آیا نبض اطراف ناف نشانه بارداری است {صفر تا 100}

منبع: همسرتایم

1

1402/12/18

08:31


آیا نبض اطراف ناف نشانه بارداری است در این مطلب از سایت همسرتایم به این سوال که آیا نبض اطراف ناف نشانه بارداری است یا خیر می…

آیا نبض اطراف ناف نشانه بارداری است {صفر تا 100}

Rate this post

آیا نبض اطراف ناف نشانه بارداری است

در این مطلب از سایت همسرتایم به این سوال که آیا نبض اطراف ناف نشانه بارداری است یا خیر می پردازیم.

نبض اطراف ناف می تواند نشانه بارداری باشد، اما نه همیشه.

دلایل احتمالی نبض اطراف ناف :

بارداری: در دوران بارداری، جریان خون به رحم و جفت افزایش می یابد. این می تواند باعث شود که نبض در آئورت شکمی، که در نزدیکی ناف قرار دارد، بیشتر قابل توجه باشد.

غذا خوردن: بعد از غذا خوردن، جریان خون به معده و روده افزایش می یابد. این می تواند باعث شود که نبض در آئورت شکمی بیشتر قابل توجه باشد.

دراز کشیدن: در حالت دراز کشیده، پاها بالا رفته و خون بیشتری به سمت شکم جریان می یابد. این می تواند باعث شود که نبض در آئورت شکمی بیشتر قابل توجه باشد.

لاغری: افراد لاغر ممکن است چربی کمتری در شکم خود داشته باشند، که می تواند باعث شود که نبض در آئورت شکمی بیشتر قابل توجه باشد.

آنوریسم آئورت شکمی: آنوریسم آئورت شکمی، اتساع غیرطبیعی آئورت در شکم است. این می تواند باعث شود که نبض در آئورت شکمی بیشتر قابل توجه باشد.

اگر متوجه نبض اطراف ناف خود شده اید، بهتر است برای تشخیص دقیق به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند با انجام معاینه فیزیکی و سونوگرافی، علت نبض را مشخص کند. اگر علت نبض، بارداری باشد، پزشک می تواند مراقبت های دوران بارداری را برای شما تجویز کند.

اگر علت نبض، آنوریسم آئورت شکمی باشد، ممکن است نیاز به جراحی باشد. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در تشخیص علت نبض اطراف ناف آورده شده است:

به زمان نبض توجه کنید. اگر نبض فقط بعد از غذا خوردن یا دراز کشیدن قابل توجه است، احتمالاً به دلیل افزایش جریان خون به آن ناحیه است. به شدت نبض توجه کنید. اگر نبض قوی یا تند است، ممکن است به دلیل آنوریسم آئورت شکمی باشد. به سایر علائم توجه کنید. اگر علائمی مانند درد شکم، کمر یا پهلو دارید، ممکن است به دلیل آنوریسم آئورت شکمی باشد. اگر در مورد نبض اطراف ناف خود نگران هستید، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید:

سوره برای تشکیل قلب جنین

تفاوت علائم پریود و بارداری

 

از اینکه زمان ارزشمندتان را به مطالعه این مطلب از سایت همسرتایم در رابطه با آیا نبض اطراف ناف نشانه بارداری است یا خیر اختصاص دادید بی نهایت سپاسگزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو