حسین اکبری سفیر دمشق کیست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/10/18

19:11


سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه اعلام کرد که اخیراً آمریکایی ها به واسطه یک هیات از یکی از کشورهای عربی خلیج فارس پیامی برای حل فراگیر بحران منطقه ارسال کرده بودند.

حسین اکبری سفیر دمشق کیست؟ + بیوگرافی

پیام آمریکا به تهران از طریق یک کشور عربی

به گزارش نم نمک ، حسین اکبری ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق در اظهاراتی گفت که پاسخ به جنایت هدف قرار دادن مردم در کرمان در جریان مراسم سالگرد شهید سلیمانی بی شک انجام خواهد شد.

حسین اکبری سفیر دمشق کیست؟ + بیوگرافی

حسین اکبری سفیر دمشق کیست؟ + بیوگرافی

وی گفت که انفجار تروریستی کرمان واکنش برگرفته از ضعف رژیم صهیونیستی است.

انفجارهای تروریستی عصر چهارشنبه همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی» و هم رزمانش در گلزار شهدای کرمان باعث شهادت بیش از 80 نفر و مجروح شدن 284 نفر دیگر شد.

اکبری در گفت وگو با پایگاه خبری العهد تاکید کرد : رژیم صهیونیستی به مرحله ای رسیده است که جز کشتار زنان ، کودکان و ویرانی خانه ها بر سر ساکنان آن و همچنین انجام انفجارهای تروریستی و ترور شخصیت های مقاومت نمی تواند کاری انجام دهد. آن ها از یک طرف مرتکب کشتار و انفجار می شوند و از طرف دیگر هیات هایی برای ایران و مقاومت لبنان ، عراق ، فلسطین ، سوریه و یمن می فرستند ، همچنین آمریکایی ها ترس این را دارند که گسترش دایره جنگ می تواند منجر به نابودی رژیم صهیونیستی شود.

سفیر ایران در دمشق خاطرنشان کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی از پاسخ ایران می ترسند زیرا می دانند که اقدامات آن ها نشانه ضعف است و همچنین مطلع هستند که تمام اقدامات تروریستی آن ها با پاسخ قوی و قاطع ایران همراه خواهد بود.

وی گفت اگر ادعاهای آمریکا مبنی بر تلاش برای منع ترورها و اقدامات دیگر درست باشد این امر برای توقف خونریزی ها نیست ، بلکه برای این است که رژیم صهیونیستی مرتکب حماقت نشود و دایره جنگ را گسترش ندهد و آمریکا و طرف های دیگر را وارد جنگ نکند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در ادامه گفت : آمریکا هیات هایی به ایران فرستاد و خواستار عدم گسترش دایره جنگ شد؛ تقریبا 10 روز پیش پیامی از سوی یکی از کشورهای عربی خلیج فارس دریافت کردیم که هیات خود را به تهران فرستاده بود و حامل پیام آمریکایی ها بود ، آن ها در این پیام خواستار حل بحران تمام منطقه شده بودند.

وی تاکید کرد : پاسخ ایران این بود که هم پیمانان تهران حق تعیین سرنوشت خود و آزادی مردم و استقلال سیاسی خود را دارند و ما جایگزین آن ها در این امر نیستیم.

حسین امیرعبداللهیان ، وزیر خارجه ایران اخیرا در گفت وگو با شبکه المیادین در پاسخ به سوالی درمورد پیام های آمریکا به ایران گفت : بله ، ما مسأله پوشیده ای در این رابطه نداریم. آمریکا از روزهای اول هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه چندین پیام فرستاد. یکی از موضوعات مورد اهتمام آمریکا ، توصیه ایران به خویشتنداری بود. این درخواست اول آمریکا از ایران بود. موضوع دوم این است که آمریکا در پیام هایش تأکید می کند که ایالات متحده به دنبال توسعه دامنه جنگ نیست. تقریبا در همه این پیام ها آمریکا از ایران می خواهد که به گروه های موجود در عراق و سوریه و یمن و منطقه توصیه کند که دست به اقدامی علیه اسرائیل و پایگاه های آمریکایی نزنند. اگر امروز در عراق و سوریه گروه هایی هستند که طبق تشخیص و تصمیم خود علیه آمریکا عمل می کنند ، آنها برای این کار از ما کسب اجازه نمی کنند. آنان تحت فرماندهی ایران نیستند. ما به صراحت گفتیم که ایران هیچ گروه یا مجموعه نیابتی در منطقه ندارد. جوانان عراقی که طی سال های 2003 تا 2011 با داعش و اشغالگری آمریکا مبارزه می کردند و شاهد این بودند که بیش از یک میلیون و صد هزار عراقی از سال 2003 به شهادت رسیدند ، از سال 2011 به بعد آماده مقابله با داعش شدند ، امروز برای استقلال خود و برای دفاع از همنوعان و برادران عرب و مسلمان خود به پایگاه های آمریکا در عراق یا سوریه حمله می کنند. یمن هم تصمیم گرفت که برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین اقدام به پرتاب موشک به سمت شهر اشغال شده ایلات کند و با موشک های بالستیک و پهپادهای خود آن را هدف قرار دهد. آن چه در جنوب لبنان اتفاق می افتد نیز تصمیمی است که در داخل لبنان و توسط مقاومت لبنان اتخاذ شده است. بنابراین همگی برای امنیت ملی کشورشان و امنیت منطقه تلاش می کنند.

حسین اکبری در پایان خاطرنشان کرد : قدس در وجدان جهان اسلام قرار دارد و شهید قاسم سلیمانی شهید قدس و فرمانده نیروی قدس است و این امر معنای ویژه ای نزد جمهوری اسلامی ایران دارد که این نیرو را نیروی قدس نامگذاری کرد زیرا قدس عزت اسلام و جهان است ، مسلمانان و تمام آزادگان جهان برای آزادی قدس تلاش می کنند به ویژه اینکه محور مقاومت امروز قوی تر از هر زمان دیگری است و رژیم صهیونیستی نیز ضعیف تر از هر زمان دیگری شده است.


بیوگرافی حسین اکبری

حسین اکبری متولد 1 خرداد 1344 در اراک سیاستمدار ایرانی است.

فارغ التحصیل دکتری مطالعات بین الملل (دانشگاه امام حسین (ع) 1398) می باشد.

حسین اکبری متاهل و دارای چهار فرزند می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو