طرز تهیه املت سبزیجات با پنیر پیتزا

طرز تهیه املت سبزیجات با پنیر پیتزا, دستور پخت املت سبزیجات با پنیر پیتزا

املت سبزیجات با پنیر پیتزا یک «صبحانه مقوی و خوشمزه» است که با ترکیبی از سبزیجات تازه و پنیر پیتزای ذوب شده، طعمی بی‌نظیر دارد. این املت، انتخابی عالی برای شروع یک روز پر انرژی می‌باشد.

برای تهیه املت سبزیجات با پنیر پیتزا، ابتدا گوجه فرنگی‌ها را پوره کرده و سبزیجات شامل لوبیا سبز، قارچ، فلفل دلمه‌ای و کدو سبز را خرد کنید. سپس، پیاز را در تابه‌ای با کمی روغن و کره تفت داده و سبزیجات خرد شده را اضافه کنید تا نرم شوند. پوره گوجه و ادویه‌جات را به مخلوط اضافه کرده، تخم مرغ‌ها را شکسته و به آن افزوده و در نهایت، پنیر پیتزا را روی مخلوط پاشیده و اجازه دهید تا پنیر ذوب شود.

مواد لازممقدار
پیاز۱ عدد
پنیر پیتزابه دلخواه
فلفل دلمه‌ای رنگیبه دلخواه
تخم مرغ۲ عدد
کدو سبز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکابه مقدار لازم
گوجه فرنگی۳ عدد
قارچ۵ عدد
لوبیا سبز خرد شده۱/۴ پیمانه

طرز تهیه املت سبزیجات با پنیر پیتزا

مرحله 1: پوره کردن گوجه فرنگی

ابتدا گوجه فرنگی‌ها را پوره کنید. برای این کار می‌توانید از گوشتکوب برقی یا رنده استفاده کنید.

مرحله 2: آماده‌سازی سبزیجات

لوبیا سبز را به اندازه دلخواه خرد کنید. سپس، قارچ‌ها را خرد نمایید و در صورت تمایل کمی آبلیمو به آن‌ها اضافه کنید تا رنگشان حفظ شود. فلفل دلمه‌ای و کدو سبز را نیز خرد کرده و کنار بگذارید.

مرحله 3: تفت دادن پیاز و سبزیجات

در یک تابه، کمی روغن و کره بریزید. پیاز را پوست گرفته، نگینی خرد کنید و در تابه تفت دهید تا سبک شود. سپس همه سبزیجات خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا خامی آن‌ها گرفته شود.

مرحله 4: اضافه کردن پوره گوجه و ادویه‌جات

پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن باز شود. سپس ادویه‌ها شامل نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا عطر ادویه‌ها بلند شود.

مرحله 5: اضافه کردن تخم مرغ‌ها

تخم مرغ‌ها را در یک کاسه شکسته، کمی فلفل سیاه به آن‌ها اضافه کنید و با چنگال بزنید تا کاملا مخلوط شوند. سپس مخلوط تخم مرغ را به تابه حاوی سبزیجات اضافه کنید.

مرحله 6: اضافه کردن پنیر پیتزا و پخت نهایی

هم زمان که تخم مرغ‌ها در حال پختن هستند، کمی «پنیر پیتزا» روی آن‌ها بپاشید و درب تابه را بگذارید. برای ۵ دقیقه صبر کنید تا پنیر کاملا ذوب شود. سپس املت آماده است تا سرو شود.