آموزش سریع زمانبندی پیام در تلگرام

آموزش سریع زمانبندی پیام در تلگرام


منبع: پلازا

1

1402/12/8

20:24


آموزش سریع زمانبندی پیام در تلگرام

زمانبندی پیام در تلگرام بهترین گزینه برای افرادی است که در طول روز زمان زیادی برای ارسال پیام‌ها به صورت دستی نداشته و قصد دارند به صورت یکجا پیام‌های طول روز را زمان‌بندی کنند.

زمانبندی پیام در تلگرام (Scheduled Messages) یکی دیگر از امکانات این پیام رسان هوشمند است. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید پیام‌های مورد نظر خود را زمان‌بندی کرده و در تایم‌های از پیش تعیین شده آن‌‌ها را به افراد و گروه‌های مختلف ارسال کنید. به این ترتیب دیگر لزومی ندارد حتما برای ارسال پیام آنلاین باشید. تلگرام به‌صورت خودکار پیام را در زمانی که مشخص کرده‌اید، ارسال خواهد کرد.

فهرست مطالب 

کاربرد قابلیت زمانبندی پیام‌‌ها در تلگرام

فعال کردن این قابلیت برای مدیریت هر چه بهتر کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی بسیار مفید و موثر است. برای نمونه اگر قصد دارید به صورت روزانه موضوع یا موضوعات مختلفی را به افراد یادآوری کنید، می‌توانید با فعال کردن تایم ارسال پیام به راحتی این کار را انجام دهید.

آموزش گام به گام زمانبندی پیام در تلگرام

اگر شما هم به علت مشغله کاری قصد دارید به صورت برنامه‌ریزی شده پیام‌های مورد نظر خود در تلگرام را به افراد مختلف ارسال کنید پس این آموزش را از دست ندهید.

علاوه بر اینکه شما می‌توانید پیام‌های مختلف را به افراد از طریق این قابلیت ارسال کنید، می‌توانید به قسمت پیام‌های ذخیره شده در تلگرام خود هم این کار انجام دهید. مراحل فعال کردن زمانبندی پیام در تلگرام به صورت زیر است:

ابتدا به صفحه چت مدنظر بروید و پیام خود را بنویسید. سپس انگشتتان را روی آیکون ارسال نگه دارید و گزینه Schedule message را انتخاب کنید.

زمانبندی پیام در تلگرام

حالا ساعت و تاریخ ارسال پیام را مشخص کنید.

زمانبندی پیام در تلگرام

پس از انتخاب گزینه Send، پیام شما برای ارسال در زمان و تاریخی که انتخاب کرده‌اید، زمان‌بندی خواهد شد.

نحوه تغییر برنامه ریزی ارسال پیام

پس از انجام مراحل فوق، شما لیستی را در یک صفحه با عنوان Scheduled Messages، مشاهده خواهید کرد که در آن برنامه ریزی صورت گرفته برای پیام‌ها نمایش داده می‌شود. در این صفحه شما می‌توانید به صورت دستی تاریخ و ساعت پیام‌های خود را مدیریت و شخصی‌سازی کنید. همچنین اگر از این صفحه خارج شدید، مجددا می‌توانید با رفتن به صفحه چت و انتخاب آیکون تقویم در پایین صفحه، به این صفحه برگردید.

زمانبندی پیام در تلگرام

برای تغییر زمان‌بندی پس از ورود به صفحه Scheduled Messages، کافی است روی پیام خود بزنید و گزینه Reschedule را انتخاب کنید.

زمانبندی پیام در تلگرام

علاوه بر این با انتخاب گزینه Send Now می‌توانید پیام را در همان لحظه ارسال کنید. با گزینه Edit امکان ویرایش متن پیام فراهم می‌شود و با گزینه Delete هم می‌توانید پیام را حذف کنید.

ارسال پیام به محض آنلاین شدن مخاطب

گذشته از امکان ارسال پیام در تاریخ و ساعتی که مشخص می‌کنید، تلگرام این قابلیت را هم دارد تا پیام را به محض این که مخاطب شما آنلاین شد، برایش ارسال کند. البته به این نکته همیشه توجه داشته باشید که این قابلیت در تلگرام فقط در مواقعی کار می‌کند که وضعیت آنلاین بودن مخاطب مدنظرتان، برای شما قابل مشاهده باشد.

زمانبندی پیام در تلگرام

برای استفاده از این قابلیت، مثل قبل پیامتان را بنویسید و سپس انگشتتان را روی آیکون ارسال نگه دارید. این بار با انتخاب گزینه Send When Online، پیام شما فقط زمانی که مخاطب آنلاین شود، ارسال خواهد شد.

آموزش ارسال پیام زمان‌بندی شده در نسخه دسکتاپ تلگرام

جالب است بدانید فعال کردن قابلیت زمانبندی پیام در تلگرام چه در نسخه اندروید و چه در نسخه دسکتاپ بایستی همان اقدامات را انجام دهید. در نسخه دسکتاپ این پیام رسان برای فعال کردن زمانبندی پیام‌ها باید ابتدا پیام مورد نظر خود را نوشته و سپس روی آیکون Send راست کلیک کنید.

زمانبندی پیام در تلگرام

سپس گزینه Schedule message را انتخاب کرده و در نهایت تاریخ و زمان پیام را مشخص کنید.

سوالات متداول

زمانبندی پیام در تلگرام ساده و راحت است، اما شاید شما هم مانند برخی افراد با سوالات مبهمی مواجه شوید.

آیا می‌توان تاریخ و ساعت و روز پیام‌ها در تلگرام را شخصی سازی کرد؟

بله برای انجام این کار پیشنهاد می‌کنیم تایتل تغییر برنامه ریزی ارسال پیام را مطالعه کنید.

تنظیم زمانبندی ارسال پیام در تلگرام چگونه است؟

برای این کار باید روی گزینه Send انگشت خود را نگه داشته و سپس گزینه Schedule message را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا به صورت گام به گام مراحل تنظیم زمانبندی پیام در تلگرام را شرح دادیم. انجام این کار بسیار ساده و راحت بوده و تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد. اگر تجربه زمانبندی پیام‌ها در تلگرام را داشته‌اید پیشنهاد می‌کنیم آن را با دوستان خود در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو