برج چاملیجا استانبول و جاذبه های دیدنی آن

برج چاملیجا استانبول و جاذبه های دیدنی آن


منبع: آرگا

1

1402/12/27

11:17


برج چاملیجا در نوع خود یکی از مهم ترین برج های دنیا بوده و علاقه مندان زیادی دارد. این بنا شامل رستوران، کافه، تفریحات گردشگری و … است که از آن دیدن می کنید.

یکی از برج‌ های دیدنی و مرتفع دنیا برج چاملیجا می باشد. این برج ایستگاه ارتباطی تلویزیونی است. برج مخابراتی که در ترکیه واقع شده و ارتفاع زیادی دارد. امروزه این برج از سازه های گردشگری به شمار می‌رود.

ارتفاعت چاملیجا

دیدنی های برج چاملیجا:

این برج در نوع خود بی‌نظیر و باشکوه است. شما می توانید از نزدیک با معماری فوق العاده آن آشنا شوید. این بنا در حقیقت به خاطر معماری منحصر به فرد خود مورد توجه قرار گرفته و امروزه بازدید کنندگان زیادی دارد. معرفی دیدنی های استانبول نیز در لینک قرار گرفته است.

بررسی سازه چاملیجا

با ویژگی این برج بیشتر آشنا شوید:

ارتفاع این برج به ۳۶۸ متر می‌رسد در واقع یکی از بلندترین برج‌های اروپایی است. شما می‌توانید هیجان زیادی را از ارتفاع این برج تجربه کنید. ساخت این بنا در سال ۲۰۰۸ مطرح شده است. ساخت بنا از سال ۲۰۱۶ آغاز شد در سال ۲۰۲۱ از این بنا بهره‌برداری شده است و امروزه مقصد گردشگران زیادی می‌باشد.

بنای چاملیجا

نوع معماری برج:

این برج کارکرد مخابراتی زیادی دارد. در واقع می‌ توانید برای مقاصد گردشگری از این بنا استفاده کنید. بازدید از این بنا برای عموم آزاد است. این سازه بلند ساخته شده از فولاد و بتن می‌ باشد. از این رو استحکام بنا زیاد بوده و در سال‌ های اخیر نیز تخریب نشده است.

سازه چاملیجا

ساخت این بنا توسط شرکت ساروغلی انجام گرفته در ساخت این برنامه ۱۲۲ میلیون دلار هزینه شده است  چیزی که در این صورت توجه شما را جلب می‌ کند،

شکل معماری استوانه آن می‌ باشد. شما از ارتفاع و سکوی این برج می‌ توانید، مناظر فوق العاده‌ای را نظاره‌گر باشید. چشم اندازهای این برج در طبقه‌ های دیدنی‌ تر بوده و هیجان بیشتری خواهد داشت. برای بازدید از این برج باید از آسانسور آن استفاده کنید.

نحوه دسترسی به برج:

شما می‌ توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و یا وسایل حمل و نقل شخصی به راحتی به این برج رفته و از مناظر آن دیدن کنید. مسیر تردد این برج مناسب بوده و از این جهت مشکلی برای شما پیش نمی‌ آید. می‌ توانید از میدان تقسیم با مترو تردد کنید. در سطح استانبول تاکسی‌ های مقرون به صرفه‌ای برای تردد وجود دارد که می‌ توانید با کرایه این تاکسی‌ها به این برج بروید.

بازدید از چاملیجا

جاذبه‌ های دیدنی برج:

این تپه و برج دیدنی‌ های زیادی دارد. به ویژه در ارتفاع آن که می‌ توانید، مناظر فوق العاده‌ای را مشاهده کنید. این مکان گردشگری محبوب بوده و جذابیت‌ های زیادی دارد.

این برج یکی از برجسته‌ترین برج‌ های گردشگری بوده و علاقمندان زیادی دارد. نمای بیرونی و نمای درونی این بنا ویژگی‌ های مختلفی داشته که در نوع خود زیبا و مورد توجه هستند. رستوران، سالن کنفرانس از مهمترین ویژگی‌های این برج بوده که سالانه همایش‌ ها و مراسم زیادی در آن برگزار می‌شود.

برج چاملیجا

برج چاملیجا در قلب استانبول واقع شده است. این بنا از بلندترین آسمان خراش‌ های اروپا می‌باشد. در طبقه ۳۹ و ۴۰ این بنا رستوران و مجموعه فرهنگی و تفریحی فوق العاده قرار داشته که بازدیدکنندگان از آن دیدن می‌کنند و از امکانات و ویژگی‌های آن نهایت استفاده را خواهند برد.

شما برای بازدید از دیدنی‌ های این بنا باید از طریق آسانسور پاناروما که راحتی شما را به همراه دارد به طبقه‌ های مختلف آن تردد کنید و چشم اندازهای آن را مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو