mehdi solouki

یکی از بازیگران جوان و با اخلاق و البته محبوب کشورمان مهدی سلوکی است که اولین بار با اجرای برنامه نیم رخ وارد عرصه هنر کشورمان شد. در سالهای اخیر هم مهدی سلوکی در سریال ستایش بسیار خوش درخشید.

در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد بیوگرافی کامل مهدی سلوکی مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم. در این مقاله می توانید عکس مهدی سلوکی و همسرش را مشاهده کنید و یا اگر می خواهید به اینستاگرام مهدی سلوکی مراجعه کنید، آیدی او را اورده ایم.


بیوگرافی مهدی سلوکی

قبل از هر چیزی در مورد بیوگرافی مهدی سلوکی باید بدانید که نام اصلی او محمد مهدی سلوکی است که در تاریخ ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۱ در اصفهان به دنیا آمد. وی برادر کوچکتر محمد سلوکی است و با برنامه نیم رخ وارد عرصه هنر شد.

تحصیلات مهدی سلوکی

مهدی سلوکی برای ادامه تحصیل وارد هنرستان شد و رشته گرافیک را انتخاب کرد و در همین دوران بود که جذب کار تلویزیونی شد. او در سال ۱۳۷۹ دیپلم خود را از هنرستان مالک اشتر تهران گرفت.

سلوکی پس از سپری کردن دوره خدمت سربازی در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته بازیگری دانشگاه آزاد اراک پذیرفته شد اما فعالیت های هنری به او اجازه نداد تا مدرک کارشناسی خود را دریافت کند.

در مورد خانواده مهدی سلوکی بیشتر بدانید

پدر مهدی سلوکی سرهنگ نیروی هوایی است و اصالتا  تهرانی است. مادر مهدی سلوکی هم اهل اراک بوده و ظاهرا خانه دار است. این بازیگر جوان و با اخلاق دارای یک برادر بزرگ تر از خود است. همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم نام برادر مهدی سلوکی، محمد سلوکی است که در سال ۱۳۵۸ و در تهران به دنیا آمده است. محمد هم از مجریان باسابقه تلویزیون به شمار می رود.

محمد سلوکی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فرهنگی است و مجری، تهیه کننده و بازیگر هم هست.


ازدواج مهدی سلوکی

در مورد وضعیت تاهل این بازیگر باید بدانید که او ازدواج کرده است و متاهل است. عکس مهدی سلوکی و همسرش در اینستاگرام خودش منتشر شده است و می توانید برای دیدن عکس های بیشتر از همسر مهدی سلوکی به پیج این بازیگر مراجعه کنید. وی در سال ۱۳۹۳ و زمانی که ۳۲ سال سن داشت، ازدواج کرد.

مهدی سلوکی و زنش

عکس مهدی سلوکی و همسرش

مهدی سلوکی چگونه فعالیت هنری خود را شروع کرد؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که مهدی در زمینه خط و نقاشی هم دستی بر آتش دارد. شاید همین ذوق هنری در او باعث شده است تا به سمت بازیگری برود. استعداد نقاشی در او به حدی بوده است که نزدیکان و اقوام او فکر می کردند او در آینده نقاش چیره دستی می شود! گفتنی است که بعدها با رفتن به رشته گرافیک نقاش چیره دستی شد و تجربه برگزاری نمایشگاه نیز کسب کرد.

وی خطاط ماهری هم هست و البته هنر خط به صورت ارثی در بین خانواده آنها وجود دارد. پدر و برادر او هم دارای خط خوبی هستند.

اما در مورد این که این بازیگر مرد مشهور ایرانی چگونه وارد عرصه هنر شد باید گفت که سلوکی فعالیت بازیگری خود را به شکل جدی از ماه رمضان سال ۱۳۸۰ یعنی زمانی که ۱۹ سال سن داشت با بازی در سریال چراغ های خاموش به کارگردانی کاظم بلوچی شروع کرد.

اسم همسر مهدی سلوکی

مهدی سلوکی و همسرش

وی در این سریال در کنار بازیگرانی چون خسرو احمدی در نقش آقا بهزاد بازی چشمگیری را از خود نشان داد و به حدی استعداد هنری خود را در این نقش ثابت کرد که سال ها با این نقش برای مخاطبان ماندگار شد.

مهدی سلوکی در عرصه سینما هم فعالیت دارد. نخستین بار با بازی در فیلم سینمایی سرگیجه در سال ۱۳۸۴ بر پرده سینما ظاهر شد.

به شهرت رسیدن مهدی سلوکی

یکی از سریالهای پر مخاطب به کارگردانی سیروس مقدم، سریال نرگس بود که مهدی سلوکی در آن نقش داشت. شاید بتوان گفت که در سال ۱۳۸۵ و با بازی در این سریال، سلوکی توانست به موفقیت و شهرت در بین مخاطبان دست یابد.

در همین بحبوحه شهرت شایعه مرگ مهدی سلوکی هم منتشر شد. این شایعه می گفت که او با یک کامیون تصادف کرده است. این خبر کذب به سرعت از طرف او تکذیب شد!

علایق و خصوصیات مهدی سلوکی

این بازیگر گفته است که عاشق رانندگی با سرعت بالا است. در مورد ورزش به شدت فوتبالی است و طرفدار تیم پرسپولیس و رئال مادرید است. او گفته است تیم برزیل و بازی های آنها را دوست دارد. او خودش هم ورزش می کند و هفته ای سه بار برای ورزش کردن به باشگاه می رود و هر روز هم سه ساعت تمرین می کند. برای سلوکی ظاهر بدن بسیار اهمیت دارد و برای همین سراغ ورزش بدنسازی رفته است.

او در بین فوتبالیست ها دوستانی دارد. بهترین دوست فوتبالی خود را علی انصاریان می داند. در بین بازیگران هم به برخی علاقه بیشتری دارد و کارهای انها را دنبال می کند. وی از محمدرضا فروتن و کتایون ریاحی به عنوان بهترین بازیگر و از مسعود کیمیایی به عنوان بهترین کارگردان نام برده است.

او بنا به گفته های خودش آدم برون گرایی است و چیزی را در دلش نگه نمی دارد. وی گفته است که من منتظر برآورده شدن آرزوهایم نیستم و همیشه سعی می کنم تا با مشکلات مواجه شوم. در مورد عشق و ازدواج اش هم گفته است که عاشق شدم و رفتم و گفتم و ازدواج کردم. در دلم آن را نگذاشتم!

او گفته است که فرد کنجکاوی است و از کودکی این حس کنجکاوی در او بوده است.

اینستاگرام مهدی سلوکی

این بازیگر جوان دارای هوادارن زیادی است و از این رو مهدی سلوکی در اینستاگرام پیجی را باز کرد و اولین پست آن را هم به این صورت نوشت که: من این پیج را به درخواست هوادارنم باز کرده ام و از این به بعد از این طریق به صورت مستقیم با هوادارانم در ارتباط هستم. اگر شما هم می خواهید پیج او را فالو کنید و جدیدترین عکس های مهدی سلوکی را ببینید و یا می خواهید در مورد فعالیت های هنری جدید او مطلع شوید، می توانید به آیدی mehdisoloukioriginal مراجعه کنید.

قد مهدی سلوکی

جزییات ممنوع الکار شدن مهدی سلوکی

مهدی سلوکی در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاد که بعد از سریال «نرگس» که همه بازیگران آن جوان اول تلویزیون و سینما معرفی شدند، شما ممنوع الکار شده و از کشور رفتید؟ این گونه گفت که: بعد از آن سریال پر مخاطب بود که در یک مدت زمان خاصی اینگونه تصمیم گرفته شد که من فعالیت هنری نداشته باشم! او گفت من واقعا علت این اتفاق را نمی دانستم. در حالی که آن زمان مدام قرارداد برای من پیش می آمد و برای عقد قرارداد مراجعه می کردم که به من می‌ گفتند شما بروید منزل استراحت کنید!

وی در این مورد چرا بعد از این اتفاق به خارج از کشور رفت هم اینگونه ادامه داد: این شد که دیگر به دوبی رفتم و چهار پنج سال آنجا اقامت داشتم. البته در آن مدت هم تلاشم این بود که به تلویزیون برگردم. برای ایفای یک نقش در یک کار هم صحبت لازم انجام شد و قرارداد هم منعقد شد و سه چهار بار به ایران آمدم و رفتم ولی در نهایت هم نشد که آن کار را انجام دهم. سلوکی گفت که به هر حال بعد از این کش و قوس ها دوباره خدا کمکم کرد و با نقش‌های کوچک کارم را شروع کردم و به عشقم رسیده و دوباره مشغول فعالیت هنری هستم.

مهدی سلوکی در ستایش ۴

بعد از اتمام سریال ستایش سه این خبر منتشر شد که احتمالا سری چهار این سریال هم ساخته می شود. سلوکی در پاسخ به اینکه آیا ستایش چهار ساخته می ‌شود یا نه، تاکید کرد : فکر نمی‌کنم که فصل چهار این سریال ساخته شود. چون همه چیز در این سریال به سر و سامان رسید و همه نقش های آن به مرادشان رسیدند و دیگر دلیلی ندارد که این داستان ادامه ای داشته باشد. این بازیگر جوان گفت که قبلا برخی دوستان درباره فصل سه این سریال صحبت کرده بودند و بین آنها اختلافاتی پیش آمده بود و بنابراین ترجیح می دهم که ما حرفی در این مورد نزنیم بهتر باشد.

مهدی سلوکی در سریال ستایش

این بازیگر در مورد نمره دهی به خودش گفت که من نمره ۶ به خودم می دهم.

این بازیگر در مورد محبوبیت سریال ستایش گفت که: ما ایرانی ‌ها در کل خواسته یا ناخواسته انسان هایی سنتی هستیم. به اعتقاد او حتی نوجوان ‌های امروزی هم رگه ‌هایی از سنت از قبیل احترام به بزرگترها، حرف زشت نزدن و… در وجودشان رخنه کرده است. او گفت که اعتقاد من این است که چون در این سریال احترام و سنت ها زیاد وجود داشت برای مردم کشورم دلپذیر و مطلوب بود.

چرا مهدی سلوکی در نیم رخ نماند؟

مهدی سلوکی از دریچه برنامه نیم رخ وارد عرصه هنر شد. او هیجده سال پیش مجری «نیمرخ» بوده که خودش در این مورد گفته است که دیدم این کاره نیستم و تصمیم گرفتم که کار اجرا را کنار بگذارم!

سلوکی ادامه داد که: مدل برنامه نیم رخ مجری بازیگری بود و کار ما این بود که پلاتو را حفظ کنیم و در آن زمان مدلی که در حال حاضر رسم است و در آن مهمانی داشته باشیم یا موضوعی به ما بگویند و بعد آن را اجرا کنیم، نبود. او گفت در حقیقت این من نبودم که کار اجرا را کنار گذاشتم بلکه اجرا خودش مرا کنار گذاشت! به این ترتیب آخرین مجری برنامه «نیمرخ» بودم و مسئولین این برنامه دیدند جواب نداد، کلاً نیم رخ جمع شد!

علت جالب چاقی مهدی سلوکی!

مهدی سلوکی یکی از بازیگرانی است که به تازگی دچار اضافه وزن شده است و در زمان اجرای برنامه نیم رخ لاغر بود. از او پرسیده شده است که چرا زمان اجرا لاغرتر بودی، گفت: من حتی زمانی که بازی می ‌کردم هم لاغرتر بودم. وی گفت که فکر کنم ازدواج کردم و آرامشم بیشتر شد و به همین دلیل چاق شدم. او گفت که ایرانی‌ ها اصولا به صورت ژنتیکی اینطوری هستند و بعد از ازدواج چاق می ‌شوند. این بازیگر با اخلاق و جوان گفت که آن اوایل تصور نمی‌کردم اضافه وزن خیلی مهم باشد، اما وقتی از مخاطبان می‌شنیدم که چاق شده ام، دریافتم که دیر جنبیدم.

به همین دلیل است که الان سه چهار سال است که در رژیم لاغری هستم و مدت ‌ها است این حس که با خوشحالی از سر سفره بلند شوم را فراموش کرده ام! او در مورد جلوگیری از اضافه وزن گفت که قبلا خیلی شل می ‌گرفتم و اهمیت چندانی نمی‌ دادم. حالا که متوجه شدم و به خودم آمدم چیزی در حدود ۶ یا ۷ کیلو کاهش وزن داشته ام. این بازیگر در نهایت از همسرش در راستای کاهش وزن اش قدردانی کرد.

مهدی سلوکی در نیم رخ


فیلم شناسی مهدی سلوکی

فیلم های سینمایی مهدی سلوکی

بازی مهدی سلوکی در فیلم سینمایی پاشنه بلند ۲ در سال ۱۳۹۴

بازی مهدی سلوکی در فیلم سینمایی صفر در سال ۱۳۹۳

بازی مهدی سلوکی در فیلم سینمایی سگ های پوشالی در سال ۱۳۹۲

بازی مهدی سلوکی در فیلم سینمایی دنیای پر امید در سال ۱۳۹۱

بازی مهدی سلوکی در فیلم سینمایی زادبوم در سال ۱۳۸۷

بازی مهدی سلوکی در فیلم سینمایی کریستال در سال ۱۳۸۷

بازی مهدی سلوکی در فیلم سینمایی احضارشدگان در سال ۱۳۸۶

بازی مهدی سلوکی در فیلم سینمایی سرگیجه در سال ۱۳۸۵

سریالهای مهدی سلوکی

بازی مهدی سلوکی در سریال ستایش ۳ به کارگردانی سعید سلطانی در سال ۱۳۹۸ از شبکه سه

بازی مهدی سلوکی در سریال ستایش ۲ به کارگردانی سعید سلطانی در سال ۱۳۹۲ از شبکه سه

بازی مهدی سلوکی در سریال ستایش ۱ به کارگردانی سعید سلطانی در سال ۱۳۸۸ از شبکه سه

بازی مهدی سلوکی در سریال بوی باران به کارگردانی محمود معظمی در سال ۱۳۹۶ از شبکه یک

بازی مهدی سلوکی در سریال از یاد رفته ها به کارگردانی بهرام بهرامیان در سال ۱۳۹۶ از شبکه یک

بازی مهدی سلوکی در سریال آرام می گیریم به کارگردانی روح الله سهرابی در سال ۱۳۹۵ از شبکه دو

بازی مهدی سلوکی در سریال مرز خوشبختی به کارگردانی حسین سهیلی زاده در سال ۱۳۹۵ از شبکه دو

بازی مهدی سلوکی در سریال مهر طوبی به کارگردانی سید مجید موسویان در سال ۱۳۹۴ از شبکه سه

بازی مهدی سلوکی در سریال خوب، بد، زشت به کارگردانی منوچهر هادی در سال ۱۳۹۳

بازی مهدی سلوکی در سریال آخرین بازی به کارگردانی حسین سهیلی زاده در سال ۱۳۹۳

مهدی سلوکی چند سالشه

بازی مهدی سلوکی در سریال پروانه به کارگردانی جلیل سامان در سال ۱۳۹۱

بازی مهدی سلوکی در سریال راستش را بگو به کارگردانی محمدرضا آهنج در سال ۱۳۹۱

بازی مهدی سلوکی در سریال سایه روشن به کارگردانی آرش معیریان در سال ۱۳۹۰

بازی مهدی سلوکی در سریال پنج کیلومتر تا بهشت به کارگردانی علیرضا افخمی در سال ۱۳۹۰

بازی مهدی سلوکی در سریال پنجمین خورشید به کارگردانی علیرضا افخمی در سال ۱۳۸۸

بازی مهدی سلوکی در سریال نرگس به کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۸۵

بازی مهدی سلوکی در سریال ما چند نفر

بازی مهدی سلوکی در سریال باجناق ها

بازی مهدی سلوکی در سریال تب سرد به کارگردانی علیرضا افخمی در سال ۱۳۸۳

بازی مهدی سلوکی در سریال روشنایی دشت در سال ۱۳۸۱

بازی مهدی سلوکی در سریال چراغ های خاموش به کارگردانی کاظم بلوچی در سال ۱۳۸۰

بازی مهدی سلوکی در سریال غریبانه به کارگردانی قاسم جعفری در سال ۱۳۸۳

بازی مهدی سلوکی در سریال بوی غریب پاییز