طرز تهیه گوجه پلو | دمی گوجه مجلسی بدون سیب زمینی

منبع: زرین بانو

3

1402/11/9

09:02


در این پست طرز تهیه گوجه پلو یا دمی گوجه که یکی از پلو مخلوط های بسیار خوشمزه و بدون گوشت است؛ به صورت مرحله به مرحله آموزش داده شده است. دعوت می کنیم در ادامه با زرین بانو همراه باشید.

به نام خدا؛ دوستان و همراهان همیشگی مجله خانوادگی زرین بانو سلام، امیدوارم حالتون عالی باشه. در بخش آموزش پخت غذاهای ایرانی آشپزخانه زرین بانو با گوجه پلو “ یا ” دمی گوجه “ در خدمتتونم.

طرز تهیه دمی گوجه - زرین بانو

عکس از mahtab.smh

اگر شما هم علاقمندید این پلو مخلوط خوشمزه و اقتصادی رو درست کنید؛ دعوت می کنم در ادامه با زرین بانو همراه باشید.

رسپی دمپختک گوجه

مواد لازم برای تهیه گوجه پلو برای 2 نفر در زیر آورده شده است. اگر نیاز به افزایش تعداد نفرات دارید ، میتوانید اعداد داخل جدول را در ضریب تعداد نفراتی که دارید ضرب کنید. برای مثال اگر 4 نفر بودند ، همه مقادیر را دو برابر کنید.

مواد لازم دمی گوجه فرنگی ( 2 نفره)

برنج 2 پیمانه
گوجه فرنگی 5 عدد متوسط
فلفل دلمه ای قرمز نصف یک عدد
سیر 1 حبه بزرگ
کره 100 گرم
پودر گوجه فرنگی و پاپریکا 2 قاشق چای خوری
نمک به میزان لازم

مرحله اول :

برای درست کردن این پلو مخلوط خوشمزه ابتدا گوجه ها رو دو نیم می کنیم و قسمت سفید رنگشو جدا می کنیم. فلفل دلمه ای رو هم نیم کرده و هستشو جدا می کنیم . حالا گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و سیر رو داخل میکسر می ریزیم و میکس می کنیم. در ادامه پودر گوجه و پاپریکا رو هم اضافه و میکس می کنیم.

مرحله دوم :

برنج از قبل خیس خورده رو می شوییم و آبکش می کنیم. داخل قابلمه می ریزیم و به ازای 2 پیمانه برنج؛ 1 پیمانه آب اضافه می کنیم. حالا موادی که میکس کردیم و کره و نمک رو اضافه و روی حرارت متوسط می زاریم.هر از گاهی همش می زنیم تا برنج پخته بشه و آبش کاملا کشیده بشه.

مرحله آخر :

زمانی که آب برنج تقریبا کشیده شد؛ درب قابلمه رو می بندیم و روی حرارت ملایم که شعله پخش کنی قرار دادیم می زاریم تا به مدت 30 دقیقه دم بکشه. بعد از پخت هم روی دیس برمی گردونیم  و به همراه سبزی خوردن سرو می کنیم.

نوش جونتون

زمان آماده سازی : 15 دقیقه

زمان پخت : 30 دقیقه

امیدوارم این پلوی خوشمزه رو درست کنید و در کنار خانواده و عزیزان از خوردنش کلی لذت ببرید.

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده آموزش بادمجان پلو روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه بادمجان پلو 

لخظاتتون به کام

حق یارتون

# مجله خانوادگی زرین بانو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو