آکاایران: کیک از انواع خوردنی های خوشمزه و لذیذ است که برای مراسم مختلف و یا به عنوان میان وعده و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد در ادامه این بخش از آشپزی طرز تهیه کیک وانیلی با طعم بی نظیر و ایده آل را مشاهده خواهید کرد.

کیک از انواع شیرینی های خوشمزه است و پرطرفدار است که می توانید آن را با طعم های مختلفی نظیر کیک نارگیلی و کیک گردویی و کیک وانیلی تهیه کنید. طرز تهیه کیک وانیلی مانند بقیه کیک ها ساده و راحت است و شما می توانید این کیک خوشمزه را به عنوان کیک تولد نیز بپزید.

کیک وانیلی از انواع کیک های خوش طعم و خوشمزه است که هر کسی از طعم و مزه این کیک خوشش می آید و بهتر است شما نیز این کیک را در منزل برای افراد خانواده خود بپزید و از طعم این کیک متفاوت و بی نظیر نهایت لذت را ببرید.

آکاایران: طرز تهیه کیک وانیلی با طعم عالی و متفاوت

مواد لازم

کره : ۲۳۰ گرم
شیر پرچرب : ۱ پیملنه
شکر : ۲ پیمانه
تخم مرغ درشت : ۴ عدد
آرد : ۳ پیمانه سر پر
وانیل : ۱ قاشق چای خوری
نمک : نصف قاشق چای خوری
بیکینگ پودر : ۴ قاشق چای خوری

 شیرینی و کیک

طرز تهیه کیک وانیلی

برای پخت کیک وانیلی ابتدا فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید سپس زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید و سفیده ها را در درون ظرف مناسبی بریزید و ظرف سفیده ها را در درون ظرفی که حاوی آب گرم است قرار دهید سپس سفیده ها را با کمک همزن دستی و یا همزن برقی به خوبی هم بزنید تا پف کنند و به شکل خامه فرم گرفته شده در آیند سپس زرده را به سفیده های تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط زرده و سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا باهم به خوبی مخلوط شوند. درمرحله بعدی طرز تهیه کیک وانیلی آرد و بیکینگ پودر و وانیل و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را دو یا سه بار الک کنید. در درون ظرف دیگری شکر و شیر را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را آنقدر هم بزنید تا شکر در شیر به خوبی حل شود سپس به صورت آرام آرام مخلوط آرد و شیر را به ترتیب به مایه کیک اضافه کنید و مایه کیک را بعد از هر بار اضافه کردن این مواد به صورت دورانی هم بزنید و بعد از مخلوط شدن مایه کیک با شیر و آرد روغن و یا کره ذوب شده را به مایه کیک اضافه کنید و به خوبی مواد کیک را هم بزنید.

حتما بخوانید:  طرز تهیه کیک انار خوشمره و پرطرفدار

طرز تهیه کیک وانیلی با طعم عالی و متفاوت -آکاطرز تهیه کیک وانیلی انواع کیک آشپزی


در مرحله آخر دستور پخت کیک وانیلی ته قالب فر و اطراف قالب را به خوبی چرب کنید و مایه کیک را در درون قالب فر بریزید و سپس قالب فر را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در درون فر قرار دهید.

 

 شیرینی و کیک

طرز تهیه کیک وانیلی با طعم عالی و متفاوت -آکاطرز تهیه کیک وانیلی انواع کیک آشپزی

در طرز تهیه کیک وانیلی بعد از آماده شدن کیک می توانید آن را از درون قالب بیرون آورید و سپس بعد از خنک شدن کیک می توانید سطح آن را با کمک روش های تزیین کیک خانگی به زیبایی تزیین کنید. برای مشاهده پخت انواع کیک کلیک کنید.

.

منبع :

طرز تهیه کیک وانیلی با طعم عالی و متفاوت