تاثیر تبلیغات گوگل در سایت های نوپا

منبع: آرگا

120

1398/6/24

15:58


آیا واقعاً تبلیغات گوگل بر روی سئو سایت ها اثری دارد؟ در این بخش می خواهیم به پاسخ این سؤال و چگونگی تأثیر تبلیغ گوگل بر سایت ها بپردازیم.

سیگنال های رتبه بندی

سیگنال های رتبه بندی خصیصه های لازم برای افزایش رنکینگ سایت ها می باشد. به طور کلی دو نوع سیگنال رتبه بندی وجود دارد: سیگنال های مستقیم و سیگنال های غیر مستقیم.

سیگنال های مستقیم همان فاکتور های اصلی هستند که از نظر آماری قابل لمس هستند و باعث افزایش حجم ترافیک سایت می شوند که مهمترین آنها بک لینک می باشد.

سیگنال های غیر مستقیم خیلی به وضوح قابل لمس و درک نیستند. اما بر روی رتبه بندی سایت تاثیر می گذارند مانند شبکه های اجتماعی.

ولی بایستی بدانید که لینک های درون گوگل به عنوان بک لینک شناخته نمی شوند و ربات های مرورگر، لینک های تبلیغاتی را جزء بک لینک ها حساب نمی کنند. این لینک ها از دید ربات ها پنهان هستند و تبلیغات در گوگل تأثیری بر افزایش رتبه سایت ندارد. بک لینک به معنای دریافت لینک از سایر سایت های اینترنتی برای وب سایت خودمان است و منظور از لینک همان متون و یا تصاویری هستند که کاربر با کلیک بر روی آنها به صفحات دیگری در اینترنت انتقال داده می شود که نوعی بازاریابی اینترنتی می باشد. تأثیری که اعلانات در گوگل بر سایت های نوپا دارد اینست که باعث مطرح شدن نام سایت هایی که به تازگی استارت آپ کاری را زده اند، می شود. همین مطرح شدن باعث می شود که سایت های کوچک و تازه وارد شده به بازار کار در خاطر افراد بیشتری بمانند و زمانی به شما مراجعه کنند.

تبلیغات گوگل

وقتی اعلان برای سایت های استارت آپ زیاد باشد احتمال اینکه تعداد افراد بیشتری لینک سایت شما را به اشتراک بگذارند بیشتر است که این مسئله باعث افزایش اعتبار و برندینگ سایت های جدید می شود. در نهایت برای اینکه بتوانید در دنیای پر از تبلیغات و به شدت رقابتی امروز که روزانه کسب و کار های مختلفی به بازار کار معرفی می شوند موفق باشید و نام شما مطرح باشد بایستی یک وب سایت عالی و حرفه ای داشته باشید. تبلیغات گوگل آنقدر رقابتی است که متخصصین را وادار به طراحی سایت های حرفه ای در این زمینه می کند. طراحی سایت، خود علمی جداست که دارای نکات و ظرافت های خاصی است که بایستی توسط متخصصینی که سالیان سال در این زمینه تجربه دارند انجام شود. اما در کنار بحث طراحی سایت بحث آموزش هم بسیار مهم است چرا که روزانه افراد بیشتری به تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار خود رو می آورند و وجود هر چه بیشتر متخصصین در زمینه طراحی سایت بیشتر از قبل حس می شود. اما اینکه یادگیری طراحی سایت را از کجا و چگونه شروع کنیم، خود یک چالش بزرگ برای دانشجویان و علاقه مندان به یادگیری طراحی سایت می باشد. در ابتدا به توضیحی مختصر در مورد کلیت طراحی سایت و سپس به معرفی بهترین و معتبرترین آموزشگاه ها در این زمینه می پردازیم.

طراحی سایت چیست؟

مهارت طراحی سایت مهارت ساخت و راه اندازی وب سایت های گوناگون می باشد. برای ساخت و راه اندازی سایت نیاز به دانش زبان برنامه نویسی دارید.

آموزش طراحی سایت

در ابتدا بایستی زبان برنامه نویسی HTML را یاد بگیرید. HTML مخفف Hyper Text Markup Language  است به معنای زبان نشانه گذاری ابر متنی. جالب است بدانید HTML یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک زبان نشانه گذاری است. به این معنی که با این زبان نشانه گذاری به مرورگر می توانید اقلام موجود در صفحه وب سایت را بفهمانید مثلا اینکه کجا جدول است و یا کجا متن است و …

در بحث آموزش HTML بحث خصوصیت و یا Attribute مطرح می شود که با آن می توانید خصوصیت عناصر موجود در صفحه را تغییر دهید. مثلا رنگ پس زمینه را عوض کنید.

مورد بعدی در آموزش HTML تگ ها و یا همان برچسب ها هستند که یادگیری آنها می تواند به دانشجو در هرچه سریعتر یادگرفتن این زبان کمک کند. تگ ها کد های تعریف شده این زبان هستند که شامل دو قسمت می باشند. قسمت اول: نشانگر شروع تگ و قسمت دوم: نشاگر پایان تگ. هر تگ بین علامت < > قرار می گیرد. به طور مثال

یک تگ باز و

یک تگ بسته می باشد.

مرحله بعد، یادگیری CSS می باشد. با CSS می توانید تگ ها را ویرایش کنید. مثلا از طریق CSS می توانید به تگی که عکس را با آن بارگذاری کرده اید بگویید که عرض یا طول عکس را تغییر دهد.

در ادامه بایستی به فراگیریJavaScript  بپردازید. با استفاده از جاوا اسکریپت می توانید کلیه تعاملات بین بازدیدکننده سایت را با سایت مدیریت کنید. مثلا هنگامی که یک کاربر روی کلید عکس بعدی یا قبلی در گالری عکس کلیک می کند رفتن به عکس بعدی یا قبلی و پنهان شدن عکس فعلی توسط جاوا اسکریپت انجام می شود.

بعد از جاوا اسکریپت بایستی به یادگیری JQuery بپردازید. JQuery مجموعه یا کتابخانه ای است که به زبان جاوا اسکریپت نوشته شده و با استفاده از آن می توانید به برنامه نویسی خود سرعت ببخشید.

 در مراحل مقدماتی فراگیری طراحی سایت علاوه بر موارد ذکر شده در بالا بایستی طراحی سایت با فتوشاپ و طراحی سایت با قالب های وب نیز یاد گرفته شود. بعد از آن وارد فاز طراحی سایت پیشرفته می شوید. در مرحله پیشرفته طراحی سایت به مباحث آموزشی نصب وردپرس و طراحی سایت با وردپرس پرداخته می شود. در مرحله آموزش حرفه ای طراحی سایت به طراحی سایت با زبان برنامه نویسی PHP و ASP.net و آموزش سئو و Google AdWords پرداخته می شود.

نحوه عملکرد وب

محتوا داخل صفحات وب داخل فایل هایی به نام web pages و یا متن های وب HTML Files قرار دارند. این فایل های متنی یا صفحات وب روی کامپیوتر سرور ذخیره می شوند. مرورگر وب این صفحات یا فایل های متنی را واکشی می کند. کامپیوتر های سرور با پروتکلhttp  با مرورگر ها تبادل اطلاعات می کنند. دو تا از معروفترین مرورگر های وب گوگل کروم و فایر فاکس می باشد. مرورگر Internet Explorer نیز به صورت پیش فرض روی تمام ویندوز ها می باشد.

فایل HTML

فایل HTML یک فایل متنی می باشد که در بردارنده برچسب های نشانه گذاری می باشد. یک فایل HTML بایستی دارای انشعاب html و یا htm باشد.

برچسب های نشانه گذاری

وظیفه اصلی برچسب های نشانه گذاری و یا همان تگ ها بیان چگونگی نمایش اطلاعات و داده ها می باشد.

چگونگی ساخت یک فایل HTML

با بیان یک مثال چگونگی ساخت یک فایل HTML را در این بخش بررسی می کنیم. اگر از ویندوز مایکروسافت استفاده می کنید داخل Notepad فایل زیر را تایپ کنید و یک صفحه وب با استفاده از زبان HTML بسازید.

title of page

My First Heading

My first paragraph

سپس این فایل متنی را با نام دلخواه و پسوند html. ذخیره کنید. مثلا azmayesh.html . برای دیدن فایل بالا کافیست در مرورگر خود روی فایل ذخیره شده در کامپیوترتان دبل کلیک کنید. فایلی که باز می شود یک صفحه وب است.

معتبرترین آموزشگاه های طراحی وب

شرکت دارکوب با بیش از ۱۷ سال تجربه در زمینه طراحی وب و با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور از معتبرترین فعالان این حوزه می باشد. موسسات مطابق با استاندارد های سازمان فنی و حرفه ای کشور جزو معتبرترین مؤسسات در کشور می باشند چرا که دانشجویان پس از اتمام دوره به سازمان فنی و حرفه ای کشور برای آزمون و اخذ مدرک معرفی و فرستاده می شوند. دانشجویان می توانند مدارک خود را به صورت اینترنتی و قابلیت رهگیری دریافت کنند. اخذ مدرک از سازمان فنی و حرفه ای کشور مزایایی دارد. از جمله:

  • دارای اعتبار جهت استخدام در ارگان های دولتی و خصوصی
  • امکان دریافت وام از خود اشتغالی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و کمیته امداد
  • دارای اعتبار جهت اخذ اقامت کشور های دیگر
  • امکان اخذ مدرک کاردانش از سازمان آموزش و پرورش کشور برای بزرگسالان
  • جایگزین مدارک دانشگاهی به عنوان مدرک معادل
  • تبدیل دیپلم مهارت به ۲ تا ۸ سال سابقه کار

شرکت دارکوب با داشتن سال ها تجربه در زمینه طراحی وب و متخصصین با تجربه ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین دوره های طراحی وب می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو