آموزش طرز تهیه خوراک بادمجان و گوشت کبابی خیلی خوشمزه و مجلسی

منبع: نمکستان

93

1398/9/24

02:41


امروز برای شما آموزش طرز تهیه خوراک بادمجان و گوشت کبابی خیلی خوشمزه و مجلسی را در نمکستان آماده کرده ایم.

نمکستان: برای این پست آموزش طرز تهیه خوراک بادمجان و گوشت کبابی خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم . برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم خوراک بادمجان و گوشت کبابی :

گوشت بره ۵۰۰ گرم
پودر رازیانه نصف قاشق چایخوری
فلفل قرمز خرد شده نصف قاشق چایخوری
نمک به مقدار لازم
بادمجان متوسط دو عدد
روغن زیتون ۵ قاشق غذاخوری
برگ‌های تازه ریحان ۳ قاشق غذاخوری
نان تست ۴ عدد
پنیر فتا ¼ پیمانه
لیمو ترش یک عدد

طرز تهیه خوراک بادمجان و گوشت کبابی :

با آموزش طرز تهیه خوراک بادمجان و گوشت کبابی از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه خوراک بادمجان و گوشت کبابی ابتدا باید سیخ های چوبی را درون آب بگذارید تا خوب خیس بخورند تا زمان کباب نسوزند. گوشت های فیله بره را به شکل مکعب های دو سانیت برش بزنید.

گوشت ها را درون یک کاسه بریزید و به آنها نمک ، فلفل قرمز خرد شده و پودر رازیانه بزنید و خوب با دست ورز دهید تا کاملا مزه دار شوند. از طول بادمجان ها را به شکل ورقه های نازک برش بزنید. بادمجان ها را درون آب نمک بخوابانید تا تلخی آنها گرفته شود.

خوراک بادمجان و گوشت کبابی

در این فاصله می توانید کباب پز یا ذغالتان را روشن کنید. در یک کاسه دیگر نعنا ریخته و ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون و کمی نمک ریخته و مخلوط کنید و بعد آن را کنار بگذارید. اکنون روی بادمجان ها روغن زیتون بمالید و روی نان ها نیز روغن زیتون بمالید و کنار بگذارید.

گوشت ها را سیخ کنید و با بادمجان ها و نان ها روی کباب پز کباب کنید. سیخ ها را بطور مرتب بچرخانید تا کاملا همه ی قسمت های گوشت به خوبی پخته شود. ۴ تا ۶ لایه بادمجان کباب شده درون بشقاب بچینید و روی آنها یک یا دو سیخ کباب بگذارید. روی آنها سس نعنا بریزید و در مرحله آخر فتاهای خرد شده را نیز اضافه کنید. این خوراک را با نان ای تست شده و گرم به همراه یک لیموترش نوش جان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو