آموزش ایجاد نظرسنجی در تلگرام

منبع: ساعد نیوز

3

1402/11/26

09:22


تلگرام یکی از معروف ترین شبکه های اجتماعی در بین ایرانیان می باشد و روز به روز بر تعداد کاربران این پیام رسان افزوده می شود. به دنبال این محبوبیت و افزایش تعداد کاربران فعال، همه ساله این برنامه از قابلیت های جدید خود رونمایی می کند. یکی از قابلیت های خوب تلگرام، افزودن و ارائه خدمات نظرسنجی تلگرام است.

نظرسنجی تلگرام را می توان با استفاده از ربات و یا بدون آن انجام داد. به عبارت دیگر همه کاربران می توان به وسیله ربات و یا از طریق خود برنامه اقدام به ایجاد نظرسنجی نمایند. نظرسنجی را می توان در قالب یک سؤال با پاسخ صحیح دلخواه به دست آورد. این گزینه در کانال هایی با مضمون اطلاعات عمومی کاربرد گسترده ای دارد.

درواقع نظرسنجی راهی مناسب برای مطلع شدن از نظرات کاربران مجازی نسبت به پرسش موردنظر است. در گذشته فقط به وسیله ربات هایی مانند vote و like مدیر و ادمین های مجازی می توانستند اقدام به ایجاد نظرسنجی نمایند؛ اما امروز با دانلود آخرین نسخه تلگرام به راحتی با استفاده از امکانات خودِ اپلیکیشن در کم ترین زمان می توان نظرسنجی دلخواه خود را منتشر کرد.

آموزش ایجاد نظرسنجی در تلگرام با بهترین ربات های تلگرامی

از جمله بهترین راهکارهای افزایش تعامل با مخاطبان به وسیله ادمین فعالِ کانال، برگذاری و ایجاد نظرسنجی است. تنوع در ساخت محتوای یک کانال تلگرامی موجب می شود تا مدیر کانال برای پیداکردن سلایق مطلوبِ مخاطبان خود با فعالیتی نظیر ایجاد و انتشار نظرسنجی برآید.

ایجاد نظرسنجی درست موجب می شود تا بیشتر کاربران با محتوای کانال همراه شده و در نتیجه تعامل مناسبی بین کاربر و مدیر صورت گیرد. از طرف دیگر در صورت درخواست مشارکت در نظرسنجی توسط مدیر، کاربران به اهمیت علایقِ محتوایی خود توسط مدیر پی می برند.

گذشته از این اوامر با ایجاد یک نظرسنجی درست و به جا می توانید کیفیت محتوای تولیدشده را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید.

زیرا در صورت اهمیت به سلایق کاربران، شما به راحتی می توانید محتوای دلخواه آن ها را شناسایی، تولید و منتشر نمایید. این روش یکی از بهترین روش ها در جهت ارتقای صفحه کاربری و همراه ساختن مخاطبین با کانالِ کاربری است.

نظرسنجی تلگرام را می توان با بهره گیری از خود اپلیکیشن و یا ربات های تلگرامی ایجاد و منتشر کرد. در کم تر از چند دقیقه همه افراد می توانند با استفاده از برخی ربات ها اقدام به ایجاد نظرسنجی نمایند.

با توجه به اهمیت ایجاد نظرسنجی در تلگرام مدیرانِ آینده نگر و پیشرو در جهت پیشرفت قصد دارند به وسیله این خدمات، از سلایق کاربران اطلاع یابند. در همین راستا راهنمالند قصد دارد تا شما را با انواع ربات های سازنده نظرسنجی آشنا نماید.

ایجاد نظرسنجی تلگرام به وسیله ربات Vote

پیش از انجام هر چیز لازم است آی دی @vote را در مکانی مانند سیو مسیج وارد کرده و وارد صفحه کاربری ربات شوید. بر روی گزینه start ضربه بزنید.

در بخش مقابل می توانید در بخش چت های خود به خدمات این ربات دسترسی یابید.

شما می توانید با انجام چند مرحله اولین نظرسنجی تلگرام خود را به وسیله این ربات ایجاد و منتشر نمایید.

  • ارسال سؤال نظرسنجی تلگرام به وسیله بات، اولین مرحله از ایجاد نظرسنجی است. در این بخش لازم است پس از لمس گزینه start سؤالی مناسب و در خورِ نیاز را تایپ و ارسال نمایید.

  • در مرحله دوم لازم است گزینه های نظرسنجی را برای ربات فوق ارسال نمایید. این پاسخ ها به ترتیب از 1 تا 4 در نظرسنجی شما به نمایش گذاشته می شود. ناگفته نماند که لازم است هر پاسخ به صورت کاملاً جداگانه نوشته و ارسال گردد.

  • پس از اتمام و تأیید هر یک از گزینه های موجود برای اتمام این فرایند لازم است بر روی کلمه done واقع در کادر آبی رنگ ضربه بزنید. پس از انتخاب گزینه فرایند نظرسنجی تکمیل و آماده ثبت رأی می باشد.

  • در مرحله سوم لازم است نظرسنجی خود را به مکان دلخواهی اعم از گروه و کانال ارسال نمایید. برای انجام این امر کافیست بر روی گزینه Publish ضربه بزنید. هم اکنون می توانید محتوای نظرسنجی را به بخش دلخواه ارسال نمایید.

آموزش مهم ترین دکمه های مدیریت بات نظرسنجی

پس از اتمام فرایند ایجاد نظرسنجی تلگرام سازنده می تواند به راحتی اقدام به مدیریت محتوای موردنظر خود نماید. ما در این زیر به مهم ترین گزینه های مدیریت نظرسنجی می پردازیم.

  • افراد با استفاده از گزینه Publish Poll می توانند نظرسنجی را برای افراد، گروه و یا کانال ارسال نمایند.

  • با استفاده از گزینه می توانید Update Results نتایج ثبت شده را بروزرسانی نمایید.

  • با استفاده از گزینه delete می توانید اقدام به حذف کامل پیام های پیش رو نمایید.

  • به وسیله دکمه Vote می توان جلوی امکان ادامه رأی گیری را گرفت.

  • با استفاده از گزینه Close می توانید خودتان نیز به جمع رأی دهندگان بپیوندید.

ناگفته نماند که در صورت ضربه بر روی گزینه delete پیامی مبنی بر اطمینان از پایان نظرسنجی از شما پرسیده می شود. در صورت ضربه و تأیید این گزینه امکان شرکت در نظرسنجی تلگرام برای تمامی افراد بسته و محدود خواهد شد. در نتیجه تأیید این پیام راهی برای فعالسازی مجدد برای سازنده نظرسنجی وجود نخواهد داشت.

گزینه close دقیقا راه حلی برای محدودکردن نظرسنجی برای مدتی دلخواه بدون حذف کامل آن است. به عبارت دیگر با استفاده از این گزینه افراد می توانند شرکت در نظرسنجی را برای مدتی دلخواه برای افراد محدود نمایند. در این روش شما می توانید با استفاده از گزینه open دوباره اقدام به فعال سازی نظرسنجی خود نمایید.

آموزش ایجاد نظرسنجی در تلگرام

ایجاد نظرسنجی تلگرام با امکانات خود برنامه

افراد می توانند بدون استفاده از ربات و به وسیله Anonymous poll اقدام به ایجاد نظرسنجی تلگرام نمایند. استفاده از فرایند فوق، یک فرایند ساده است و این امکان را برای افراد فراهم می سازد تا بدون استفاده از ربات بتوانند نظرسنجی دلخواه خود را ایجاد نمایند.

برای استفاده از این قابلیت در ابتدا لازم است نسخه تلگرام کاربر ورژن 5.1 و یا بالاتر از این نسخه باشد.

برای اطلاع و مشاهده نسخه تلگرام کافیست وارد بخش setting شده و در بخش پایین صفحه، شماره نسخه تلگرامی خود را مشاهده نمایید. در صورت نیاز به ارتقا و آپدیت برنامه، می توانید در گوگل استور این اقدام را انجام دهید. پس از اتمام بروزرسانی می توانید وارد گفتگوی دلخواه شده و بر روی آرم سنجاقک ضربه بزنید. پس از ضربه گزینه Poll را انتخاب نمایید.

در بخش پیش رو عنوان و سؤال نظرسنجی را وارد نمایید. پس از ارسال سؤال، نوبت به ثبت گزینه های نظرسنجی می رسد. گزینه های نظرسنجی را به ترتیب وارد کرده و گزینه تأیید را فشار دهید.

در قسمت Multiple Answers می توانید دسترسی کاربران به چند پاسخ را آزاد بگذارید. با فعال کردن این بخش اعضای کانال می توانند به جای تأیید یک پاسخ، چند پاسخ را انتخاب نمایند.

پس از اتمام مراحل بالا، بر روی گزینه CREATE ضربه بزنید. با ضربه بر روی این بخش می توانید نظرسنجی تلگرام خود را در گفت و گوهای دلخواه اعم از پی وی، کانال و گروه ارسال نمایید. لازم به ذکر است سازنده نظرسنجی نمی تواند پس از انتشار محتوا، گزینه ها را ویرایش نماید. بنابراین در انتخاب گزینه ها دقت کافی به عمل آورید.

نحوه پایان دادن به نظرسنجی

در حال حاضر اپلیکیشن محبوب تلگرام محدودیتی برای وجود و حذف خودکارِ نظرسنجی در نظر نگرفته است. اگر تصمیم به حذف نظرسنجی گرفته اید می توانید با ضربه بر روی نظرسنجی و انتخاب گزینه stop poll به نظرسنجی منتشرشده پایان دهید.

خرید رأی نظرسنجی تلگرام راه حلی مؤثر در جهت ارتقای کانال

افراد به دلایل مختلفی اعم از بهتردیده شدن تعداد مشارکت افراد، برنده شده در مسابقات و ... ممکن است قصد داشته باشند تا سریعاً به تعداد بالایی شرکت کننده دست یابند. از جمله راه های مؤثر در این زمینه خرید رای نظرسنجی تلگرام است.

امروزه شرکت های متعددی اقدام به ارائه خدمات تلگرامی نموده اند. این شرکت ها در نوع ارائه خدمات، قیمت گذاری، کیفیت محصولات، تنوع در پکیج انتخابی برای مشتریان، تعهد پشتیبانی و ... با هم متفاوت اند.

از جمله شرکت های موفق با ارائه بهترین خدمات، بهترین کیفیت و تنوع در محصولات، پشتیبانی قوی با قیمتی مناسب، شرکت بزرگ راهنمالند است. شرکت فوق با داشتن این امکانات به همراه بستر مناسب می تواند نیاز شما را از انواع خدمات تلگرامی برطرف نماید.

همان گونه که می دانید برای ارتقای هر کدام از بخش های کانالِ تلگرامی اعم از کامنت، لایک، ممبر، ویو و ... لازم است مدت زمان زیادی صرف کنید. البته در برخی موارد، صرف مدت زمان حتی با وجود رعایت برخی تمهیدات ثمربخش نمی باشد. هم اکنون می توانید با استفاده از خدمات نظرسنجی تلگرام راهنمالند، اقدام به خرید محصول کرده و تعداد شرکت کننده های خود در نظرسنجیِ پیش رو را افزایش دهید.

سایر خدمات وبسایت راهنمالند

وبسایت راهنمالند خدمات متنوعی در زمینه روبیکا، ایتا، تلگرام و... از جمله خرید ممبر ایتا و خرید ممبر روبیکا ارائه می‌دهد. اگر در زمینه آموزش شبکه های اجتماعی نیاز به آموزش و یا خدمات متنوع دارید حتما به سایت راهنمالند مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو