برشماری ویژگی‌های مفید ترب سفید

منبع: آسان طب

138

1398/2/28

22:44


ترب سفید نوعی از صیفی‌جات است که از گیاهی به اسم longipinnatus به دست می‌آید. این گیاه علفی به خانواده کلم سانان تعلق دارد. این گونه از ترب به غیر از سفید در رنگ‌های دیگری مانند قرمز، بنفش و زرد نیز دیده می‌شود. گیاه شناسان باور دارند که این گونه از ترب بومی ژاپن است و با نام دایکون شناخته می‌شود. علاوه بر کشورهای آسیای جنوب شرفی، استفاده از این ترب در ایالات متحده آمریکا و اروپای غربی نیز بسیار رایج می‌باشد. اگر دوست دارید در مورد خواص و فواید درمانی مصرف این گونه ترب اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

ترب سفید

خواص ترب سفید

کارشناسان تغذیه اعتقاد دارند که مصرف این ترب اهمیت بالایی دارد چرا که ترب سفید از نظر ارزش غذایی، جزء محصولات درجه یک محسوب می‌شود. از میان مهم‌ترین ترکیبات فوق العاده‌ای که در این صیفی وجود دارد می‌توان به مواردی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین‌های خانواده B، آهن، فسفر و کلسیم اشاره کرد. این حجم از مواد مفید که در این ترب وجود دارد نشان می‌دهد که استفاده از آن چقدر برای بدن مهم است. هر کدام از این ترکیبات قادر هستند تا به تنهایی به تقویت بخش‌های مختلفی از بدن و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها کمک کنند.

تقویت دستگاه گوارشی

از جمله مهم‌ترین موادی که در این ترب وجود دارد، می‌توان به فیبرهای رژیمی اشاره کرد. دانشمندان باور دارند که فیبرها می‌توانند به طرق مختلفی به تقویت سلامت دستگاه گوارشی و بهبود هضم کمک کنند. مصرف فیبرها باعث می‌شود تا لوله‌های گوراشی شما مرطوب شود، این موضوع می‌تواند به تسریع حرکت مدفوع و سایر مواد غذایی در لوله‌های گوارشی در بدن کمک کند. رطوبت لوله‌های گوارشی از جمله مهم‌ترین دلایل پیشگیری از یبوست محسوب می‌شود. علاوه بر این، تحقیقات انجام شده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که فیبرهای رژیمی با کاهش خطر ابتلا به مشکلات خطرناکی مانند سرطان معده و کولون در ارتباط هستند.

سم زدایی بدن

در طب سنتی آسیایی اعتقاد بر این است که مصرف این ماده می‌تواند به افزایش ادرار کمک کند. امروزه بیشتر کارشناسان ثابت کرده‌اند که ترب سفید دیورتیک می‌باشد. ادرار تنها به تخلیه آب اضافی بدن کمک نمی‌کند، بلکه جالب است بدانید که یکی از اصلی‌ترین موادی که در ادرار وجود دارد، اسید اوریک می‌باشد که از جمله سموم خطرناک بدن به شمار می‌رود. این امر باعث بهبود سم زدایی در بدن می‌شود. افرادی که به مشکلاتی مانند نارسایی کبد و بیماری‌های کلیوی دچار هستند، بهتر است از این ترب بیشتر استفاده کنند.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

ترب سفید

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، یکی از ترکیبات مهمی که در این ترب وجود دارد، ویتامین C است. این ویتامین در بدن نقش‌های مهمی دارد که یکی از برجسته‌ترین آنها ساخت گلبول‌های سفید می‌باشد. گلبول‌های سفید به عنوان بخش اصلی مبارزه با بیماری‌ها و دستگاه ایمنی بدن در نظر گرفته می‌شوند. هر چه تعداد این گلبول‌ها بیشتر باشد، خطوط دفاعی بدن شما از قدرت بالاتری برخوردار است. علاوه بر این، ویتامین C مانند آنتی اکسیدان عمل می‌کند که این موضوع در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن نقش دارد.

جلوگیری از سرطان

نه تنها محتوای بالای فیبر این ترب باعث می‌شود تا احتمال ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارشی به صورت موثری کاهش پیدا کند، بلکه آنتی اکسیدان‌های این ماده نیز می‌توانند به شما در این زمینه کمک کند. اصلی‌ترین وظیفه آنتی اکسیدان‌ها در بدن مقابله با آسیب‌های استرس اکسیدانیو رادیکال‌های آزاد می‌باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این آسیب‌ها منجر به ایجاد جهش‌ها و بافت‌های سرطانی می‌شوند. از جمله مهم‌ترین سرطان‌هایی که استفاده از این ماده قادر است به پیشگیری از آنها کمک کند، می‌توان به سرطان پروستات، سرطان معده و سرطان سینه اشاره کرد.

تقویت سلامت استخوانی

بدون تردید رایج‌ترین بیماری استخوانی که سلامت شما را تهدید می‌کند، پوکی استخوان می‌باشد. آمارها حاکی از این است که از هر 10 سالمند، 7 نفر به این بیماری دچار است. پوکی استخوان زمانی اتفاق می افتد که بدن برای دریافت عناصر مورد نیاز خود از منابع ذخیره شده در استخوان‌ها استفاده کند. از جمله مهم‌ترین عناصری که در استخوان‌ها ذخیره می‌شوند و به تقویت تراکنش آن کمک می‌کنند، کلسیم و فسفر می‌باشند. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این صیفی دارای منابع قابل توجه‌ای از این عناصر است و بنابراین مصرفش می‌تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو