نشانه های پوکی استخوان در مردان (6 مورد مهم)

منبع: آسان طب

178

1398/9/20

14:55


نشانه های پوکی استخوان در مردان بسیار است. شاید مهمترین آن دردهای استخوان باشد. پوکی استخوان بیماری شایعی است که بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند. یکی از علل اصلی پوکی استخوان کمبود کلسیم است که برای جلوگیری از ان باید به مقدار زیادی شیر و لبنیات بخورید.

1. کمبود ویتامین D

طبق اطلاعات بدست امده درست است که سطوح پایین ویتامین D یکی از نشانه های پوکی استخوان نیست، اما ممکن است عاملی در کاهش تراکم استخوانی باشد.

به گزارش آسان طب کسانی که ویتامین دی شان کم است بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار  میگیرند.

علاوه بر قرص ویتامین دی نور افتاب هم مقدار زیادی از این ویتامین را دارد.

2. شکستن راحت ناخن ها

اگر میبینید ناخن تان جدیدا زیاد می شکند ممکن است کلسیم شما کم شده باشد یا دچار پوکی استخوان شده باشید. حتما به پزشک مراجعه کنید تا وضعیت شما را چک کند.

البته شکستن ناخن در شغل کشاورزی و … قضیه اش فرق میکند.

3. کاهش قد

با زوال استخوان ها و پوکی استخوان کم کم قد ما کاهش می یابد. حتما با چشمانتان دیدید که اکثر مادربزرگ پدربزرگ ها نسبت به قبل کوتاه تر شده اند. اگر حس کردید قدتان کم شده یا اندازه گیری کردید به پزشک مراجعه کنید. این یکی از علایم پوکی استخوان و از بین رفتن استخوان است.

بیشتر بدانید: درمان قطعی پوکی استخوان یا درمان آرتروز

4. وضع اندامی ضعیف

 در موقع نشستن و ایستادن و خوابیدن وضعیت اندام ما باید صحیح باشد. در غیر اینصورت در اینده دچار مشکلاتی خواهیم شد.

اگر دیدید که جدیدا عین قبل نمیتوانید بنشینید حتما به پزشک مراجعه کنید. چون ممکن است پوکی استخوان گرفته باشید و عضلات و استخوانتان مشکل دار شده باشد.

امیدواریم از اطلاعاتی که دراین قسمت از سایت اسان طب درباره پوکی استخوان در اختیارتان گذاشتیم بهره کافی را برده باشید.

مصرف شیر و لبنیات و ورزش در روز را هرگز فراموش نکنید.

5. درد و گرفتگی عضلانی

یکی از  نشانه های پوکی استخوان در مردان درد و گرفتگی عضلانی است . در صورتی که بسیاری از افراد دردی که از استخوان ناشی می شود را از علایم پوکی استخوان میدانند.  به گزارش اسان طب درد و گرفتگی های عضلانی نشانه ای از روند از دست دادن بافت استخوانی هم در آقایان و هم در بانوان باشد.ولی خب بسیاری از مردم درد مرتبط با زوال استخوان را با درد عضلانی اشتباه می گیرند.

بنابراین ما پیشنهاد میکنیم اگر درد مشکوکی چه در ناحیه عضلانی و چه در استخوان داشتید به پزشک مراجعه کنید تا او علت این درد را شناسایی کرده و راههای درمانش را به شما معرفی کند.

6. ناتوانی در فعالیت بدنی

به گفته محققان باید روزانه حداقل به مدت 30 دقیقه فعالیت جسمانی داشته باشید. اگر دیدید جدیدا نمیتوانید خیلی فعالیت های جسمانی انجام دهید به پزشک مراجعه کنید. شاید نشانه پوکی استخوان یا بیماری دیگری باشد.

پوکی استخوان بیماری شایعی است که علت اصلی ان ورزش نکردن و کمبود کلسیم است. تا میتوانید نرمش کنید و مصرف لبنیات را هم فراموش نکنید.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از اسان طب در اختیارتان گذاشتیم بهره کافی را برده باشید.

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو