راهنمای سفر به دبی و اخذ ویزا

منبع: نمکستان

75

1398/9/24

02:40


قوانین مربوط به دریافت ویزا دبی و امارات چندان سخت نیست. در ادامه قصد داریم تمامی جزئیات را در این زمینه با هم بررسی کنیم تا هنگام سفر به دبی با هیچ گونه مشکلی از این نظر مواجه نشوید.

سفر به یک کشور خارجی دردسرهای خود را دارد که یکی از مهمترین آن ها تهیه ویزا است. هر کشوری قوانین مخصوص به خود را در مورد صدور روادید تعیین می کند و همه اتباع خارجی ملزم به رعایت آن ها هستند. البته بعضی از کشورها با هم قرارداد لغو ویزا می بندند. به این معنا که به شهروندان هم اجازه می دهند بدون نیاز به روادید بین دو کشور رفت و آمد کنند. برای مثال ایران و ترکیه چنین تعاملی با هم دارند و به همین دلیل سفر ایرانیان به این کشور به آسانی انجام می پذیرد. همسایه دیگر کشور ما امارات نیز یکی از مقاصد پرطرفدار بین ایرانی ها است. هر ساله سفرهای توریستی و تجاری بسیاری از طرف ایران به امارات انجام می شود و با این حال، برای سفر به این کشور باید ویزا تهیه کنیم. خوشبختانه قوانین مربوط به دریافت ویزا دبی و امارات چندان سخت نیست. در ادامه قصد داریم تمامی جزئیات را در این زمینه با هم بررسی کنیم تا هنگام سفر به دبی با هیچ گونه مشکلی از این نظر مواجه نشوید.

انواع ویزا امارت

انواع ویزا امارت

با توجه به هدف از سفر، نوع روادیدی که صادر می شود و شرایط اخذ ویزا و تعیین وقت در سفارتخانه امارات متفاوت خواهد بود. برای کسانی که به قصد تجارت به دبی سفر می کنند، ویزای مولتی ۹۰ روزه صادر می شود. به این ترتیب به تاجران اجازه داده می شود طی مدت ۹۰ روز چندین بار به امارات رفت و آمد کنند. کسانی که قصد کار در امارات را دارند باید درخواست روادید کار بدهند. در این صورت، حتما باید شخص یا شرکتی برای استخدام فرد اقدام کند. با این روادید اجازه اقامت سه ساله در این کشور داده می شود. مراحل صدور ویزای تحصیلی نیز با توجه به مقطع تحصیل و شرایط متقاضی متفاوت خواهد بود.

مراحل دریافت ویزا توریستی دبی

مراحل دریافت ویزا توریستی دبی

با توجه به توریستی بودن امارات و به ویژه شهر دبی، پرکاربردترین نوع ویزا، روادید توریستی است. کشور امارات موضوع اخذ ویزا را به اداره مهاجرت و کار سپرده است و این موضوع از طریق سفارت انجام نمی شود. بنابراین برای دریافت روادید دبی باید از طریق اداره کار و مهاجرت اقدام کنید. همان طور که اشاره شد امارات از جمله کشورهایی است که قوانین سختی در این زمینه ندارد. نحوه دریافت ویزا گردشگری دبی بسیار ساده است. نیازی به حضور شخص متقاضی در سفارت نیست و مصاحبه ای هم انجام نمی گیرد. به همین دلیل می توانید انجام امور را به کارگزاری های متخصص در این زمینه واگذار کنید.

صدور ویزا امارات به صورت کاملا الکترونیکی انجام می شود و هیچ برچسبی نیز روی گذرنامه زده نمی شود. چنان که گفتیم سفارت مسئول صدور ویزا نیست و بنابراین مصاحبه حضوری منتفی است.

طبق قانون امارات، شخص یا شرکتی باید به عنوان کفیل یا اسپانسر مسئولیت درخواست کننده ویزا را بر عهده بگیرد. این شخص می تواند یکی از بستگان فرد متقاضی باشد یا شرکتی که با آن تعاملات تجاری دارد. به همین دلیل بعض از آژانس های مسافرتی، البته در زمانی که درخواست ویزا تک می دهید، از شما چکی برای ضمانت بازگشت درخواست می کنند.

راهنمای سفر به دبی و اخذ ویزا

برای دریافت روادید امارات باید مدارک زیر را آماده کنید و در اختیار کارگزار مورد نظر بگذارید:

  • اسکن از پاسپورت که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • یک قطعه عکس است.

ویزا دبی هم به صورت سینگل و هم به صورت مولتی صادر می شود. سینگل برای یک بار ورود و خروج به امارات اعتبار دارد و با مولتی می توانید چند بار به این کشور رفت و آمد کنید. مورد دوم بیشتر برای تجار و کسانی که تعاملات کاری و اقتصادی در امارات دارند صادر می شود. طبیعتا نوع ویزا بر هزینه آن تاثیرگذار خواهد بود. زمان صدور ویزا ممکن است بین ۳ تا ۷ روز طول بکشد. البته در موارد اضطراری می توانید درخواست صدور ویزا فوری بدهید. مدارک شما بررسی خواهد شد و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، روادید صادر می شود. مواردی وجود دارند که فرایند صدور را با مشکل مواجه می کنند. مثلا اگر از قبل ویزایی داشته باشید که هنوز اعتبار آن تمام نشده است، باید آن را کنسل کنید در غیر این صورت امکان درخواست روادید جدید وجود ندارد. همچنین اگر قبلا برای تان روادید صادر شده باشد و از آن استفاده نکرده باشید، برای ارائه درخواست جدید لازم است هزینه کنسلی بپردازید.  پس از صدور، یک ماه فرصت دارید که به امارات سفر کنید. در مورد ویزا توریستی ۱۴ روز مهلت اقامت خواهید داشت و این زمان قابل تمدید نیست.

یک نکته مهم در سفرهای توریستی، رزرو هتل است. اگر به صورت گروهی سفر می کنید، موسسه مورد نظر امور مربوط به رزرو را برای تان انجام خواهد داد. در غیر این صورت با مشاهده لیست هتل دبی از قبل محل اقامت مطلوب خود را انتخاب کنید.

رعایت مدت حضور در امارات بسیار مهم است. اگر بیشتر از مدت مجاز در امارات بمانید نه تنها مجبور به پرداخت جریمه می شوید،  بلکه اجازه سفر مجدد به این کشور را نیز از دست می دهید. توجه داشته باشید که روادید برای همان شهری صادر می شود که قصد سفر به آن را دارید. مثلا اگر قصد سفر به دبی را دارید باید درخواست ویزا دبی بدهید. برای تمدید نیز باید به همان شهر مراجعه کنید چون شهرهای دیگر امور مربوط به تمدید را برای تان انجام نخواهند داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو