مدرسه یونانی فنر استانبول (مدرسه سرخ) در محله بالات استانبول

مدرسه یونانی فنر استانبول (مدرسه سرخ) در محله بالات استانبول


منبع: آرگا

4

1402/5/1

15:42


مدرسه یونانی فنر استانبول بنایی تاریخی است که معماری آن قرمز رنگ بوده و یکی از قدیمی ترین مدرسه ها می باشد. در این مدرسه دانشمندان بزرگی تحصیل کرده اند.

ما در این بخش می خواهیم شما را با یکی از جاذبه های دیدنی متنوع در استانبول آشنا کنیم. مدرسه یونانی فنر استانبول که یک مدرسه ساده نیست و دارای ویژگی های خارق العاده ای می باشد، جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد.

آشنایی با یونانی فنر

معرفی مدرسه یونانی فنر استانبول:

این مدرسه به دلیل معماری ویژه ای که دار از دور نیز تماشایی بوده و به خوبی جلوه می کند. از میان خانه های قدیمی و شکل های تو در توی خیابان ها و کوچه ها می توانید به خوبی نمای زیبای این ساختمان آجری را مشاهده کنید که همان مدرسه استانبول است. این مدرسه امروزه یکی از دیدنی های استانبول بوده که خیلی از گردشگران برای بازدید از معماری آن به این منطقه می روند.

مدرسه زیبای یونانی فنر

 

نمای این مدرسه در معماری زشت شهر دیدنی بوده و زیبایی خاصی به آن می بخشد. این خانه که با همان نمای آجری و تقریبا نارنجی رنگ خود توجه شما را جلب کرده است یک مدرسه قدیمی با ویژگی های خاصی از معماری است. خیلی ها نام این مدرسه را با عنوان قصر سرخ می شناسند و به این باور هستند که این مدرسه حسی مانند هاگوارتز دارد.

یونانی فنر

داستان ساخت مدرسه:

یکی از مهم ترین دلایل ساخت این مدرسه فتح استانبول به وسیله ترکان عثمانی بوده است. در ان رمان که همه دانشمندان و حکیمان برای ترس جان خود به اروپا رفته بودند، وجود چنین مدرسه ای ایجاب می کرد. این مدرسه بعد از فتح استانبول در سال ۱۴۵۴ بنا شده و بعد از ساخت نیز یکی از مکان های دیدنی برجسته محسوب می شود. در این مدرسه افراد مشهور و برجسته ای مشغول به تحصیل بوده اند.

بنای یونانی فنر

تاریخچه ساختمان:

ساختمان این مدرسه با معماری دیدنی خود توسط یک معمار یونانی کنستانینوس دیمادیس طراحی شده است و ترکیبی از سبک های مختلف در آن دیده می شود. هزینه ساخت این سازه نیز ۱۷۲۱۰پوند  عثمانی می باشد. این قصر ابتدا به عنوان یک کاربری مدرسه ساخته شد و بعدها نیز به عنوان یکی از ۵ قلعه اروپا به شمار می آید.

ویژگی های بنا:

بخش مهم و جذاب در بازدید از  مدرسه یونانی فنر استانبول آشنایی با ویژگی ها و معماری های بنا می باشد که به شدت شگفت انگیز خواهد بود. این بنا دارای یک گنبد قرمز رنگ و نسبتا بزرگ بوده که به عنوان کلاس ستازه شناسی از آن استفاده می شد و در یک ایده جذاب آن را محل کلاس های ستاره شناسی قرار داده بودند.

مدرسه یونانی فنر استانبول

تلسکوپ قدیمی نیز یکی از وسایلی بوده که در این مدرسه قرار دارد و فعالیت های مهمی با آن انجام شده است. بخش مهمی از جذابیت های این سازه را نمای قرمز رنگ تشکیل می دهد که شما می توانید از آن دیدن کنید. حیرت انگیزترین بخش در این سازه را آشنایی با زبان یونانی، مذهب و ادبیات در طی سالیان می توان دانست.

محله امینونو نیز یکی دیگر از زیبایی های استانبول بوده که شما امکان بازدید از آن را دارید. شما عزیزان همچنین می توانید با معماری مسجد رستم پاشا آشنا شوید که از زیبایی زیادی برخوردار است. استانبول شهری با جاذبه های تاریخی و طبیعی زیاد است که از آن دیدن می کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو