عبدالله سیاوش فهیمی کیست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

3

1402/11/16

17:14


روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده برخی حساب ها در دو بانک بزرگ بریتانیا متعلق به شرکت های صوری جمهوری اسلامی است و حکومت ایران از آنها برای دور زدن تحریم ها و جابه جایی مخفیانه پول در سراسر جهان استفاده کرده است.

عبدالله سیاوش فهیمی کیست؟ + بیوگرافی

عبدالله سیاوش فهیمی کیست و الان کجاست؟

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده برخی حساب ها در دو بانک بزرگ بریتانیا متعلق به شرکت های صوری جمهوری اسلامی است و حکومت ایران از آنها برای دور زدن تحریم ها و جابه جایی مخفیانه پول در سراسر جهان استفاده کرده است.

عبدالله سیاوش فهیمی کیست؟ + بیوگرافی

عبدالله سیاوش فهیمی کیست؟ + بیوگرافی

بنابر گزارشی که در این روزنامه منتشر شد ، برخی حساب ها در دو بانک «لویدز» و «سانتاندر» در واقع متعلق به شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران است که تحت تحریم های آمریکا قرار دارد. فایننشال تایمز نوشته اسنادی را مشاهده کرده است که نشان می دهد صاحبان این حساب ها به ظاهر شرکت های انگلیسی هستند که دفترهای آنها در مرکز لندن قرار دارد اما در واقع متعلق به شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران است. شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران و همچنین شعبه آن در بریتانیا از نوامبر 2018 مشمول تحریم های آمریکا هستند. ایالات متحده این شرکت را بخشی از شبکه ای خوانده که در تامین صدها میلیون دلار برای نیروی قدس سپاه پاسداران نقش دارد و برای رساندن پول به گروه های نیابتی جمهوری اسلامی با سازمان های اطلاعاتی روسیه همکاری می کند.

فایننشال تایمز نموداری از یک شبکه پیچیده را منتشر کرده که به نوشته این روزنامه ، حکومت ایران را قادر می کند تحریم ها را دور بزند و به طور مخفیانه اقدام به جابه جایی پول کند. این نمودار شرکت های صوری متعدد در کشورهای مختلف را نشان می دهد که به نوشته این روزنامه ، با حمایت سرویس های اطلاعاتی جمهوری اسلامی فعالیت می کنند. تحریم های گسترده علیه جمهوری اسلامی از سوی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا یا کشورهای غربی وضع شده و به دلیل موارد مختلفی از جمله فعالیت های هسته ای و موشکی ، «اقدامات مخرب در منطقه و جهان» و نقض حقوق بشر بوده است. این تحریم ها به ویژه از اردیبهشت 1397 و با خروج آمریکا از برجام تشدید شده است.

روزنامه فایننشال تایمز با استناد به اسناد و ایمیل های متعددی که مشاهده کرده گزارش داده در شبکه دور زدن تحریم های جمهوری اسلامی شرکت های صوری متعددی در چین ، ترکیه ، روسیه و بریتانیا راه اندازی شده است. بنابر این گزارش ، شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران از زمانی که تحت تحریم های آمریکا قرار گرفت ، برای انتقال پول از چین شرکت هایی صوری در بریتانیا تاسیس کرد و به نام آنها در دو بانک بزرگ این کشور حساب بانکی گشود. فایننشال تایمز یکی از این شرکت های صوری مستقر در بریتانیا را «شرکت پیسکو» ذکر کرده که مالک آن بر اساس داده های ثبت شرکت ها ، یک شهروند بریتانیا به نام «عبدالله سیاوش فهیمی» است.

با این حال به نوشته این روزنامه ، پیسکو در واقع توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی اداره می شود و عبدالله سیاوش فهیمی نیز همکار این شرکت تحریم شده است. این شرکت در بانک سانتاندر حساب دارد و این بانک در پاسخ به فایننشال تایمز گفته است در مورد مشتریان اظهار نظر نمی کند اما «به شدت به تحریم ها پایبند است». این روزنامه به نقل از یک منبع گزارش داد که حساب شرکت پیسکو در بانک سانتاندر بسته شده است. این گزارش در حالی منتشر شده که بریتانیا به همراه آمریکا برای سومین بار به مواضع حوثی های مورد حمایت جمهوری اسلامی حمله کرد و چندی پیش نیز به همراه آمریکا تحریم هایی در ارتباط با «شبکه ترور فراملی» علیه جمهوری اسلامی وضع کرد.


بیوگرافی عبدالله سیاوش فهیمی

عبدالله سیاوش فهیمی متولد ایران مالک شرکت پیسکو است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو