کاهش دادن اشتها با چند فوت و فن ساده در خانه

کاهش دادن اشتها با چند فوت و فن ساده در خانه


منبع: آرگا

137

1398/9/4

16:10


چاقی و داشتن اضافه وزن مشکلی است که می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که اگر شما می خواهید کاهش وزن را تجربه نمایید اولین گامی که باید برای لاغری بردارید کاهش دادن اشتها می باشد، کاهش اشتها می تواند استفاده از مواد غذایی باشد که به کاهش اشتها کمک می کند از این رو در ادامه به شما بهترین روش های خانگی کاهش اشتها را ارائه می دهیم.

همانطور که می دانید روش ها و رژیم های گوناگونی برای کاهش وزن وجود دارد که ممکن است بسیار از افراد با کنترل نکردن اشتهای خود از این رژیم ها سرشکسته بیرون بیایند. اما باید بدانید که برای کاهش وزن باید مقدار کالری دریافتی روزانه را کاهش داد، به همین دلیل اگر شما قصد کاهش وزن را دارید باید با روش های کاهش دادن اشتها آشنا باشید تا بتوانید به شکل صحیح کاهش وزن را تجربه نمایید.

چگونه به کاهش اشتهای خود بپردازیم

بسیاری از افراد برای لاغر شدن ار رژیم های گوناگونی استفاده می کنند که ممکن است به دلیل عادات بد غذایی و اعتیاد به غذا نتوانند به نتیجه مثبتی دست یابند از این رو ممکن است از روش های رژیم غذایی ذهنی استفاده کنند که ممکن است در بعضی افراد به طور موثری کمک کننده باشد، اما افراد باید بدانند همانطور که تغذیه برای چاق شدن وجود دارد برای کاهش وزن و اشتها هم وجود دارد که این راه از طریق عادات به مصرف غذاهای سالم به وجود می آید.

روش های خانگی و ساده کاهش دادن اشتها

کاهش اشتها

معمولا افراد برای اینکه وزن اضافه خود را از دست بدهند به دنبال راه های بسیار سختی هستند اما باید گفت که کاهش وزن به کاهش دادن اشتهای شما بستگی دارد، باید بدانید که با داشتن یک رژیم غذایی سالم و رعایت برخی نکات می تواند به راحتی اشتهای کاذب شما را از بین ببرد.

افزایش مصرف پروتئین

زمانی که شما در برنامه غذایی خود به میزان زیادی پروتئین جای دهید احساس سیری فراوانی در طول روز خواهید کرد که این امر موجب می شود تا شما اشتهایی برای مصرف خوراکی های دیگر نداشته باشید، به همین میزان شما به دلیل احساس سیری وعده های بعدی غذایی خود را کاهش می دهید، علاوه بر اینکه دریافت پروتئین کافی به کاهش اشتها منجر می شود باعث می شود تا فرد به مرور چربی های اضافه خود را از دست بدهد، از این رو بهتر است صبح خود را با مصرف پروتئین آغاز کنید تا به بهترین نتیجه دست یابید.

کاهش دادن اشتها

مصرف غذاهای فیبر دار

زمانی که شما در طول روز فیبر زیادی استفاده نمایید خواهید دید که چگونه باعث کاهش دادن اشتها می شود، در واقع فیبر ها به دلیل دیر هضم بودن مدت بیشتری را در معده باقی می مانند و این باعث می شود تا شما برای مدت طولانی سیر باشد و اشتهایی برای مصرف غذاهای دیگر نداشته باشید، غذاهای سرشار از فیبر شامل نخود، عدس، لوبیا نخود فرنگی و .. می باشد که قادر می باشد ۲۰ درصد باعث سیری فرد شود، علاوه بر این تمام مواد غذایی فیبر دار دارای ترکیبات مهمی مانند مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های ضروری بدن می باشد، پس تا جای ممکن مواد غذایی فیبر دار را مانند مغز ها، غلات، میوه ها و سبزیجات را در برنامه غذایی خود جای دهید.

استفاده بیشتر از مواد غذایی جامد

کالری هایی که ما از خوردن غذاهای مایع و جامد دریافت می کنیم کاملا متفاوت است که به همانگونه باعث می شود ما کاهش اشتها را تجربه نماییم. در مطالعاتی که بر روی این موضوع به عمل آمده نشان داده شده که افرادی که از مواد غذایی جامد استفاده کرده اند نسبت به کسانی که از مواد غذایی مایع مانند سوپ، و یا آش استفاده کرده اند اشتهای خود را نسبت به خوردن وعده غذایی دیگر تا ۳۸ درصد از دست داده بودند. دلیل دیگری که این موضوع باعث شده بر روی کاهش دادن اشتها تاثیرگذار باشد این است که در خوردن غذاهای جامد به دلیل جویدن باعث می شود زمان بیشتری برای ارسال سیگنال سیری به مغر وجود داشته باشد از این رو در فرد احساس سیری زود تری دست خواهد داد.

فوت و فن های ساده برای کاهش اشتها

قهوه مصرف کنید

نوشیدن به اندازه قهوه در طول روز علاوه بر اینکه ضرری به فرد نمی ساند باعث می شود برای سلامت هم بسیار مفید باشد، در واقع نوشیدن قهوه می تواند تاثیرات بسیاری بر روی کاهش دادن اشتها داشته باشد، زمانی که شما به مصرف قهوه می پردازید از خود نوعی هورمون ضد اشتها تولید می کند، در واقع این هورمون در قسمت روده تشکیل می شود که در پاسخ به احساس خوردن پاسخ سیری را آزاد می کند، خوردن قهوه دو ساعت قبل از وعده غذایی می تواند منجر به کاهش دادن اشتها شود.

آب بخورید

یکی دیگر از روش های خانگی و کاملا ساده برای کاهش دادن اشتهای کاذب نوشیدن آب قبل از هر وعده غذایی می باشد، این کار باعث می شود شما اشتهای کمتری نسبت به خوردن مواد غذایی داشته باشید، در واقع نوشیدن ۲ لیوان آب قبل از هر وعده می تواند چیزی حدود ۲۲ در صد از اشتهای شما نسبت مصرف غذا کاهش دهد. چیزی حدود ۵۰۰ میلی لیتر آب در معده می تواند سیگنال های سیری را به مغر ارسال نماید، به دلیل اینکه آب در معده به سرعت می تواند تخلیه شود بهتر است در نزدیکی وعده ها مصرف شود.

روش های ساده برای از دست دادن اشتها.

مصرف زنجبیل را بالا ببرید

خواص فواید زنجبیل بر کسی پوشیده نیست زیرا مصرف دارویی و درمانی بالایی دارد، شاید برایتان جالب باشد اما باید گفت که زنجبیل می تواند در کاهش دادن اشتها هم نقش بسیار مهم داشته باشد، از این رو شما می توانید برای بهره مندی از خواص زنجبیل جهت کاهش دادن اشتها به مقدار ۲ گرم از پودر شده آن را صبح به صبح در آب گرم حل کنید و آن را بنوشید.

شکلات تلخ بخورید

شکلات تلخ با درصد بالای کاکائو طعم تلخی دارد که می تواند اشتها را را حد قابل توجهی پایین بیاورد همچنین مصرف شکلات تلخ باعث می شود تا میل شما نسبت به خوردن خوراکی های شیرین و شیرینی جات بسیار کاهش پیدا کند، قدرت شکلات تلخ آنقدر بالا است که بوییدن آن هم می توان دقیقا همان تاثیری را بر روی کاهش اشتها بگذارد که خوردن آن می گذارد. شما می توانید ۱ ساعت قبل از خوردن غذا یک تکه شکلات تلخ مصرف نمایید، همچنین در مواقعی که احساس می کنید باید چیز شیرینی را میل نمایید بهتر است شکلات تلخ در دهانتان بگذارید.

روش های خانگی کاهش دادن اشتها

میوه های آبدار بخورید

میوه های آبدار نقش بسیار مهمی در کاهش دادن اشتها و لاغری دارد زیرا به دلیل آبدار بودنشان باعث می شود حجم زیادی از معده پر شود و فرد احساس سیری زیادی کند، این میوه ها می تواند شامل خیار، گریب فروت، خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی، قارچ، و همچنین سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم، کاهو و…، برای اینکه از مصرف این میوه جات خسته نشوید می توانید به صورت های متنوع به مصرف آنها بپردازید برای مثال می تواند به تهیه سالاد میوه و سبزیجات بپردازید.

از ادویه جات بیشتر استفاده کنید

هر چه میزان استفاده شما از ادویه در غذا ها بیشتر باشد میزان کاهش دادن اشتها و لاغری و همچنین میزان مصرف غذای شما کمتر خواهد شد، در خوردن غذاهای تند و پرادویه به دلیل اینکه فرد نمی تواند به سرعت غذای خود را بخورد و همچنین باعث می شود در بین غذا خوردن از آب استفاده کند خیلی زود به فرد احساس سیری دست خواهد داد.

روش های خانگی کاهش اشتها

ماست بخورید

ماست یکی از بهترین مواد لبنی می باشد که سرشار از پروتئین و کلسیم می باشد، علاوه بر این شما می توانید با مصرف آن به عنوان پیش غذا از اشتهای خود بکاهید چرا که قادر است حجم زیادی از معده را پر نماید. همانگونه که گفتیم ماست به دلیل دارا بودن کلسیم می تواند به تقویت عضلات و استحکام استخوان هایتان کمک کند، پس سعی کنید در بین غذاهای خود حتما از ماست استفاده کنید چراکه نقش بسیار مهمی در کاهش چربی و کاهش دادن اشتها دارد.

صبح ها تخم مرغ آبپز بخورید

تخم مرغ حجم بسیار زیادی از پروتئین را در خود جای داده است که خوردن آن به عنوان صبحانه می تواند شما را برای مدت بسیار طولانی سیر نگه دارد و همین موضوع باعث می شود تا شما برای چند ساعت اشتهای خود را کاملا از دست بدهید، برای اینکه از این خاصیت تخم مرغ بهره مند شوید بهتر است آن را به صورت آب پز استفاده نمایید.

راه های علمی برای کاهش دادن اشتها

موز بخورید

موز یکی از بهترین میوه های می باشد که شما با خوردن آن به عنوان یک میان وعده می توانید از گرسنگی های کاذب رها شوید، موز به دلیل دارا بودن فیبر فراوان حجم زیادی از معده را در برمی گیرد که همین باعث می شود میلی به مصرف ریزه خوری نداشته باشید. شما می توانید موز را در وعده صبحانه خود میل نمایید تا در طول روز دچار پرخوری نشوید.

هر روز سیب بخورید

سیب علاوه بر اینکه می تواند به کاهش وزن منجر شود قادر است به کاهش دادن اشتها منجر شود، سیب به دلیل دارا بودن نوعی فیبر قابلیت این را دارد که کالری و قند موجود در مواد غذایی را جذب کند، شما می توانید با مصرف روزانه ۱ عدد سیب به عنوان میان وعده اشتهای کاذب شما نسبت به مصرف خوراکی های بی ارزش از بین برود.

مصرف سیب برای کاهش یافتن اشتها

از دیگر روش ها برای کاهش اشتها

  • سعی کنید از بشقاب های کوچکی برای خوردن استفاده نماید.
  • به اندازه کافی به استراحت بپردازید.
  • میزان مصرف چربی امگا ۳ خود را بالا ببرید.
  • از میان وعده هایی استفاده نمایید که مملو از پروتئین باشد.
  • از آنجایی که رنگ آبی نقش بسیار زیادی بر سرکوب کردن اشتها دارد بهتر از سفره تان به رنگ آبی باشد.
  • از روغن نارگیل به عنوان یک چاشنی برای غذاهایتان استفاده کنید.
  • از چای سبز استفاده نمایید.
  • از ادویه دارچین بر روی غذاهایتان استفاده نمایید.
  • میزان قند خون خود را چک نمایید.
  • از خوردن مواد غذایی فرآوری شده بپرهیزید.
  • تا جای ممکن آهسته غذا بخورید.

چه عواملی موجب از دست دادن اشتها می شود

شما با به کار گیری تمام فوت و فن های ساده و خانگی که در اختیارتان قرار داده ایم می توانید در جهت کاهش دادن اشتهای خود کمک بسیار کنید. همچنین شما می توانید برای آشنا شدن با رژیم های غذایی برای تناسب اندام بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو