدیره نباید سوء پیشینه کیفری داشته باشند و یا دارای شغل دولتی باشند. اعضای هیئت مدیره در شرکت‌های خصوصی می‌تواند در چند شرکت عضو هیئت مدیره باشد. مدیرعامل به هیچ عنوان نمی‌تواند در ۲ شرکت این سمت را داشته باشد چه در شرکت‌های دولتی و چه در شرکت‌های خصوصی.

 

قوانین ممنوعیت ثبت شرکت برای بدهکاران مالیاتی

به طور کلی بدهکار به کسی گفته می‌شود که باید دین یا قرضی را به شخص دیگری بپردازد. اما در خصوص بدهکار مالیاتی می‌توان اینگونه گفت که صاحب یا صاحبان شرکت که بنابر نوع فعالیتی که دارند مالیاتی به آن‌ها تعلق گرفته است و در پرداخت مالیات کوتاهی‌کرده‌اند؛ این اشخاص با نام بدهکاران مالیاتی شناخته می‌شوند. بر اساس ماده ۱۸۶ قانون مالیات مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور، لیست مدیران شرکت‌هایی که بدهی مالیاتی دارند باید به اداره ثبت شرکت‌ها تسلیم شود. اداره ثبت نیز موظف است تا از مؤسسات و شرکت‌های موجود در لیست درخواست مفاصا حساب مالیاتی به عمل آورد. این درخواست برای مشخص شدن بدهی‌هایی است که باید به اداره مالیات پرداخت می‌شد. هر تغییری در شرکت باید در اداره ثبت شرکت‌ ها ثبت شود. از جمله تغییراتی که در شرکت صورت می‌گیرد، تغییر اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل است. اعلام اسامی بدهکاران مالیاتی به اداره ثبت شرکت‌ها، سمت مدیران شرکت‌ها را از بین نمی‌برد. بلکه این ممنوعیت تنها شامل ثبت تغییرات است. بعد از اتمام مدت مدیریت، در دوره‌ی تمدید و انتخاب اعضای جدید ثبت تغییرات ممنوع است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو