آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی بادمجان خوشمزه و مجلسی

منبع: نمکستان

207

1398/9/26

12:26


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی بادمجان خوشمزه و مجلسی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کوکو بادمجان خوشمزه را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید. مواد لازم مقدار مواد بادمجان ۷ عدد تخم مرغ ۵ عدد پیاز ۱ عدد سیر ۱ حبه روغن […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی بادمجان خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کوکو بادمجان , کوکوی بادمجان , کوکو بادمجان کبابی , کوکو بادمجان خام

نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کوکو بادمجان خوشمزه را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی این پست را دنبال کنید.

مواد لازم مقدار مواد
بادمجان ۷ عدد
تخم مرغ ۵ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری
زردچوبه ۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه کوکوی بادنجان

با آموزش طرز تهیه کوکو بادمجان از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. برای تهیه این کوکوی خوشمزه ابتدا سیر و پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم ، با دست به خوبی سیر و پیاز رنده شده را فشار ممی دهیم و آبشان را کامل می گیریم.

بادمجان ها را می توانیم به دو صورت استفاده کنیم ، می توانیم بادمجان ها را آبپز کنیم یا در صورت تمایل می توانید آنها را روی گاز کباب کنید. حالا با میکسر یا گوشکوب برقی بادمجان ها را به همراه سیر و پیاز خوب له می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

در اینجا نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه را به مایه کوکو اضافه می کنیم و تخم مرغ ها را یک به یک به مایه کوکو اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم تا مایه کوکو کاملا یکدست و صاف شوند. حالا نوبت آماده کردن کوکو و سرخ کردن آن است.

همچنین ببینید : طرز تهیه کوکو سیب زمینی

کوکو بادمجان سرخ شده , کوکو بادمجان , kookoo bademjan

برای این منظور می توانیم به دو روش کوکو را آماده کنیم ، روش اول استفاده از تابه است که در تابه روغن می ریزیم و مایه کوکو را در تابه صاف می کنیم . صبر می کنیم تا کوکو سرخ شود سپس آنرا برمی گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

البته می توانید مانند کوکو سبزی از قالب های فلزی هم برای طرح دادن به کوکوها استفاده نمایید. به این صورت که قالب را کف تابه بگذارید و مقداری مایه کوکو داخلش بریزید تا سرخ شود سپس آنرا بچرخانید تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

روش دوم استفاده از فر است ، به این صورت که مقداری روغن در ظرف فر می ریزیم و مایه کوکو را در ظرف می ریزیم و پشت قاشق صافش می کنیم. ظرف را به مدت ۱۵ دقیقه در فر با ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا اماده شود.

البته این کوکو در تابه خوشمزه و لذیذتر خواهد شد. در پایان کوکو را در ظرف مورد نظر می کشیم و با ترشی پیاز ، ترشی کلم قرمز ، خیار شور و گوجه فرنگی سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانید در کنار کوکو مقداری سیب زمینی هم سرخ کنید و میل نمایید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کوکوی کدو سبز

نکاتی در مورد کوکوی بادمجان

می توانید برای تهیه این کوکو از گوشت چرخ کرده هم استفاده نمایید. گوشت چرخ کرده طعم خوبی به این کوکو می دهد. برای اضافه کردن گوشت چرخ کرده ابتدا مقداری پیاز نگینی در تابه تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید.

بعد از اینکه گوشت چرخ کرده خوب سرخ شد و طعم خامی اش گرفته شد در زمان له کردن بادمجان می توانیم گوشت چرخ کرده را به مایه کوکوی بادمجان اضافه کنیم و مانند توضیحاتی که در بالا اشاره کردیم کوکو را سرخ کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه کوکوی سبزی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی بادمجان خوشمزه و مجلسی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو