با شهر باستانی هیراپولیس آشنا شوید

با شهر باستانی هیراپولیس آشنا شوید


منبع: آرگا

2

1402/8/19

11:10


یکی از مهم ترین مجموعه های باستانی در دنیا شهر باستانی هیراپولیس هستند که ویژگی های گردشگری زیادی برای علاقه مندان دارند. این مجموعه برای شما نیز جالب توجه خواهد بود.

شهر باستانی هیراپولیس که شامل سازه های مهمی هستند از دیدنی های زیادی برخوردار می باشد و اهمیت تاریخی زیادی دارد. شما می توانید در ادامه با دیدنی های این‌ ناحیه بیشتر آشنا شوید. این مجموعه قلعه ای با هزاران سال قدمت بوده و امروزه سازه ای توریستی خواهد بود.

شهر باستانی هیراپولیس

معرفی شهر باستانی هیراپولیس:

تاریخ اسرارآمیز این ناحیه نیز فوق العاده هستند. این قلعه در استان دنیزلی واقع شده و آسمان آن زیبایی های زیادی برای شما دارد. اول که این مجموعه را نگاه می کنید یک رعب و وحشت در شما ایجاد می شود. این مجموعه در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسیده اند.

جاذبه های هیراپولیس

برای بازدید از این مجموعه باستانی باید به روستای پاموکاله بروید. روستایی که شگفتی های زیادی داشته و برای علاقه مندان زیادی مورد توجه است. قدمت این روستا زیاد بوده و از جمله بناهای باستانی هستند که دارای تئاتر می باشند. این سازه از دیدنی های ترکیه به شمار می آید.

حمام، قبرهای حفاری شده، دروازه، کلیسا و ‌… از مهم ترین دیدنی های این مجموعه بوده که هر یک شامل معماری خاصی بوده و توجه شما را جلب می کند. قدمت این مجموعه در برخی از آثار به دروان پیش از مسیح باز می‌ گردد. در لینک به معرفی دیدنی های استانبول برای شما علاقه مندان پرداختیم که مطالعه می کنید.

بازدید از هیراپولیس

برای بازدید از این مجموعه می توانید، ساعت های مختلفی از روز را انتخاب کنید این مجموعه از ساعت ۹ صبح آماده خدمت رسانی به شما عزیران و پذیرای شما خواهد بود. در این مجموعه می توانید از جاذبه های فرهنگی و آثار متعددی دیدن کنید. هر یک از این جاذبه ها تجربه ای خاص در اختیار شما قرار می دهند.

معماری های هیراپولیس:

این شهر باستانی و اسرارآمیز دارای جاذبه های شگفت انگیزی بوده و شما از آن لذت می برید. در دوران پادشاهی برگاما ابن مجموعه اهمیت زیادی داشته است. در ساخت این بنا می توانید از ویژگی های زیادی دیدن کنید. سنگ های تراورتن از مجموعه سنگ هایی بوده که در این سازه استفاده می شوند. شهر باستانی هیراپولیس از مجموعه جاذبه های متنوعی برخوردار است.

اهمیت هیراپولیس

این شهر قدمتی به زمان بیزانس داشته و یکی از مشهورترین سازه هایی هستند که شما امکان بازدید از آن را خواهید داشت. در بخشی از این مجموعه نیز می‌توانید دروازه ای مشاهده کنید که فوق العاده معماری زیبایی دارند و از این حیث می تواند برای شما جالب توجه باشد‌. این شهر باستانی را بسیاری از علاقه مندان با عنوان پاموک قلعه می شناسند.

در بخش هایی از این شهر نیز می توانید در خیابانی مقدس قدم بگذارید که شاید از سوی شما مورد توجه واقع شود و جالب توجه باشد‌. این شهر مجموعه ای هزار ساله بوده ک شامل دیدنی های زیادی است.

نمایی از هیراپولیس

یکی از جاذبه های این‌ شهر باستانی را استخر آن می دانند که امکان شنا در آن را دارید. در فصل های مختلفی از سال نیز این نواحی شامل چشم اندازی زیبا می باشند. آب های این‌ استخر برای درمان انواعی از بیماری های پوستی نیز مناسب خواهد بود.

اگر از علاقه مندان به شهرهای ساحلی ترکیه هستید، می توانید با این زیبایی ها بیشتر آشنا شوید. این شهرها از جذابیت های فوق العاده ای برای گردشگران برخوردار هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو