راهنمای مبارزه با تنبلی و شکست آن

راهنمای مبارزه با تنبلی و شکست آن


منبع: آرگا

115

1398/3/6

20:29


تمایل فرد به بیکاری و انجام ندادن کارها را تنبلی می گویند که در آن فرد برای انجام کارها بهانه تراشی یا به اصطلاح مقاومت می کند. اما با استفاده از تکینک های مبارزه با تنبلی می توانید بر آن غلبه کنید و ان مشکل را در فرزند خود یا خودتان حل کنید.

هر فردی در زندگی روزمره خود دارای وظایفی است که باید آن ها را انجام دهد و در صورتی که نسبت به این وظایف کوتاهی کند نمی تواند با موفقیت کارهای خود را به پایان برساند. افرادی که در انجام این کارها کوتاهی می کنند و همواره بهانه تراشی هایی برای خود دارند افراد تنبل نامیده می شوند این افراد چه برای وطایف خود چه برای وظایفی که به آن ها سپرده می شود بهانه تراشی می کنند و از انجام آن سر باز می زنند. مبارزه با تنبلی دارای روش هایی است که به شما برنامه ای دقیق برای انجام کارها می هد و شما را از کسالت دور می کند. نکات مهمی که در این بخش به آن اشاره می شود روش های علبه بر تنبلی و مبارزه با آن هستند که موجب بالا بردن بازده کاری شما خواهد شد.

تنبلی چیست

راه های مبارزه با تنبلی

تنبلی در فرد می تواند دارای ریشه های مختلفی باشد ممکن است فردی به دلیل بی حوصلگی دچار تنبلی شود و از سوی دیگر نیز فردی به دلیل نداشتن برنامه ریزی درست در انجام کارهایش تنبلی کند. اما مهم ترین تکنیکی که برای مبارزه با تنبل بودن در افراد می توان از آن استفاده کرد تقسیم کردن کارهای بزرگ به کارهای کوچک تر است که موجب می شود تا با دقت بیشتری کارهای خود را سامان دهید.

در نظر گرفتن عواقب کارها:

زمانی که دچار تنبلی در کارها می شوید باید به عواقب کارهای خود فکر کنید که در صورت انجام ندادن کارها چه خواهد شد این تکنیک یک شیوه برای مبارزه با تنبلی است بنابراین می توانید به جای فکر کردن به دشواری های انجام دادن کار به عواقب انجام ندان آن فکر کنید. همچنین باید بدانید که تمرکز بیش از حد بر روی دشواری های انجام دادن کار می تواند خود به عنوان یک عامل اصلی ایجاد کننده تنبلی باشد.

مبارزه با تنبلی

تقسیم وظایف:

بی تردید تقسیم وظایف در بسیاری از موارد می تواند به موفقیت شما بیانجامد در این تکنیک باید وظایف بزرگ را که انجام دادن آن ها نیاز به زمان و انگیزه بیشتر دارد را به وظایفی کوچک تر تقسیم کنید. این کار موجب می شود تا انرژی بیشتری برای انجام کارها داشته باشید و به سرعت آن ها را انجام می دهید. در صورتی که  وظایف شما دشوار و پیچیده باشد این تکنیک می تواند کمک کند تا کارهای خود را با دقت بیشتری انجام دهید.

ایجاد انگیزه:

انگیزه یکی از عوامل مهم ایجاد کننده تنبلی است یعنی افرادی که انگیزه کافی برای انجام کارهایشان ندارد نمی تواند به خوبی آن ها را انجام دهید پس در اینجا می تاند از انگیزه به عنوان یک عامل برای مبارزه با استفاده کنید. استفاده از راهکارهای ایجاد انگیزه برای موفقیت بیشتر می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

راه های درمان تنبلی

انجام کارها در یک زمان:

زمانبندی برای انجام کارهای یکی دیگر از تکنیک هایی است که باید با استفاده از آن مانع بروز تنبلی در کارها شوید بنابراین باید برای انجام هر کاری زمان مناسب آن را انتخاب کنید.

مبارزه کردن با تنبلی

مثبت اندیشی:

باید جملات مثبت و انگیزشی را برای تقویت احساسات مثبت خود استفاده کنید زیرا این جملات به شما کمک می کند تا به مبارزه با تنبلی برسید و موجب تقویت انگیزه کاری در شما خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو