مواد لازم

پودر کاکائو

یک سوم فنجان

شیر داغ

1 و یک سوم فنجان

شکلات خرد شده

120 گرم

آرد

1 و یک سوم فنجان

جوش شیرین

1 ق چ

نمک

یک هشتم ق چ

کره هم دما با اتاق

450 گرم

شکر

1 فنجان

تخم مرغ

3 عدد بزرگ

عصاره وانیل

1 ق چ

ماست هم دما با اتاق

دو سوم فنجان

شکلات چیپسی شیری

1 فنجان

فاج شکلاتی داغ

1 و یک چهام فنجان . طرز تهیه در ادامه

گردوی خرد شده

یک سوم فنجان در صورت تمایل

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را طرز تهیه آشنا میکنیم .

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد رشن کنید تا داغ شود . یک قالب پانت 20 سانتی با ارتفاع 11 سانتی را چرب کرده آرد پاشید کنید و کناری بگذارید .

شیر داغ را به کاکائو اضافه کرده هم بزنید یکدست شود . شکلات را اضافه کرده و مخلوط کنید تا ذوب شود سپس کناری بگذارید خنک شود .

آرد ، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید .

کره و شکر را با همزن برقی با سرعت متوسط هم بزنید تا کرمی و پوک شود . تخم مرغ ها را یکی یکی اضفه کنید و هر بار صبر کنید یکدست شود و در آخر وانیل را بیفزایید .

نیمی از آرد را اضافه کرده هم بزنید یکدست شود . سپس نیمی از ماست و دوباره نیمی از آرد و نیمی از ماست را اضافه کرده هر بار هم بزنید خمیر کیک یکدست شود . مخلوط شکلات را اضافه کرده و فقط در حدی که خمیر یکدست شود هم بزنید و در آخر شکلات چیپسی ها را اضافه کنید .

خمیر را در قالب ریخته رویش را صاف کنید و به مدت 45 – 55 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد و اگر خلال دندان وسط کیک زدید و خمیری به آن نچسبید میتوانید از فر بیرون بیاورید و 20 دقیقه کناری بگذارید از حرارت بیوفتد سپس روی توری سیمی برگردانید کاملا خنک شود .

فارج شکلاتی را روی کیک داده و کناری بگذارید خودش را بگیرد .

طرز تهیه سس فاج شکلاتی

شکلات خرد شده

دو سوم فنجان معادل 120 گرم

کره

نصف فنجان

نمک

نصف ق چ

شکر

3 فنجان

شیر غلیظ

360 گرم

 

شکلات ، کره و نمک را روی حرارت بخار آب هم بزنید تا شکلات ذوب شود . نصف فنجان شکر نصف فنجانی اضافه کرده هم بزنید و هر بار صبر کنید کاملا حل شود . شیر غلیظ را اضافه کرده و مخلوط کنید و سپس کناری بگذارید از حرارت بیوفتد . این سس را میتوانید تا 1 هفته در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران