نکات مهم تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

نکات مهم تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون


منبع: ساعد نیوز

3

1402/11/8

21:31


تمیزکردن تلویزیون جز مواردی است که نیاز به آگاهی های لازم دارد. همه ما تلویزیون هایی با صفحه های تخت مانند LED و LCD خریداری می کنیم، پس از خرید این مدل تلویزیون ها از خود سوال می پرسید صفحه تلویزیون را چطوری تمیز کنم که آسیب نبیند. ما در این مقاله از ساعد نیوز بهترین روش تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون را برای شما ذکر کرده ایم.

پاکیزگی صفحه نمایشگر تلویزیون شما از اثر انگشت، گرد و خاک، و کثیفی، در لذت بردن از تماشای برنامه‌های تلویزیونی نقش اساسی ایفاء می‌کند. بنابراین نحوه تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون LED برای کاربران از اهمیت فراوانی برخوردار است. چون نسل نوین تلویزیون‌های امروزی مانند LCD، LED، OLED و یا PLASMA افزون بر ابعاد کیفی بالا و مزایای خاصی که دارند، از حساسیت‌هایی نیز برخوردارند که سبب می‌شود کاربر برای نگهداری هر چه بهتر و بیشتر آن‌ها و نیز افزایش طول عمر مفیدشان بکوشد. بنابراین ما در این مقاله به شیوه‌های نظافت تلویزیون و وسایل مورد نیاز برای انجام آن می‌پردازیم. چون نباید فراموش کرد با کوچکترین فشار زیادی و یا آسیبی، پیکسل‌ها صدمه خورده و یا نمایشگر دچار لطماتی جبران‌ناپذیر می‌شود. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

راهنمای صحیح تمیز کردن صفحه تلویزیون


در این مقاله قصد داریم به شما راهنمای پاک کردن صفحه تلویزیون و مانیتور را به شما بیاموزیم. نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون را می توان به 6 مرحله اصلی تقسیم کرد:

  • خاموش کردن تلویزیون قبل از شروع به کار

  • انتخاب دستمال مناسب

  • استفاده از محلول یا اسپری تمیز کننده مناسب

  • طریقه درست دستمال کشیدن صفحه تلویزیون

  • خشک کردن کامل صفحه تلویزیون

از بین بردن خط و خراش از صفحه تلویزیون

خاموش کردن دستگاه پیش از تمیز کردن صفحه تلویزیون یا مانیتور


برای پاک کردن صفحه تلویزیون یا مانیتور خود حتما قبل از شروع به کار آن را از خاموش کنید. سپس آن را از برق بکشید تا لکه ها و کثیفی ها شکل گرفته به خوبی قابل مشاهده باشند. همچنین تمیز کردن تلویزیون زمانی که روشن و در برق می باشد، بسیار خطرناک است. زیرا زمانی که پیکسل ها در حال کار هستند، ایجاد گرما می کنند و و تمیز کردن آنها با یک پارچه نم دار می تواند باعث فاجعه شود.

تلوزیون

استفاده از یک پارچه میکروفایبر خشک


تمام سطح صفحه و همچنین تمام لبه‌های تلویزیون را با یک پارچه میکروفایبر خشک پاک کنید. زیرا گرد و غبار روی پورت‌ها و بلندگوهای تلویزیون می‌توانند به مرور زمان بر عملکرد دستگاه تأثیر منفی بگذارند. به همین دلیل رفع گرد و غبار در فرآیند تمیز کردن نمایشگر تلویزیون بسیار مؤثر است.

دستمال

به کار بردن یک اسپری تمیز کننده فرموله شده


شما می‌توانید از فروشگاه‌ اسنپ مارکت یا هر فروشگاه دیگری اسپری تمیز کننده خریداری کنید. سپس برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون از آن استفاده کنید. در ضمن می‌توانید محلول‌های خانگی را امتحان کنید. برای مثال سرکه سفید و آب مقطر را به نسبت برابر 1 به 1 با هم ترکیب کنید، یا اینکه با نسبت 4 به 1 آب مقطر و الکل ایزوپروپیل 70 درصد را با هم در یک ظرف شیشه شوی بریزید و خوب هم بزنید. به این ترتیب مایع مناسبی برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون خواهید داشت.

سرکه و آب

طریقه درست دستمال کشیدن


  • کمی از محلول تمیز کننده خود را روی دستمال اسپری کنید.

  • سپس دستمال را به صورت افقی و عمودی بدون اینکه فشاری وارد کنید، روی صفحه بکشید.

اگر لکه ای پاک نمی شد، به صورت دایره ای چند بار روی لکه بکشید، با این روش لکه ها به آسانی پاک خواهند شد.

دسمال کشیدن

خشک کردن کامل صفحه تلویزیون


  • دقت کنید که حاشیه صفحه مانیتور و تلویزیون مکان مناسبی برای جمع شدن رطوب به نفوذ تدریجی رطوبت می باشد.

  • پس بعد از پاکسازی نهایی حتما با یک دستمال نرم و لطیف به آرامی روی تصویر بکشید تا رطوبی روی صفحه نمایشگر باقی نماند.

بهتر است زمانی که کار نظافت تمام شد، یک الی دو ساعت آنها را روشن نکنید تا تماما خشک و دور از رطوبت باشد.

از بین بردن خط و خراش از صفحه تلویزیون


  • از کیت تعمیر استفاده کنید: در تمامی فروشگاه های معتبر فروش تلویزیون می توانید به این کیت ها دسترسی داشته باشید که راه حلی امن برای از بین بردن خط و خراش می باشد.

  • از وازلین استفاده کنید: پارچه میکروفایبر را آغشته به اندکی وازلین کنید و روی خط و خراش ها بکشید.

  • استفاده از لاک واکل: یک لاک واکل روشن بخرید (می توانید از لوازم جانبی تلویزیون و کامپیوتر خریداری کنید) و مقداری از آن را روی خراش اسپری کنید.

  • بازهم به این نکته اشاره می کنیم که رعایت نکات ایمنی در تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور بسیار مهم است.

    خط و خراش


از چه محلول یا اسپری تمیز کننده ای میتوان برای نظافت تلویزیون و مانیتور استفاده کرد؟


قبل از آنکه یک محلول یا اسپری تمیز کننده تلویزیون مناسب را به شما معرفی کنیم، شما را با برخی مایع های در دسترس که نباید در تمیز کردن صفحه تلویزیون به کار گیرید، اشنا می کنیم.

  • هرگز از آب شیر استفاده نکنید؛ چرا که در آب شیر مقدار کمی رسوب، مواد معدنی و نمک های محلول وجود دارد که موجب خشک شدن اینگونه مواد روی صفحه نمایشگر می شود.

  • در پاک کننده های شیمیایی درصد بالایی از مواد شیمیایی وجود دارد که می تواند صفحه نمایش تلویزیون را کدر کند، پس هرگز از شیشه شور و رایت استفاده نکنید.

  • هرگز از الکل در پاک کردن تلویزیون و مانیتور استفاده نکنید؛ چرا که تماس الکل با صفحه نمایشگر موجب پدید امدن لکه های سیاه می شود.

  • سرکه یک تمیز کننده ی طبیعی و شفاف کننده می باشد و آب مقطر هم فاقد معایب آب شیر که شامل نمک های محلول، مواد معدنی و رسوب بود می باشد.

  • کمی سرکه داخل یک ظرف بریزید و 1/5 الی 2 برابر سرکه آب مقطر به آن اضافه کنید تا کاملا رقیق شود.

  • توجه داشته باشید که هرگز نباید محلول خود را به سمت تلویزیون اسپری کنید؛ زیرا نفوذ قطرات محلول از کناره های صفحه نمایشگر موجب پیدایش آسیب های جدی می شود.

نکته آخر


مانیتور کامپیوتر و نمایشگر تلویزیون ها در صورت آلودگی و داشتن گرد و غبار می تواند روی کیفیت تصاویر در حال پخش تاثیر مستقیمی بگذارد. همچنین تلویزیون های جدید اعم از ال سی دی، ال ای دی، او ال ای دی و کیو ال ای دی به دلیل طراحی بسیار ظریف خود در مقابل نفوذ آب و مایعات بسیار حساس و آسیب پذیر هستند. پس بی احتیاطی در امر نظافت تلویزیون و مانیتور موجب پدید آمدن خسارات جبران نا پذیری می شود. بازهم به این نکته اشاره می کنیم که رعایت نکات ایمنی در نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون و مانیتور بسیار مهم است. در ضمن شما این امکان را دارید که نظرات، پیشنهادات و ایده‌های خود را درباره تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو