فوری | تعطیلی مدارس تا آخر اسفند | مدارس قبل عید تا چه روزی باز هستند؟

1

1402/12/21

12:42


فوری | تعطیلی مدارس تا آخر اسفند | مدارس قبل عید تا چه روزی باز هستند؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

باتوجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور درباره بارش برف و باران و همچنین ورود سامانه بارشی جدید به کشور ، احتمال تعطیلی مدارس برای برخی نقاط در روز شنبه 19اسفند ماه 1402 وجود خواهد داشت. در خبر زیر به جزییات بیشتری درباره تعطیلی مدارس در روز شنبه 19 اسفند می پردازیم.

تکمیلی یک درباره تعطیلی مدارس

تا لحظه انتشار این خبر ، اطلاعیه ای رسمی از سوی آموزش پرورش و یا کمیته اضطرار آلودگی هوا مبنی بر تعطیل شدن مدارس در روز شنبه 19 اسفند 1402 صادر نشده است. هر لحظه که جدید ترین اطلاعیه و خبر منتشر شود در همین خبر به سمع و نظر شما خواهیم رساند.

تکمیلی دو درباره تعطیلی مدارس

صادق ضیائیان، اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی به کشور، پنجشنبه (۱۷ اسفند) در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، کرمانشاه، قزوین، البرز، تهران، همدان، لرستان، شمال استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری و خوزستان بارش برف و باران رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

تعطیلی مدارس

 اعلام زمان تعطیلی مدارس برای نورزو 1403

تعطیلات عید نوروز یکی از تعطیلات رسمی ایران می باشد که در این زمان، آموزش و پرورش و سایر ادارات اقدام به تعطیلی می نمایند. زمان تعطیلی مدارس برای عید ۱۴۰۳​ از اواخر اسفند ماه آغاز می شود و تا 13 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

با توجه به تقویم شمسی و تعطیلی روز 29 اسفند؛ مدارس همه ساله تا روز 28 اسفند دایر می باشند اما با توجه به تعطیلی روزهای پنج شنبه و جمعه مدارس باید دید که این دو روز تعطیلی چه تاثیری در تصمیم گیری وزارت آموزش و پرورش برای مدارس در نظر خواهد گرفت.

با توجه به تقویم شمسی و تعطیلی روز ۲۹ اسفند؛ مدارس همه ساله تا روز ۲۸ اسفند دایر می باشند اما با توجه به تعطیلی روزهای پنج شنبه و جمعه مدارس باید دید که این دو روز تعطیلی چه تاثیری در تصمیم گیری وزارت آموزش و پرورش برای مدارس در نظر خواهد گرفت.

تعطیلی مدارس از شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ حقیقت دارد؟

خانواده ها و اولیای دانش آموزان برای برنامه ریزی برای رفتن به شهرها و روستاهای خود و یا مسافرت به اقصی نقاط میهن عزیزمان یا خارج از کشور می خواهند بدانند تا چه روزی باید فرزندانشان به مدرسه بروند؟طبق معمول برنامه ریزی آموزش و پرورش تا روز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ادامه دارد و مدارس تا آن تاریخ دایر می باشد و فعالیت آموزشی به هیچ عنوان تاخیر یا تعطیل نمی شود. و تعطیلی زودتر از موعد آن در ماه اسفند در دستور کار وزارت آموزش و پروش نیست.

وقتی نگاهی به تقویم سال ۱۴۰۲ و ماه پایانی آن می اندازیم می بینیم که روزهای ۲۶ اسفند و ۲۷ اسفند و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ که به احتمال زیاد درخواست دانش آموزان تعطیلی این ۳ روز است

از آن طرف هم روز چهارشنبه ۲۳ اسفند به نظر می رسد برای بعضی از خانواده‌ها روز پایانی تحصیلی در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

به گفته یکی از مسئولین وزارت آموزش و پرورش همه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی باید تا آخرین روز کاری سال استمرار داشته باشد که در این راستا والدین باید برنامه‌های سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنند تا لطمه‌ای به فعالیت تحصیلی دانش آموزان وارد نشود.

تعطیلی مدارس

طبق تقویم شمسی سال 1402 روزهای قبل از 29 اسفند مربوط به روزهای شنبه تا دوشنبه 26 تا28 اسفند ماه خواهد بود و قرار گرفتن این دو روز در بین روزهای تعطیل پنج شنبه وجمعه و سه شنبه شنبه 29 اسفند؛ عده ای از خانواده ها را بدلیل ترافیک روزهای قبل از عید و رفتن به مسافرت و درگیری خانه تکانی هایشان، دانش آموزان خود را از رفتن به مدرسه باز می دارند‌، باید دید که باتوجه به تعطیلات ضروری و برنامه ریزی نشده امسال که به دلیل آلودگی هوا و برودت هوا ایجاد شد و دانش آموزان حسابی از درس و مدرسه حضوری دور بودند باز هم چند روز قبل از عید مدارس تعطیل اعلام خواهد شد یا خیر؟ و مسئولان اداره آموزش و پرورش چند روز قبل از عید سال نو را تعطیل اعلام خواهند کرد؟

اطلاع از زمان تعطیلی مدارس برای عید به منظور برنامه ریزی والدین برای سفر و یا برنامه ریزی دانش آموزان برای مطالعه دروس ضروری می باشد که در ادامه این مقاله به بررسی زمان تعطیلی مدارس برای عید 1403 در اواخر اسفند و فروردین ماه و تاریخ شروع تعطیلی عید پرداخته شده است. همچنین توصیه هایی به دانش آموزان در زمان تعطیلی مدارس برای عید ۱۴۰۳​ و نحوه مطالعه دروس در این دوران شده است تا دانش آموزان بتوانند بهترین بهره را از این تعطیلات ببرند./ شمانیوز

زمان تعطیلی مدارس برای عید ۱۴۰۳

در تاریخ شمسی اولین روز فروردین، به دلیل آغاز بهار و اتمام زمستان شروع عید نوروز در نظر گرفته شده است و برخی کشورها از جمله ایران این روز را جشن می گیرند. در روزهای عید اکثر ادارات و مشاغل تعطیل می باشند که آموزش و پرورش نیز هر ساله اقدام به تعطیلی مدارس در روز های عید نوروز می نماید. البته لازم به ذکر است که اعیاد دیگری مانند عید فطر، عید غدیر و ... نیز جزو تعطیلات رسمی کشور هستند و مدارس در این روزها تعطیل می باشند.

یکی از پرسش های دانش آموزان و حتی والدین در روز های نزدیک عید به منظور برنامه ریزی برای مسافرت و گذراندن تعطیلات، این می باشد که مدارس برای عید کی تعطیل می شود و یا زمان تعطیلی مدارس عید ۱۴۰۳ می باشد. در سال گذشته آموزش و پرورش طی اطلاعیه ای زمان دقیق تعطیلی مدارس را از 29 اسفند ماه اعلام نمود و تمامی مدارس کشور موظف به برگزاری فعالیت های آموزشی خود طبق زمان بندی و تقویم آموزش و پرورش تا 28 اسفند بودند. اما در حال حاضر هنوز زمان تعطیلی مدارس عید 1403 اعلام نشده که به محض اعلام تاریخ شروع زمان تعطیلی مدارس برای عید ۱۴۰۳​ در سایت وزارت آموزش و پرورش در این مقاله نیز اطلاع رسانی می شود.

در طول سال تحصیلی به غیر از تعطیلات رسمی که در تقویم رسمی کشور بیان شده است، آموزش و پرورش به دلایل مختلفی مانند آلودگی هوا، برف و سرما و ... به منظور جلوگیری از رخداد اتفاقات غیرمترقبه اقدام به تعطیلی مدارس می نماید که دانش آموزان می توانند برای اطلاع از اخبار تعطیلی مدارس عضو کانال تلگرامی مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرامی مدارس هیوا را دنبال نمایند.

در بسیاری از کشور ها سال تحصیلی از تاریخی معین شروع و در تاریخی به پایان می رسد. به طور مثال در ایران سال تحصیلی از ابتدای مهر ماه آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد. تعطیلات تابستانی دانش آموزان به مدت 3 ماه می باشد که معمولا از تیر آغاز و تا شهریور ماه است و پس از آن سال تحصیلی جدید آغاز می شود. تعطیلات سال نو یا عید نوروز نیز یکی از تعطیلات رسمی می باشد که به مناسبت جشن سال نو، ادارات و مشاغل به مدت یک هفته و مدارس به مدت 13 روز تعطیل می باشند. البته لازم به ذکر است که به دلیل تعطیلی رسمی روز ملی شدن نفت در 29 اسفند ماه، مدارس این روز را نیز تعطیل هستند.

همانطور که در قبل نیز اشاره شد، آموزش و پرورش در روز های تعطیل رسمی کشور مانند اعیاد و تعطیلات رسمی و یا در شرایط اضطراری مانند آلودگی هوا و ... اقدام به تعطیلی مدارس می کند. بنابراین اعیاد و تعطیلات رسمی از جمله دلایل تعطیلی مدارس می باشند. با توجه به راه اندازی سامانه های آموزش آنلاینی مانند برنامه شاد، آموزش در روزهای تعطیل غیر رسمی به طور آنلاین و غیر حضوری انجام می شود و دانش آموزان می توانند با دانلود نسخه جدید شاد در زمان تعطیلی مدارس به مطالعه دروس بپردازند.

دانش آموزانی که قصد آموزش در برنامه شاد را دارند می توانند با دانلود و ورود به این سامانه از طریق شماره تلفن همراهی که در زمان ثبت نام مدارس در پرونده خود وارد کرده اند، عضو این سامانه شوند. دانش آموزان و اولیا می توانند برای اطلاع از مراحل ثبت نام و احراز هویت در سامانه شاد، به مطالعه مقاله ای که در ادامه قرار داده شده است بپردازند.

تعطیلات عید نوروز یکی از تعطیلات رسمی ایران می باشد که در این زمان، آموزش و پرورش و سایر ادارات اقدام به تعطیلی می نمایند. زمان تعطیلی مدارس برای عید ۱۴۰۳​ از اواخر اسفند ماه آغاز می شود و تا 13 فروردین ماه ادامه خواهد داشت. معمولا تاریخ شروع تعطیلی عید از 29 اسفند می باشد و کلاس ها تا 28 اسفند ماه تشکیل خواهند شد.

تعطیلات عید یا سال نو از دیرباز در ایران مرسوم بوده است و وزارت آموزش و پرورش نیز معمولا چند روز قبل از شروع سال نو اقدام به برنامه ریزی برای تعطیلات مدارس می کند. معمولا این تعطیلی برای عید نوروز هرساله از اواخر اسفند ماه اعلام می شود که با توجه به تعطیلات پیشبینی نشده و اضطراری آموزش و پرورش در سال جاری، احتمال تعطیلی زودتر از موعد مدارس برای سال نو بسیار کم می باشد. اما سوال بسیاری از دانش آموزان این می باشد که مدارس برای عید کی تعطیل می شود؟

منبع: روزنو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو