ترفندهای اساسی آرایش صورت | 11 نکته برای داشتن آرایش با دوام

ترفندهای اساسی آرایش صورت | 11 نکته برای داشتن آرایش با دوام


منبع: تاپ ناز

6

1402/6/13

00:10


برای خانم‌ها آراسته بودن و نکاتی که آرایشی زیباتر و بادوام‌تر برایشان به همراه داشته باشد اهمیت زیادی دارد. حتما برای شما هم پیش آمده که در اینترنت به دنبال نکته های آرایشی باشید اما هیچ‌کدام تاثیری که دوست دارید را روی آرایش شما نگذاشته‌اند. در این مطلب سعی کردیم تا نکات ریزی را جمع‌آوری کنیم و بیشترین تفاوت را برایتان ایجاد کنیم.

ترفندهای اساسی آرایش صورت | 11 نکته برای داشتن آرایش با دوام

نکات آرایش صورت

آرایش و زیبایی صورت از مواردی است که برای بانوان اهمیت زیادی دارد. برخی فکر می‌کنند که خرید لوازم آرایشی مهمتر از نکات آرایشی است اما در این مقاله نکات قبل آرایش، نکاتی درباره آرایش صورت و نکات آرایش چشم را برایتان حاضر کرده‌ایم که نشان می‌دهد تکنیک هم در کنار کیفیت مواد از اهمیت بالایی برخوردار است. شما با رعایت این نکات متوجه تفاوت نتیجه خواهید شد.

پوست صورت خود را تمیز کنید

تمیز بودن پوست صورت تاثیر زیادی در جلوه آرایش شما خواهد داشت حتی اگر نمی‌خواهید که آرایش سنگین داشته باشید، بهتر است پوست صورتتان را با میسلار یا ژل شست و شو تمیز کنید و کرم مرطوب کننده مخصوص نوع پوست خودتان را بزنید. این کار یکی از نکات قبل میکاپ است که رعایت آن تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

اهمیت تمیز کردن پوست حساس تا خشک قبل آرایش

پوست خشک و حساس در صورتی که قبل آرایش تمیز نشود می‌تواند باعث بهم ریختگی سطح پوست و پوسته‌پوسته شدن گونه‌ها شود. به همین خاطر اهمیت زیادی دارد که قبل آرایش پوست خشک را تمیز و مرطوب کنید تا بافت پوست برای پذیرش مواد آماده و یک‌دست شود.

اهمیت تمیز کردن پوست نرمال تا چرب قبل آرایش

پوست چرب به مرور زمان سبوم تولید می‌کند و آرایش شما را از حالت اولیه خارج خواهد کرد به همین خاطر بهتر است که قبل شروع آرایش سبوم‌های قبلی را از سطح صورت پاک کنید و کرم مرطوب کننده مخصوص پوست چرب استفاده کنید که آرایشتان دوام بیشتری داشته باشد.

ترفندهای اساسی آرایش صورت | 11 نکته برای داشتن آرایش با دوام

پرایمر استفاده کنید

پرایمر از محصولاتی است که دوام آرایش را افزایش می‌دهد و ظاهری خاص به آن می‌بخشد پس حتما پرایمر را در کیف آرایشتان قرار دهید به خصوص اگر پوست چربی دارید.

اسکراب لب

اسکراب لب یکی از مواردی است که کمک می‌کند رژ لب بادوام‌تر و زیباتری داشته باشید. برای اسکراب لب می‌توانید لب خود را خیس کرده و با مقداری شکر ماساژ دهید.

اول کرم پودر بزنیم یا کانسیلر؟

بهتر است که هنگام آرایش صورت ابتدا کرم پودر را روی صورت خود بزنید تا از ایجاد هرگونه خط روی صورت جلوگیری کنید. علاوه بر آن کرم پودر لک و قرمزی‌های صورت را می‌پوشاند و بعد از آن می‌توانید با کانسیلر باقی ناصافی‌ها را بگیرید. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که کانسیلر را بعد از کرمپودر مصرف کنید. پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مقاله معرفی انواع کانسیلر برای انواع پوست بزنید.

انواع رنگ کانسیلر و کاربردهای آن

برخلاف تصور عموم که براین باورند که کانسیلر تنها چند درجه از کرم پودر روشن‌تر است، باید گفت که کانسیلر دارای دو نوع است که یکی از آن‌ها کانسیلر رنگی یا همان کورکتور بوده و دارای رنگ‌های مختلفی است که هرکدام کاربرد متنوعی دارند و کارکتورها باید حتما قبل کرم پودر استفاده شوند.

کاربرد کانسیلر سبز

کانسیلر سبز از مواردی است که می‌توانید برای ازبین بردن قرمزی‌های پوست نظیر التهاب و جوش از آن استفاده کنید.

کاربرد کانسیلر زرد

برای ازبین بردن سیاهی‌ها و کبودی‌های سطح پوست بهترین انتخاب کانسیلر زرد است.

کاربرد کانسیلر بنفش

برای برطرف کردن زردی‌های شدید پوست صورت می‌توانید از کانسیلر بنفش استفاده کنید.

کانتورینگ را فراموش نکنید

برای اصلاح فرم صورتتان بهترین روش استفاده از کانتورینگ است. با کانتورینگ می‌توانید برای صورت خود زاویه سازی کنید و جلوه‌ای خاص و زیبا به چهره خود ببخشید. کانتورینگ را می‌توانید بر اساس ترجیح خود با پودر یا استیک انجام دهید، فقط لازم است توجه داشته باشید که رنگ کانتور خریداری شده شما با رنگ پوست و رنگ کرمپودرتان هماهنگی داشته باشد.

ابروهای خود را حالت دهید

شاید برایتان اهمیت زیادی نداشته باشد که ابروهای خود را شانه بزنید، اما اگر یکبار شانه زدن و مرتب کردن ابرو با براش را امتحان کنید متوجه تاثیر به سزای آن روی چهره خود خواهید شد. بعد از کانسیلر و کرم پودر بهتر است ابروی خود را با براش مخصوص شانه بزنید و کرم پودر را از روی آن پاک کنید. در این مرحله می‌توانید با مداد یا سایه مخصوص ابرو فرم و رنگ ابرو را نیز اصلاح کنید.

ترفندهای اساسی آرایش صورت | 11 نکته برای داشتن آرایش با دوام

نکات آرایش ساده چشم

چشم‌ها یکی از تاثیرگذارترین اجزای چهره هستند و آرایش درست و اصولی آن‌ها اهمیت زیادی دارد. در ادامه این مطلب برایتان نکاتی درباره آرایش چشم حاضر کرده‌ایم پس با ما همراه باشید.

نوک مداد چشم را داغ کنید

اگر از مداد چشم استفاده می‌کنید، برای نتیجه بهتر و رنگ بیشتر می‌توانید سر مداد را گرم کنید تا هم نرم‌تر شود هم رنگ بهتری از خود بجای بگذارد. این روش را برای پررنگ کردن مداد چشم‌های کمرنگ و خشک هم می‌توانید استفاده کنید.

از قاشق به عنوان شابلون استفاده کنید

اگر نگران قرینه نشدن خط چشم‌های خود هستید و به شابلون‌های مخصوص دسترسی ندارید می‌توانید از انتهای قاشق به عنوان شابلون استفاده کنید و آن را گوشه چشم بگذارید سپس خط چشم بکشید. همچنین از گوشه گرد قاشق می‌توانید برای درآوردن قوس سایه استفاده کنید.

نحوه صحیح ریمل زدن

شاید فکر کنید که برای ریمل تنها لازم است که ریمل را روی مژه از پایین به بالا بکشید، اما واقعیت این است که بهتر است ریمل را به عنوان مرحله آخر استفاده کنید تا گرد سایه و کرم پودر از روی مژه‌های شما پاک شود و مژه‌هایی مشکی و تمیز داشته باشید. همچنین بهتر است اندکی (با فشار کم) گوشه چشم را بکشید و سپس ریمل را از پایین به بالای مژه بیاورید و همزمان که از ریشه به سمت مژه حرکت می‌کنید، اندکی هم دستتان را به چپ و راست تکان دهید و نتیجه نهایی را ببینید.

ترفندهای اساسی آرایش صورت | 11 نکته برای داشتن آرایش با دوام

نکته آخر

استفاده از لوازم آرایشی برند و اورجینال از اساسی‌ترین نکات داشتن یک آرایش خاص و زیباست. برای خرید لوازم آرایشی اصل می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی تگموند بزنید و محصولات اورجینال آرایشی از برندهای مطرح خارجی و ایرانی را به صورت آنلاین خریداری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو