معرفی سرم ویتامین سی

معرفی سرم ویتامین سی


منبع: بیتوته

2

1402/12/7

17:23


بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی +خواص+معرفی محصول



معرفی سرم ویتامین سی

 

مقدمه

ویتامین C که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارد. این ماده، به طور طبیعی در لایه‌های درم و اپیدرم پوست یافت می‌شود، اما می‌تواند در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه UV، آلودگی و سایر عوامل استرس‌زای محیطی از بین برود. در بخش مراقبت از پوست، ویتامین سی در اشکال مختلفی همچون ماسک، کرم، تونر و سرم ساخته شده و از ترکیبات طبیعی متنوعی همچون پرتقال، لیمو، گریپ فروت در آن استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله با رو مد باش همراه باشید تا با خواص و طرز استفاده این محصول شگفت انگیز آشنا شده و چند برند معتبر و بهترین سرم ویتامین سی موجود در بازار را بشناسید.

 

معرفی سرم ویتامین سی

سرم ویتامین C از محصولات مراقبت از پوست است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و توانایی روشن کردن و یکنواخت کردن رنگ پوست شناخته می‌شود. این نوع از محصولات، حاوی ترکیبات ویتامین سی بوده و معمولا به صورت موضعی روی پوست استفاده می شوند، جایی که می توانند به محافظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد، تحریک تولید کلاژن و بهبود ظاهر کلی پوست کمک کنند. بسیاری از افراد، سرم ویتامین C را در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود قرار می دهند تا پوستی سالم و درخشان داشته باشند.

 

کاربردهای سرم ویتامین سی

 

اگر بخواهیم در مورد فواید سرم ویتامین سی، به طور خلاصه سخنی بگوییم، باید گفت که این محصول می تواند فواید بی شماری از جمله  کاهش لک ‌های پوستی و صاف کردن پوست را به همراه داشته باشد. همچنین می تواند به کاهش چین و چروک کمک کرده و از پوست در برابر عوامل محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش و آلودگی محافظت کند. ویتامین C همچنین به دلیل نقشش در سنتز کلاژن شناخته شده است که برای حفظ الاستیسیته و استحکام پوست حیاتی است.

 

ویتامین سی موجود در سرم ها، اغلب با سایر آنتی اکسیدانها مانند ویتامین E و اسید فرولیک ترکیب می شود که می تواند کارایی سرم را افزایش دهد. غلظت ویتامین C می تواند متفاوت باشد و فرمولاسیون آن معمولاً از 5٪ تا 20٪ متغیر است. غلظت‌های بالاتر قوی‌تر هستند، اما خطر بیشتری برای تحریک پوست دارند. مهم است که سرم را قبل از استفاده، آزمایش کرده و قبل از مصرف طولانی مدت آن و قرار دادن آن در روتین مراقبت از پوستی خود، از نداشتن حساسیت به آن اطمینان حاصل کنید. به طور کلی، مصرف انواع سرم های پوستی حاوی ویتامین سی از برندهای معتبر و باکیفیت، می تواند ابزاری قدرتمند برای دستیابی به پوستی سالم و درخشان باشد، زمانی که مسئولانه، مداوم و در غلظت مناسب برای نوع پوست شما استفاده شود.

 

علاوه بر این، چیزی که استفاده از سرم پوستی ویتامین C را تا به این حد، جذاب و محبوب کرده است، اثر روشن کنندگی آن بر روی پوست است. این محصولات به مهار آنزیم تیروزیناز که در تولید ملانین نقش دارد کمک می کنند، بنابراین مشکلات رنگدانه‌های پوستی مانند لکه های تیره و کدر شدن رنگ پوست را کاهش می دهند. همین خاصیت، باعث شده است که سرم Vitamin C، مورد علاقه کسانی باشد که به دنبال داشتن پوستی روشن تر و درخشان تر هستند.

 

البته این نکته را هم باید در نظر داشت که فرمولاسیون سرم های ویتامین C به دلیل ناپایداری اسید اسکوربیک در مواجهه با نور، گرما و هوا می تواند دچار اختلال و مشکل شده، یعنی منجر به اکسید شدن محصول و از دست دادن کارایی آن شود؛ به همین دلیل است که بسیاری از این مدل سرم ها در بطری های تیره یا مات بسته بندی می شوند تا عمر مفید آنها افزایش پیدا کند.

 

فواید استفاده از سرم ویتامین سی

 

فواید استفاده از سرم صورت حاوی ویتامین سی

به یکدست شدن رنگ پوست و محو شدن لکه های تیره کمک می کند و پوست را روشن و درخشان تر می کند.

باعث تولید کلاژن می شود که به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک می کند.

آنتی اکسیدانی قوی است که به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد و آسیب های محیطی کمک می کند و خطر پیری زودرس را کاهش می دهد.

می تواند به صاف کردن رنگ پوست و کاهش قرمزی کمک کند.

برخی از سرم های ویتامین C حاوی مواد آبرسان اضافی هستند که می توانند پوست را مرطوب کنند

می تواند به آبرسانی پوست کمک کند و ظاهری جوان و چاق تر به پوست بدهد.

سنتز کلاژن را تحریک می کند و به استحکام و انعطاف پذیری پوست کمک می کند.

 

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین C

در مورد این که بهترین موقع برای مصرف این سرم چه زمانی است به طور خلاصه باید گفت که؛ به طور کلی، بهترین زمان، صبح قبل از استفاده از ضد آفتاب، آرایش و زمانی که پوست شما کاملا تمیز  است. استفاده در این زمان خاص، به این دلیل است که ویتامین C به محافظت از پوست در برابر آسیب‌ها و آلودگی خورشید کمک می کند و همچنین می تواند اثربخشی ضد آفتاب شما را افزایش دهد. علاوه بر این، ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند به روشن شدن و یکنواخت شدن رنگ پوست کمک کند؛ ویتامین سی برای انواع پوست، چه پوست خشک و حساس، چه پوست چرب و مختلط مناسب بوده و استفاده از آن در صبح می تواند به پوست شما درخشندگی بیشتری در طول روز بدهد. استفاده صحیح از سرم ویتامین سی برای به حداکثر رساندن فواید آن و در عین حال به حداقل رساندن تحریک احتمالی یا واکنش های نامطلوب ضروری است. استفاده از سرم ویتامین ث، قواعد و مراحلی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

 

طرز استفاده از سرم ویتامین سی در روتین صبح

بسیاری از متخصصان پوست، استفاده از سرم ویتامین C را در ابتدای صبح و در یک برنامه منظم توصیه می کنند. منطق پشت این توصیه براساس خواص آنتی اکسیدانی ویتامین سی است که می تواند یک سد محافظتی در برابر عوامل مخرب و مضر محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش و آلودگی هایی که در طول روز با آن مواجه می شوید ایجاد کند. بهتر است از سرم ویتامین سی، طبق روش زیر در روتین پوستی خود استفاده کنید. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که بنا به نوع پوست، غلظت سرم و عوامل محیطی، این مراحل می تواند دچار تغییراتی اندک باشد. 

 

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از سرم VITAMIN C استفاده کنید یا پوست حساسی دارید، با غلظت کمتر شروع کنید و با افزایش تحمل پوست، به تدریج میزان مصرف خود را بالاتر ببرید.

 

قبل از شروع استفاده‌ی منظم، حتما تست حساسیت انجام دهید تا مطمئن شوید پوست شما، واکنش نامطلوبی به محصول ندارد. مقدار کمی از سرم را روی ناحیه ای از پوست مانند داخل بازوی خود بمالید و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا سوزش، التهاب یا هرگونه حساسیتی ایجاد می شود یا خیر. پس از این‌که این مراحل را انجام دادید می‌توانید از این محصول در رویتن پوستی خود طبق روال زیر بهره ببرید.

 

چه برای استفاده در روتین پوستی و چه به صورت تکی، بایستی ابتدا صورت خود را  از هرگونه آلودگی و آرایش پاک کنید. با یک شوینده مناسب ناخالصی ها را از پوستتان پاک کنید. این کار، به تاثیر بیشتر سرم ویتامین سی کمک می کند.

 

بهتر است در ادامه، از یک تونر مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. این کار می تواند به آماده سازی پوست شما برای جذب بهتر و سریعتر  سرم کمک کند. بهتر است اجازه دهید تونر خشک شود.

 

حال، سرم ویتامین C را به اندازه کافی و به اندازه چند قطره، به وسیله قطره چکانی که معمولا در تمامی سرمها وجود دارد، روی لکه های تیره، چروک و خطوط ریز پوست خود بچکانید و با نوک انگشتان خود روی تمامی پوست صورت خود بمالید؛ صورت خود را با حرکات رو به بالا، به سمت بیرون و با حرکات دورانی بین ۱ تا ۲ دقیقه ماساژ دهید تا به طور کامل، ترکیبات آن جذب پوست شود. در اطراف چشم، استفاده از سرم ویتامین سی توصیه نمی‌شود و بهتر است از کرم دور چشم حاوی ترکیبات ویتامین سی که ترکیبات ملایم، با غلظت کمتر و و ویژه‌ای برای پوست دور چشم دارد استفاده شود.

 

قبل از استفاده از سایر محصولات مراقبت از پوست، اجازه دهید سرم به طور کامل جذب پوست شما شود؛ بین ۵ تا ۱۵ دقیقه کافی خواهد بود.

 

برای آبرسانی و افزایش کارایی سرم، بهتر است از یک مرطوب کننده استفاده کنید. این کار، به باقی ماندن، افزایش کارایی و خواص سرم ویتامین C کمک می کند.

 

در نهایت از یک کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید. ویتامین سی می‌تواند اثربخشی ضد آفتاب شما را افزایش داده و محافظت بیشتری در برابر آسیب اشعه‌های مضر آفتاب ایجاد کند.

 

طرز استفاده از سرم ویتامین سی در روتین پوستی شب

در حالی که صبح، زمان بسیار خوبی برای استفاده از سرم ویتامین C به دلیل مزایای محافظتی آن است، برخی از افراد آن را ترجیح می دهند از آن در روتین شبانه خود استفاده کنند.شب، زمان ترمیم و بازسازی پوست است. بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ویتامین سی می تواند روی روند ترمیم پوست بدون خطر تخریب نور یا حساسیت به نور خورشید، با قدرت بیشتر و اثربخشی بسیار خوبی کار کند. مصرف سرم ویتامین سی در شب تاحدود زیادی، مانند روتین روزانه است با این تفاوت که می‌توانید از مصرف کرم ضد آفتاب اجتناب کرده و به جای آن از کرم‌های آبرسان و ماسک خواب بهره ببرید.

 

طرز استفاده از سرم ویتامین سی در روتین پوستی شب

 

آیا سرم ویتامین سی باعث جوش می‌شود؟

سرم های حاوی ویتامین C می توانند در درمان پوستهای مستعد جوش و آکنه بسیار موثر باشند. خواص آنتی اکسیدانی ویتامین ث به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که می‌توانند منافذ را مسدود کرده و منجر به جوش‌ها شوند، کمک می‌کند. علاوه بر این، این ویتامین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش قرمزی و تورم مرتبط با آکنه کمک کند. هنگام استفاده از سرم ویتامین سی برای جوش، مهم است که محصولی را انتخاب کنید که به طور خاص برای پوست های چرب یا مستعد آکنه فرموله شده باشد و به دنبال سرمی باشید که مات کننده و غیر چرب باشد تا تولید روغن اضافی نداشته باشد. اگر این موارد را رعایت کنید، مصرف انواع سرم ویتامین سی، باعث به وجود آمدن جوش های جدید روی پوست شما نخواهد شد.

 

آیا سرم ویتامین سی برای پوست چرب مناسب است؟

می تواند برای افرادی که پوست چرب دارند نیز مفید باشد. ویتامین C به تنظیم تولید سبوم کمک می کند که می تواند به کاهش چربی اضافی روی پوست کمک کند. علاوه بر این، ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی است و می تواند به کنترل التهاب و جلوگیری از جوش های مرتبط با پوست چرب کمک کند. بهتر است سرمی را خریداری کنید که سبک و غیر کومدون زا باشد، به این معنی که منافذ پوست را مسدود نمی کند. برخی از سرم‌های ویتامین C حاوی سایر مواد ضد آکنه مانند اسید سالیسیلیک یا نیاسینامید به مقدار بسیار کم و کنترل شده هستند که می‌توانند به کنترل جوش‌ها کمک بیشتری کنند. هنگام استفاده از سرم ویتامین C برای پوست های چرب، مهم است که محصولی را انتخاب کنید که دارای بافت سبک بوده و سریع جذب شود. همچنین استفاده از یک پاک کننده و مرطوب کننده ملایم همراه با سرم ویتامین C برای کمک به تعادل PH پوست و حفظ رطوبت آن بسیار مهم است.

 

آیا سرم ویتامین سی برای پوست خشک مناسب است؟

این محصولات می توانند برای افرادی که پوست خشک دارند نیز مفید باشند. ویتامین سی با افزایش تولید کلاژن، به آبرسانی پوست کمک می کند؛ می تواند خاصیت ارتجاعی و سطح رطوبت پوست را بهبود بخشد. علاوه بر این، ویتامین C به ترمیم سد دفاعی پوست کمک کرده و به افزایش رطوبت و محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی کمک خواهد کرد. هنگام استفاده از سرم ویتامین ث برای پوست خشک، مهم است که محصولی را انتخاب کنید که آبرسان و مغذی باشد. یعنی حاوی مواد مرطوب کننده مانند اسید هیالورونیک یا ویتامین E باشد تا به هیدراته ماندن پوست کمک کند. استفاده از یک مرطوب کننده همراه با این سرم، برای آبرسانی بیشتر پوست و حفظ رطوبت آن بسیار مهم است.

 

بهترین مارک سرم ویتامین سی خارجی

بهترین مارک سرم ویتامین سی خارجی

 

سرم ویتامین سی بالانس BALANCE: از بهترین سرمهای ویتامین سی خارجی موجود در بازار طبق نظرات مشتریان و کاربران است. این محصول با داشتن مواد مرطوب کننده و ضد التهابی، به خوبی به روشن شدن پوست شما کمک کرده و لک های پوستی را کاهش می دهد. این سرم را می‌توان در انواع روتین مراقبت از پوست، چه در صبح و چه در شب استفاده کرد. سرم ویتامین سی بالانس حاوی دو نوع ویتامین C پایدار و فعال است که به کاهش چروک و تیرگی های پوستی کمک می‌کند. با داشتن ترکیبات طبیعی، به کنترل چربی پوست و کاهش جوش های صورت کمک کرده و هیچ حساسیتی نیز به وجود نیاورده و سبب روشنایی، رفع کدر بودن و افزایش یکدست شدن پوست خواهد شد. کیفیت بسیار بالای این محصول، حجم پایین و قیمت نسبتا بالای آن را به خوبی توجیه می‌کند.

 

سرم ویتامین سی اوردینری

 

سرم ویتامین سی اوردینری: از دیگر محصولات اورجینال قدرتمند و باکیفیت با غلظت بالا، سرم اسکوربیک اسید و الفا اربوتین اوردینری است و با توجه به فرمولاسیون قوی و درصد ویتامین ث به کار رفته در آن، استفاده از این محصول به افرادی که پوستی حساس دارند پیشنهاد نمی شود. ترکیب دو محصول قدرتمند ضد لک و روشن کننده‌ی صورت در آن، خرید سرم ویتامین سی اوردینری را به یک گزینه‌ی ایده آل و همه کاره برای کاهش تیرگی‌، لک و افزایش درخشندگی پوست تبدیل کرده است. غلظت ۸ درصدی اسکوربیک اسید این محصول، باعث روشن‌تر شدن پوست صورت و رفع جای جوش می‌شود؛ سرم ویتامین سی 8% + آلفا آربوتین 2% مارک ORDINARY، بدون روغن، سیلیکون و آب بوده و با توجه به کیفیت بسیار ویژه و ترکیبات خاص و موثر خود، قیمت بالا و حجم متوسط خود را به خوبی پوشش می‌دهد.

 

سرم ویتامین سی بیوآکوا

 

سرم ویتامین سی بیوآکوا: اگر به دنبال یک سرم ویتامین C با قیمت خوب و ارزان و در عین حال با کیفیت عالی هستید، پیشنهاد ما به شما، استفاده از سرم ویتامین سی بیوآکوا است. این محصول به دلیل داشتن هیالورونیک اسید و ویتامین سی می تواند سرعت تولید کلاژن را بالا برده و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و  از تشکیل چین و چروک های جدید جلوگیری کند. سرم صورت ویتامین سی برند BIOAQUA می تواند پوست را تا چند درجه روشن کند و کک و مک های قدیمی را از بین ببرد. این سرم، پوست شما را به خوبی و با ویتامین سی تغذیه کرده و سرعت پیری را کاهش می دهد. استفاده از سرم صورت بیواکوا مدل VITAMIN C، ظاهری درخشان و شفاف به پوست شما می بخشد. اثربخشی این سرم به حدی است که پس از اولین استفاده، شاهد تغییرات مثبت بر روی پوست خود خواهید بود.

 

تداخل سرم ویتامین سی با دیگر محصولات پوستی

نیاسینامید: نوعی ویتامین B3 است که در محصولات مراقبت از پوست یافت می شود. هنگامی که نیاسینامید همراه با سرم ویتامین C استفاده می شود، به طور بالقوه می تواند اثربخشی ویتامین C را کاهش دهد. نیاسینامید همچنین می تواند با ویتامین سی واکنش داده و اسید نیکوتین ایجاد کند که می تواند باعث قرمزی، خارش و تحریک روی پوست شود. استفاده از این دو ماده در زمان های جداگانه ترجیحاً صبح و عصر توصیه می شود.

 

لایه بردارهای شیمیایی: یکی دیگر از موادی که نباید با سرم ویتامین C مصرف کنید، لایه بردارهایی مانند آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) و بتا هیدروکسی اسیدها (BHAs) است. این مواد در صورت استفاده همراه با سرم ویتامین C می توانند حساسیت پوست را افزایش داده و باعث تحریک پوست شوند.

 

رتینول: نوعی قدرتمند از ویتامین A که معمولا در محصولات مراقبت از پوست ضد پیری استفاده می شود، نباید همزمان با سرم ویتامین C استفاده شود. در صورت استفاده با هم ممکن است باعث تحریک پوست شوند. بهتر است از رتینول در شب و سرم ویتامین C در صبح استفاده کنید تا از عوارض احتمالی منفی جلوگیری کنید.

 

علاوه بر این‌ها، برخی مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست مانند بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک نیز می توانند با سرم ویتامین C واکنش داده و باعث تحریک پوست شوند.  اگر از محصولی استفاده می‌کنید که ممکن است با ویتامین سی تضاد داشته باشد، بهتر است برای جلوگیری از تحریک احتمالی، از آنها به صورت متناوب (یک روز در میان یا به صورت جداگانه و با فاصله زمانی مناسب) استفاده کنید.

 

نکات تکمیلی استفاده از سرم ویتامین سی

برای شروع، بهتر است یک بار در روز از سرم استفاده کنید. اگر پوست شما به خوبی آن را تحمل کرد، می توانید مصرف خود را تا دو بار در روز (صبح و شب) افزایش دهید.

 

این محصول را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید تا از اکسیداسیون آن (مانند تغییر رنگ (قهوه ای شدن) جلوگیری شود. امکان نگهداری آن در دمای یخچال امکان پذیر است.

 

در صورت بروز تحریک، دفعات مصرف را کاهش دهید یا به سرم با غلظت کمتر تغییر دهید.

 

سطح PH ویتامین ث پایین است و حالتی اسیدی دارد، به این معنی که گاهی اوقات در صورت استفاده با سایر محصولات با PH پایین و دارای اسیدیته کم، می‌تواند منجر به تحریک خفیف پوست شود. در هنگام ترکیب محصولات و استفاده همزمان چندین محصول با چنین مشخصاتی، به واکنش‌های پوست خود دقت کنید.

 

اگر سرم ویتامین C شما بسیار قوی است یا باعث تحریک پوست شما می‌شود، بهتر است استفاده از آن را کمتر و یک روز در میان کرده یا از یک کرم مرطوب کننده متعادل کننده و آبرسان، برای پوست خود به کار ببرید تا زمانی که پوست شما با این محصول سازگار شود.

 

سخن پایانی

همانطور که گفته شد سرم صورت حاوی ویتامین سی از محبوب‌ترین محصولات مراقبتی پوست است که حاوی سطوح بالایی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می‌رود و به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد و آسیب های محیطی کمک می کند. ویتامین سی همچنین به دلیل خاصیت روشن کنندگی، سفید کنندگی و ضد پیری که برای پوست دارد، بسیار شناخته شده است و آن را به یک ترکیب محبوب در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست تبدیل کرده است. شما می‌توانید برای خرید سرم صورت با بهترین قیمت، به صورت تک و عمده با ضمانت اصالت و ارسال سریع، خرید انواع محصولات مراقبت از پوست اورجینال و خرید لوازم آرایشی از طریق فروشگاه رو مد باش اقدام کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو