آکاایران: یکی از خوشمزه ترین خوراکی ها میوه های خشک شده هستند که می توانید به عنوان تنقلات در کنار شیرینی جات و آجیل مصرف کنید . نیازی نیست که حتما میوه های خشک شده را از بازار خریداری کنید چرا که اگر با روش اصولی خشک کردن میوه آشنا باشید خودتان به راحتی در منزل می توانید میوه ها را خشک کنید . در این مطلب شما را با ۲ روش خشک کردن میوه آشنا می کنیم .

در روش اول هر میوه ای که میل دارید خشک کنید را بخوبی بشوئید و سپس میوه را با پوست برش دهید و بصورت حلقه حلقه در آورید . حلقه های میوه را بر روی فویل یا سینی که روی شوفاژ یا فن قرار داده اید بچینید و با یک پارچه ی تمیز وسفید روی آن ها را بپوشانید . دلیل استفاده از پارچه ان است که می بایستی میوه ها در نور مستقیم قرار نگیرند و از آلودگی و گرد غباری که احتمال دارد بر سطح میوه ها بنشیند جلوگیری شود . برای جلوگیری از چسبیدن میوه ها به فویل یا سینی باید روزانه میوه ها را بر گردانده و جابه جا کنید و پس از ۳ الی ۴ روز میوه های خشک شما آماده می شوند .

طریقه خشک کردن میوه

در روش دوم که طبیعی تر است فقط کافیست حلقه های میوه را در جایی کاملا خشک و تاریک روی سینی یا روی پارچه ی سفید تمیز بر روی یک میز یا سطحی که از زمین بالا تر است بچینید و باز پس از یک روز آنها را برگردانده و جابه جا کنید و در این روش میوه ها بین ۷ تا ۸ روز آماده می شوند .

منبع :

روش اصولی خشک کردن میوه  | خانه داری