مراقبت بعد از بوتاکس

منبع: زیبامون

173

1398/3/13

12:33


بوتاکس کردنِ بخش های مختلف صورت، از کارهایی هستش که خیلی ها امتحانش کردن و متقاضی برای انجام اون، خیلی زیاده. قبل از انجام بوتاکس، باید تمام نکات مراقبتی قبل و بعد از اون رو به خوبی بدونید.

مراقبت بعد از بوتاکس

اگه به فکر بوتاکس کردن هستید، خیلی خوبه که قبل از هر اقدامی، با جزئیات و مسائل مربوط به اون آشنا بشید، مخصوصا اصول مراقبت قبل و بعد از بوتاکس که کمکتون می کنه تا تزریق شما در هر ناحیه ای که هست، ریسک کمتری داشته باشه و بهترین نتیجه رو نصیبتون کنه. با ما همراه باشید تا این اصول مراقبتی رو بهتون بگیم:

 

مراقبت های قبل از بوتاکس

کارهایی که در ادامه ازتون خواسته میشه انجام بدهید یا انجام ندهید، امور ساده ای هستن که غفلت از اونا، می تونه ریسک بزرگی داشته باشه، ممکنه تمام این نکات رو متخصص و تکنسینی که بهش مراجعه می کنید هم بهتون بگه، اما بهتره خودتون هم درباره ش آگاه باشید و اگه نکته ای داشتید، حتما از پزشکتون سوال کنید.

 

پرهیز از مصرف داروهای رقیق کننده خون و ضدالتهاب

درباره قطع مصرف دارو (داروهایی مثل آسپیرین، ادویل، موترین، ایبوپروفن، ویتامین E و...)، باید حتما با پزشک متخصصی که دارو رو براتون تجویز کرده، مشورت کنید. این موضوع رو جدی بگیرید، چون هم قطع مصرف دارو می تونه خطرناک باشه و هم بوتاکس کردن در حالی که هنوز دارید از دارو مصرف می کنید. حداقل 2 هفته قبل باید به فکر باشید و موضوع رو با پزشک در میون بگذارید.

 

خودداری از مصرف نوشیدنی های الکلی

حداقل از 24 ساعت قبل از بوتاکس، مصرف هر نوع نوشیدنی حاوی الکل رو متوقف کنید. الکل باعث میشه خون رقیق و احتمال کوفتگی و کبودی در ناحیه بوتاکس، افزایش پیدا کنه. 

 

به درستی برنامه ریزی کنید

اگه می خواید برای مراسم، روز و دوران خاصی بوتاکس کنید و چهره زیباتر و جوان تری رو برای خودتون ایجاد کنید، باید دوره نقاهت بعد از بوتاکس رو در نظر بگیرید. معمولا 4 تا 7 روز طول می کشه تا بوتاکس شکل و فرم خوبی در صورت ایجاد کنه و همچنین از بین رفتن کبودی و ورم حاصل از تزریق اون هم چند روزی زمان نیاز داره. حتما درباره اینکه می خواید برای چه روز و تاریخ خاصی کاملا آماده باشید، با پزشکتون صحبت کنید.

 

رتینوئید رو قطع کنید

استفاده از هر محصولی که حاوی Retin-A هستش رو از 2 روز قبل قطع کنید.

 

در صورت ایجاد جوش و زخم 

اگه زمانی که قراره بوتاکس کنید، در محل و موضع اون، جوش، زخم، عفونت و... بروز کرد، حداقل 24 ساعت بوتاکس رو به عقب بیندازید تا بهبود پیدا کنه. همچنین اگه سابقه تبخال دارید، بهتره موضوع رو با پزشک در میون بگذارید تا در صورت نیاز، بهتون داروی ضد ویروس بدن تا بروز نکنه.

 

صبحانه و تغذیه مناسب در روز انجام بوتاکس

حتما صبحانه کامل و نوشیدنی مورد نیاز بدن تون رو میل کنید تا حین تزریق بوتاکس، دچار سرگیجه نشید.

 

نکته مهم:

اگه باردار هستید و یا در دوران شیردهی قرار دارید، باید تزریق بوتاکس رو به بعد از این دوران موکول کنید.

 

تزریق بوتاکس بالای ابرو

 

مراقبت های بعد از بوتاکس

و اما مراقبت های بعد از بوتاکس که کمک می کنن خیلی زود، تاثیر بوتاکس رو در زیباتر شدن صورتتون ببینید و کبودی و ورم کمتری داشته باشید. نکته هایی که در ادامه بهتون میگیم رو کاملا در نظر بگیرید و رعایت کنید:

 

دستکاری نکنید

تا 3 ساعت بعد از بوتاکس، به هیج وجه نباید موضوع اونو لمس و دستکاری کنید، همچنین بعد از این مدت زمان تا 24 ساعت بعد هم باید از هر تماس و لمس با صورت و محل بوتاکس، خودداری کنید تا مشکل خاصی از این بابت پیش نیاد.

 

لیزر و میکرودرم نکنید

حداقل تا 10 روز بعد از تزریق بوتاکس، از انجام فیشال، لیزر و میکرودرابرژن، خودداری کنید و درباره زمان بندی این کارها، خیلی دقیق عمل کنید. بهتره برنامه زمان بندی انجام این امور رو با متخصصی که بهشون مراجعه کردید، سوال کنید.

 

ورزش و تحرک بدنی نداشته باشید

تا 6 ساعت بعد از بوتاکس، نباید حمل و بلند کردن اجسام سنگین، تحرک و ورزش شدید انجام بدید چون باعث میشه بوتاکس در محل تزریق بمونه و به خوبی گردش نکنه.

 

بعد از بوتاکس نخوابید

حداقل 4 تا 10 ساعت بعد از بوتاکس، نباید بخوابید (خوابیدن و استراحت کردن و دراز کشیدن و...) چون باعث میشه بوتاکس از محل خودش حرکت کنه و تاثیر مطلوبی که مورد نظر هستش، ایجاد نشه. مثلا ممکنه بوتاکس وارد حدقه چشم بشه که بسیار خطرناکه.

 

تزریق بوتاکس بالای لب

 

نکات تکمیلی

از خم کردن سر به سمت پایین اجتناب کنید.

از مصرف نوشیدنی های داغ و قرار گرفتن در معرض حرارت و استحمام پرهیز کنید.

تا 24 ساعت بعد، آرایش نکنید.

 

نکته بسیار مهم:

مدت زمانی که برای انجام هر کاری گفته شده، مدت زمان حداقلی هستش و بهتره درباره اون، باز هم با پزشک خودتون مشورت کنید. ضمن اینکه تمام این تایم ها رو حداقلی در نظر بگیرید و خودتون دوره نقاهت و تایم هایی که گفته شد رو تا بهبود کامل و نمایان شدن تاثیر بوتاکس، افزایش بدید (24 تا 72 ساعت بعد از بوتاکس، تایم مهمی برای انجام این مراقبت هاست که باید جدی بگیرید).

بوتاکس باید 4 تا 7 روز بعد از تزریق، تاثیرش نمایان و فیکس بشه و اگه این طور نشد، حتما به پزشک تون مراجعه کنید و علت رو جویا بشید، شاید لازم باشه دُز اضافی دریافت کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو