بنفشه‌خواه: تلویزیون عطاران و مدیری را فراری داد

منبع: برترین ها

121

1398/9/26

14:03


بیژن بنفشه‌خواه با اشاره به جای خالی کمدین‌های حرفه‌ای در حوزه سریال‌سازی می‌گوید تلویزیون امثال مدیری و عطاران را فراری داده است.

مهر: بیژن بنفشه‌خواه با اشاره به جای خالی کمدین‌های حرفه‌ای در حوزه سریال‌سازی می‌گوید تلویزیون امثال مدیری و عطاران را فراری داده است.

بنفشه‌خواه که کمتر هم اهل گفتگوهای صریح درباره فعالیت‌های تلویزیونی خود است، در این گفتگو که پس از پایان پخش «فوق‌لیسانسه‌ها» انجام شد، فراتر از بازی خود در این مجموعه حرف زد و درباره موضوعاتی چون جای خالی امثال رضا عطاران و مهران مدیری در حوزه سریال‌سازی طنز، درآمد هنرمندان و حواشی مربوط به معافیت مالیاتی، تجربه بازی در نقش‌های جدی و حتی منع تلویزیون از حضورش در یک نقش روحانی سخن گفت.

بخش‌هایی از این گفتگو را بخوانید.

کم شدن سریال‌های طنز برای شما به عنوان بازیگر این مجموعه چقدر اهمیت دارد؟

خیلی بد است. مردم نیاز دارند ساعت‌هایی بخندند شاد شوند و سرگرم شوند. سال به سال دارد بدتر می‌شود و تلویزیون چندان کمدی نمی‌سازد، برخی از کمدی سازان را هم خودشان فراری دادند مثل رضا عطاران یا مهران مدیری به جای اینکه سریال بسازد «دورهمی» را تولید می‌کند. حیف نیست؟ مدیری باید سریال بسازد.

حضور این کارگردانان چقدر برای بازیگران تضمین برای یک کار خوب و حرفه‌ای است؟

مدیری و عطاران یا حتی سعید آقاخانی کارگردانانی هستند که مثل سروش صحت می‌توانید بدون فیلمنامه با آن‌ها قرارداد ببندید، من اگر در سینما کار کنم و زندگی‌ام از لحاظ معیشتی بچرخد در تلویزیون کار نمی‌کنم. چون اوضاعش خیلی خراب است همه بازیگران سریال‌ها از تلویزیون طلب دارند. من خودم بابت دو سریال هنوز طلب دارم.

اکنون موجی به‌عنوان ضدسلبریتی در تلویزیون راه افتاده که به برخی هنرمندان خائن هم می‌گویند و نمی‌دانم قضیه چیست! یا قضیه مالیات به راه افتاده و کسانی که درباره مالیات هنرمندان حرف می‌زنند، به این فکر نمی‌کنند که ما فقط حدود ۲۰ سوپراستار سینما داریم که دستمزدهای بالا می‌گیرند، باقی مثل کارگرها حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو