آشنایی با انواع گیاهان آپارتمانی لوکس و خاص

آشنایی با انواع گیاهان آپارتمانی لوکس و خاص


منبع: آرگا

1

1402/12/2

00:07


گل ها و گیاهان آپارتمانی، رنگ، نشاط، زندگی و انرژی خاصی را به خانه شما می آورند و با عشق و مراقبت شما رشد می کنند. استفاده از برخی گیاهان آپارتمانی لوکس، موجب افزایش جذابیت و خاص شدن فضا می شود. در بیشتر منازل آپارتمانی با استفاده از گیاهان آپارتمانی لوکس می توانید جلوه و دکوراسیون خانه را به طور کامل تغییر دهید.

در حال حاضر گیاهان آپارتمانی جزو جدایی ناپذیر دکوراسیون ادارات و خانه ها هستند. آن ها فضای درونی را بسیار زیبا و جذاب نشان می دهند. علی رغم این که برخی گیاهان سال های سال است که مانند عضوی از خانواده نگهداری می شوند، اما پدیده تازه ای به نام گیاهان آپارتمانی لوکس به وجود آمده است. این گیاهان تأثیر زیادی در دلنشین ساختن خانه شما دارند. در ادامه مطلب به معرفی انواع گیاهان آپارتمانی لوکس خواهیم پرداخت.

معرفی انواع گیاهان آپارتمانی لوکس و زیبا

گیاهان آپارتمانی مانند حسن یوسف و شمعدانی از زمان های قدیم روی بالکن و یا کنج پله های منتهی به حیاط قرار داشتند و جزو لوازم اصلی هر خانه ای به شمار می آمدند. اما با رونق گرفتن بازار خرید و فروش اینترنتی گل و انتشار تصاویر مختلف گیاهان در فضای مجازی، گیاهان آپارتمانی با اسامی عجیب و غریب افزایش یافتند. در ادامه به معرفی زیباترین گیاهان آپارتمانی لوکس خواهیم پرداخت.

انواع گیاهان آپارتمانی لوکس

۱. گیاه کروتون

گیاه کروتون یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس بوده که بسیار زیبا و رنگارنگ است. برگ هایی که به حالت جذاب در رنگ های نارنجی، بنفش، طلایی و قرمز سایه می زنند، برای ایجاد احساس در اعماق یک جنگل بارانی استوایی در هر فضای داخلی بسیار مناسب هستند. کروتون با وجود ظاهر شیک و جسورانه اش، به سادگی در محیط های گرم و مرطوب رشد می کند. کروتون که به کروتون باغ نیز معروف است، بومی جنوب استوایی، جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه است. این گیاه در طبیعت به شکل بوته بزرگ رشد می کند و ارتفاع آن به ۴ متر نیز می رسد.

توجه داشته باشید همه بخش های این گیاه لوکس به ویژه دانه ها سمی هستند. به همین دلیل در خانه هایی که کودکان بازیگوش و کنجکاو دارند، نگهداری از آن پیشنهاد نمی شود. علاوه بر این اگر حیوان خانگی دارید بهتر است از این گیاه در خانه استفاده نکنید. زمانی که کروتون آسیب می بیند، می تواند شیره شیری رنگ تولید کند که پوست را تحریک می کند.

۲. گیاه برگ انجیری ابلق

یکی از مشهورترین گیاهان آپارتمانی لوکس، گیاه برگ انجیری ابلق است. گیاه مانسترا یا برگ انجیری به دلیل برگ های براق و بزرگی که دارد ظاهر جذاب و منحصر به فردی پیدا کرده است. اگرچه این گیاه به اشکال گوناگون وجود دارد، اما می توان گفت گران قیمت ترین و محبوب ترین نوع آن گیاه برگ انجیری ابلق است که بخش های سفیدی در برگ هایش مشاهده می شود. حتما تا به حال تصاویر برگ های آن را روی کاغذ دیواری، لباس ها و قاب های گوشی دیده اید. برگ های خوش فرم و بزرگ این گیاه موجب شده است که در زمره خاص ترین گل ها قرار بگیرد. در حال حاضر این گیاه جزو محبوب ترین نوع گیاهان آپارتمانی لوکس در سراسر دنیا به شمار می رود.

معرفی گیاهان آپارتمانی لوکس

۳. گیاه برگ انجیری ابلیکوآ

ابلیکوآ در لاتین به معنای غیر متعادل و بی قرینه است. گیاه مانسترا ابلیکوآ یک گیاه کوچک است که حداکثر تا ۱۵ سانتی متر رشد می کند. بهتر است بدانید گران قیمت بودن برگ انجیری ابلیکوا به دلیل داشتن برگ های بزرگ توری مانند است که موجب جذابیت و زیبایی آن شده و آن را به یک گیاه خاص و جذاب تبدیل کرده است.

اقسام گیاهان آپارتمانی لوکس

۴. زاموفیلیا

یکی از گران قیمت ترین گیاهان آپارتمانی گران قیمت گیاه زاموفیلیا است که برگ های تیره و سبز رنگ دارد. این گیاه بسیار مقاوم است و طول عمر بالایی دارد. زاموفیلیا به خاک غنی با خاصیت خاک های زراعی مثل مخلوطی از خاک دمدمی، خاک باغچه و کمپوست علاقه زیادی دارد. این گیاه آپارتمانی لوکس به نور معتدل تا روشن نیاز دارد. اما باید از تابش نور مستقیم خورشید آن را دور نگه دارید.

زاموفیلیا حساسیت زیادی به سرما ندارد و می تواند در دما طبیعی آپارتمان نیز رشد کند. اما باید از قرار گرفتن آن در معرض بادهای شدید و هوای سرد جلوگیری شود. فرم این گیاه بدین صورت است که برگ های تیره و بزرگ دارد و شاخه های آن پر پشت است. آبیاری زاموفیلیا باید به شکل منظم و معتدل انجام شده و خاک آن همیشه مرطوب باشد. با این حال باید از آب دهی بیش از اندازه به آن پرهیز شود. این گیاه زیبا و لوکس به سه شیوه تقسیم گیاه اصلی، برش برگ و برش بند تکثیر می شود.

زاموفیلیا یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس

۵. گیاه آلوکازیا آزلانی

گیاه آلوکازیا آزلانی با قیمت بالایی که دارد جزو گیاهان آپراتمانی لوکس به شمار می رود. این گیاه، یک گیاه کمیاب و منحصر به فرد است که در کشور مالزی از آن استفاده می شود. برای خرید این گیاه باید آن را در گلخانه های خاص پیدا کنید. علاوه بر این شما می توانید به صورت آنلاین آن را سفارش دهید. برگ های براق این گیاه با ترکیبی از رنگ سبز روشن و تیره طراحی جذابی به آن بخشیده است. همچنین رگه های درخشان از رنگ های قرمز، صورتی و بنفش در زیباترین حالت روی برگ های این گیاه سایه زیبایی زده اند. این گیاه یک اثر هنری است و اگرچه اندازه نسبتا کوچکی دارد، اما یک گلدان ۱۰ سانتی برای او کافی است. این گل به یکی از پر طرفدارترین گیاهان آپارتمانی لوکس در جهان تبدیل شده است.

آلوکازیا یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس

۶. گیاه آنتوریوم صورتی

گیاه آنتوریوم صورتی یا فلامینگو با برگ های براق و گل های قلبی شکل بسیار محبوب است. این گیاه برای قرار گرفتن روی استند در کناره های سالن های بزرگ یا سقف آویز بسیار مناسب است. علاوه بر این، در فضای مرطوب رشد خوبی دارد و اگر باغبان خوبی باشید برای شما گل هم می دهد. فقط باید توجه داشته باشید که این گیاهان آپارتمانی لوکس را به خاطر داشتن برگ های سمی باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

آنتوریوم صورتی یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس

۷. گیاه لوندر

گیاه اسطوخودوس یا گیاه لوندر جزو گیاهان غیر متداول برای گیاهان آپارتمانی است، اما به علت خاصیت درمانی که دارد از عطر آن برای رایحه درمانی و آروماتراپی استفاده می شود. این گیاه جزو گیاهان لوکس آپارتمانی است و برای طراحی دکور اتاق خواب نیر مورد استفاده قرار می گیرد.

گیاه اسطوخودوس علاوه بر اینکه طبیعت زیبایی دارد، عطر دلنشینی هم از آن استشمام می شود. این گیاه مانند دیگر گیاهان معطر در برابر نور خورشید رشد بسیار خوبی دارد. به همین خاطر بهتر است آن را در مقابل پنجره جنوبی قرار دهید.

لوندر یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس

۸. گیاه ارکیده شن ژن نونگکه

برای کسانی که عاشق گیاهان گل دار هستند گل ارکیده انتخاب بسیار مناسبی است. یکی از لوکس ترین نوع ارکیده ها در دنیا، گل ارکیده شنژن نوگکه است. این گل در دانشگاه شن ژن چین درست شده است و گل گران قیمتی به حساب می آید. بهتر است بدانید تقریبا هشت سال طول کشیده است تا دانشمندان توانستند این گیاه خوش رایحه و جذاب را پرورش دهند. شکوفه زدن ارکیده ۴ تا ۵ سال زمان نیاز دارد. اما عطر عالی و ظاهر جذاب آن، ارزش انتظار کشیدن را خواهد داشت.

آشنایی با گیاهان آپارتمانی لوکس

۹. گیاه اسپاتی فیلوم

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که عاشق گیاهانی مانند آنتوریوم هستید گیاه اسپاتی فیلوم با گل های شیپوری برای شما بسیار جذاب خواهد بود. این گیاه به راحتی خود را با فضا و محیط خانه سازگار می کند. آب کافی و نور غیر مستقیم طراوت این گیاه را تضمین خواهد کرد. توصیه می شود گیاه اسپاتی فیلوم را مانند گیاه فلامینگو از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

اسپاتی فیلوم یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس

۱۰. فیکوس الاستیکا

برگ های ساده براق و بزرگ فیکوس الاستیکا باعث می شود این گیاه جزو گیاهان آپارتمانی لوکس قرار بگیرد. جالب است بدانید این گیاه تا ۱۵ نیز رشد می کند و به نور متوسط نیاز دارد. اگر نور کم باشد برگ های آن لوله ای شکل می شوند. در صورتی که بعد از لول شدن برگ ها، نور مناسب و کافی برای این گیاه تأمین نکنید، برگ های آن زرد و خشک شده و گیاه به طور کامل از بین می رود. توجه داشته باشید بین هر مرتبه آبیاری باید خاک گیاه به طور کامل خشک شود.

الاستیکا یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس

۱۱. درخت انجیر برگ کمانچه

یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس انجیر برگ کمانچه است که تقریبا نزدیک به ۱۵ فوت در جنگل های بارانی استوایی رشد می کند. اگر شرایط مناسب باشد، رشد آن در داخل خانه به ۱۰ فوت نیز می رسد. شاخ و برگ متمایز آن مورد علاقه بیشتر طراحان داخلی است. گیاهان برگ کمانچه به کیفیت هوا بسیار حساس هستند. آن ها تمایلی به هوای خشک ندارند و به آفتاب نیز علاقه ای نشان نمی دهند. خرید یک درخت بالغ یک تعهد بزرگ است. اگرچه ممکن است پرورش انجیر کمانچه ای بزرگ برای یک شخص حرفه ای ساده باشد، اما داشتن آن یک چالش بزرگ است، مگر آنکه نحوه مراقبت از آن را بدانید.

معرفی چند گیاه آپارتمانی زیبا

۱۲. آلوکازیا گیاه فیلگوش یا بابا آدم

گیاه آلوکازیا یا بابا آدم بیشتر برای فضاهای وسیع و بزرگ مانند سالن جلسه شرکت های بزرگ و لابی هتل مناسب است. اگر آپارتمان شما متراژ زیادی دارد، این گیاه جزو گیاهان لوکس و لاکچری محسوب می شود که می توانید با تأمین نیازهایش در آپارتمان، از آن نگه داری کنید. نکته مهم در لاکچری جلوه دادن آلوکازیا  این است که باید سن زیادی داشته باشد و ارتفاع گیاه حداقل یک و نیم متر باشد. علاوه بر این فضایی که قرار است گیاه را در آن جا بگذارید باید متناسب با ابعاد گیاه باشد. گیاه آلوکازیا که تازه کاشته شده و سن کمی دارد نه تنها کمیاب و خاص به نظر نمی رسد، بلکه ظاهر آن به هیچ عنوان جذاب نیست. بنابراین ابعاد این گیاه است که آن را جزو گیاهان خاص و لوکس قرار می دهد.

زاموفیلیا یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس

۱۳. گیاه آنتوریوم

آنتوریوم یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس است که بسیار پر طرفدار است. این گیاه، یکی از ساده ترین گیاهان آپارتمانی گلدار است که می توانید آن را پرورش دهید. گیاه آنتوریوم به خاطر نمایش درخشان گل هایش به شدت محبوب است. اگر اجازه دهید این گیاه در یک نقطه به اندازه کافی رشد کند، در تمام طول سال شکوفه های آن را مشاهده خواهید کرد. گل ها نیز ماندگاری زیادی خواهند داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو