عوارض عمل بینی یا رینوپلاستی چیست؟

منبع: زیبامون

281

1398/6/31

11:56


عمل بینی یا رینوپلاستی نیز مانند هر عمل زیبایی دیگری ممکن هست با یکسری عوارض و اثرات جانبی همراه باشد که در این قسمت از زیبامون به تعدادی از عوارض آن اشاره کرده ایم.

عوارض عمل بینی یا رینوپلاستی چیست؟

تصمیم گیری برای عمل بینی، یکی از تصمیمات کاملا شخصی هست و باید تمام جوانب مربوط به این عمل زیبایی را در نظر بگیرید. شما باید بررسی کنید که آیا مزایای این عمل زیبایی می تواند شما را به هدفی که دارید نزدیک کند یا نه؟ عوارض و اثرات جانبی عمل زیبایی بینی را در نظر بگیرید و به این موضوع فکر کنید که آیا میتوانید این عوارض را تحمل کنید یا نه!

اگر چه این جراحی زیبایی می تواند شما را به اهداف ایده آلی که از زیبایی در نظر دارید، نزدیک کند اما باید حفظ سلامت کلی بدن، در اولویت شما و جراح قرار داشته باشد. شاید بعد از بررسی و تحقیقات کاملی که در رابطه با عمل بینی داشته اید، به این نتیجه رسیده باشید که عمل بینی معمولا با عوارض کمی همراه هست اما باید کمترین احتمالات در این زمینه را هم در نظر داشته باشید و برای بروز هرگونه عوارض و اثرات جانبی آماده باشید!

 

اثرات جانبی و عوارض عمل های زیبایی

شما باید قبل از انجام عمل زیبایی بینی با پزشک به طور کامل در رابطه با تمام اثرات جانبی و عوارض احتمالی عمل بینی صحبت کنید و اطلاعات و درک خودتان را در رابطه با این عوارض احتمالی افزایش دهید تا در صورت نیاز، در رابطه با عمل بینی تجدید نظر داشته باشید. این عوارض را میتوانیم به عنوان عوارض مشترک در بین تمام جراحی ها و عمل های زیبایی، معرفی کنیم:

خونریزی

عفونت

واکنش منفی به بیهوشی

هماتوم (وقتی خون در زیر پوست جمع می شود)

 

دختری با بینی عمل شده

 

ریسک و عوارض جانبی مختص به عمل بینی یا رینوپلاستی

از خطرات احتمالی و عوارض جانبی که ممکن هست به دنبال عمل بینی یا رینوپلاستی با آن مواجه شوید میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1. بی حسی در اطراف بینی و صورت

2. خون دماغ شدن 

3. ترکیدن رگ های پوستی کوچک و ریز روی سطح پوست

4. تورم

5. آسیب های عصبی دائمی

6. نامتقارن شدن و یا اصلاح بیش از حد بینی که نیاز به عمل مجدد داشته باشد.

7. سخت شن تنفس

8. تغییر رنگ پوست در اطراف بینی

 

برای کاهش این خطرات لازم هست به یک جراج متخصص و واجد شرایط برای عمل بینی مراجعه کنید تا عوارض جانبی ناشی از رینوپلاتسی به حداقل ممکن برسد. بیماران باید از زمان مشاوره خود به عنوان یک فرصت طلایی برای مطرح کردن سوالات خود در رابطه با روش انجام عمل بینی، خطرات و عوارض، مزایا و ... استفاده کنند. علاوه بر این رعایت کردن دستورالعمل های پزشک برای مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی نیز تاثیر خیلی زیادی در کاهش عوارض عمل بینی خواهد داشت.

 

عوارض جانبی رایج و مشترک بعد از عمل بینی

 

عوارض بعد از عمل بینی

 

درد بعد از جراحی زیبایی

عمل بینی یکی از راه های قدرتمند برای تقویت زیبایی چهره است اما از آنجایی که این روش به تغییرات گسترده در استخوان و غضروف بینی نیاز دارد، ممکن است بعد از عمل بینی درد زیادی رو تجربه کنید. خوشبختانه این درد جزئی و قابل تحمل هست و معمولا برای تحمل این دردها مسکن تجویر خواهد شد. در مواقعی که این احساس درد بسیار قوی باشد، مسکن های قوی تر تجویز می شود.

 

تورم بعد از عمل بینی

یکی از رایج ترین عوارض رینوپلاستی تورم در اطراف چشم ها و بینی هست. این تورم در روزهای اولیه بعد از عمل بسیار قابل توجه و زیاد است اما بعد از گذشت حدود 2 هفته این تورم تا حد زیادی فروکش می کند. البته ممکن هست برخی تورم های جزئی تا 6 ماه بعد از عمل بینی نیز وجود داشته باشند. به طور کلی نتیجه حاصل از عمل بینی بعد از گذشت یک سال مشخص خواهد بود.

 

کبودی بعد از عمل رینوپلاستی

کبودی پوست یکی دیگر از عوارض جانبی هست که معمولا بعد از عمل بینی ایجاد می شود. میزان کبودی ناشی از جراحی با توجه به حساس بودن پوست بیمار و نوع عمل بینی متفاوت هست. این کبودی معمولا در ناحیه اطراف چشم ایجاد می شود و معمولا تا 10 روز دیده خواهد شد. اگرچه کبودی یکی از عوارض جدی بعد از عمل بینی نیست اما باید در روزهای بعد از عمل، وضعیت خودتان را بررسی کنید. اگر احساس کردید این کبودی بعد از گذشت چندین روز غیر طبیعی تر شده است، حتما با پزشک مشورت کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو