چه چیزی به کودکان کمک می‌کند تا تحت سختی شدید قرار بگیرند؟

منبع: فرزند

109

1398/8/8

19:06


چه چیزی به کودکان کمک می‌کند تا تحت سختی شدید قرار بگیرند؟

توانایی پیش دبستانی ها برای تنظیم توجه، رفتار و احساساتشان با توانایی آنها برای مقابله با شرایط دشوار و شکوفایی در کلاس مرتبط شده است.

اما بیشتر تحقیقات در مورد چگونگی رشد کودکان این مهارتها – معروف به “کارکردهای اجرایی”، در کشورهایی با درآمد بالا مانند ایالات متحده انجام شده است.

یک مطالعه جدید به رهبری استاد آموزش و پرورش دانشگاه استنفورد، یلنا اوبرادوویچ عوامل مختلفی را برای ارتقاء این مهارت ها در کودکان از نقاط جهان با نرخ بالای فقر، سوء تغذیه و بیماری های عفونی مشخص می کند.

اوبرادوویچ گفت: “مهارت های عملکرد اجرایی برای کودکان در معرض خطر بسیار مهم هستند، اما قرار گرفتن در معرض عوامل استرس زا باعث توسعه این مهارت ها می شود. ” “اگر ما بتوانیم نشان دهیم که چه عواملی باعث پیشرفت این مهارت ها در یک زمینه روستایی و دارای معلولیت می شود، می توان مداخلات بهتری را برای جبران این عوامل استرس زا طراحی کرد. ”

در این مطالعه که به کودکان پیش دبستانی در روستای پاکستان پرداخته شد، مشخص شد که قد کودک برای سن، تعداد خواهر و برادرهای بزرگتر و یک مداخله زودرس والدین همه به عنوان پیش بینی کننده های مهم مهارت های عملکرد اجرایی در این جمعیت ظاهر شده اند.

مجموعه مهمی از مهارت‌ها

این مطالعه که اخیراً توسط مجله توسعه علوم منتشر شده است، حاصل همکاری تحقیقاتی است که اوبرادوویچ با استاد عایشه یوسف زای در دانشگاه هاروارد و محققان دانشگاه آقاخان در کراچی پاکستان تشکیل داد.

اوبرادوویچ، مدیر آزمایشگاه SPARK در استنفورد، گفت: “ما تصمیم گرفتیم تا عملکردهای اجرایی را مورد مطالعه قرار دهیم، زیرا آنها مجموعه مهمی از مهارتها هستند که باعث سازگاری و انعطاف پذیری می شوند. ” آنها تبدیل به یک نشانگر خوب برای ظرفیت های کودکان شده اند. ”

مهارت های عملکرد اجرایی (EF) به کودکان این امکان را می دهد تا انگیزه ها را کنترل کنند، حواس پرتی حواسشان را پرت کنند، اطلاعات مربوطه را به خاطر بسپارند و بین قوانین یا خواسته های مورد توجه خود جابجا شوند.

مطالعات انجام شده در کشورهای پردرآمد، EF های قوی را در کودکان به سطح پایین تر از مشکلات رفتاری و عاطفی، تعامل بیشتر در مدرسه و مهارت های علمی قوی تر مرتبط کرده است.

اوبرادوویچ گفت، “واقعاً هیچ تحقیقی در مورد ارزیابی EF در کودکان پیش دبستانی از محیط بسیار نامساعد که کودکان با آن دچار مشکل شدید و مزمن هستند، نبوده است. ” “مهارت های EF از انتقال و تعامل موفقیت آمیز مدرسه پشتیبانی می کند.

اگر بتوانیم آنها را به خوبی اندازه بگیریم، می توانیم شناسایی کنیم که در این محیط چه چیزی می تواند باعث پیشرفت آنها شود. ”

وظایف را با دقت طراحی کنید

او و تیمش عملکرد اجرایی خود را در ۱۱۴۴ کودک پیش دبستانی در معرض خطر در روستای پاکستان، با استفاده از یک باتری از وظایف مبتنی بر بازی که بطور اختصاصی برای این جمعیت تنظیم شده بود، اندازه گیری کردند. آنها ماهها با متخصصان محلی کار کردند تا کارهایی را انجام دهند که مرتبط و مفید باشند.

اوبرادوویچ گفت: “برای انجام نوع تحقیقاتی که بطور معمول در یک کشور پردرآمد در جهان غرب انجام می شود، باید در اطمینان از این که وظایف از نظر فرهنگی و توسعه مناسب هستند، مراقب باشید و مراقب باشید. ”

کارهای عادی که نیاز به مرتب سازی اشیاء بر اساس رنگ و شکل دارند برای کودکانی که اسم رنگ ها را نمی دانند مشکل دارند (برای مثال محققان اصطلاح “رنگ انبه” را به جای “قرمز” استفاده می کنند) یا موارد را تشخیص نمی دهند (مانند قایقهای بادبانی یا حیوانات خاصی) که با کودکان در یک منطقه با درآمد بالاتر یا روستایی کمتر آشنا هستند.

اوبرادوویچ گفت: “شما نمی دانید که آیا دانش آنها را در مورد رنگ ها و اشیاء اندازه گیری می کنید یا مهارت های عملکرد اجرایی آنها را اندازه گیری می کنید. ” “شما باید اطمینان حاصل کنید که در زیر ظرفیتی قرار دارید. “

منبع: ویرگول

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو