چگونه برای سفر بین کشورهای اروپایی بلیط اتوبوس بگیرم؟

چگونه برای سفر بین کشورهای اروپایی بلیط اتوبوس بگیرم؟


منبع: اوما

184

1398/11/19

16:38


چگونه برای سفر بین کشورهای اروپایی بلیط اتوبوس بگیرم؟

مسافرت با اتوبوس در اروپا، یک انتخاب محبوب برای افراد محلی و گردشگران است. اتوبوس گزینه ای مطمئن برای مسافرت در کشورهای اروپایی است زیرا غالباً اتوبوس ها مسیرهایی را که نه تنها بین شهرها بلکه به مکان های کوچکتر که رسیدن به آنها با قطار دشوارتر است را راحت می کنند. اتوبوس ها همچنین گزینه های بسیار مناسبی برای سفر در سراسر کشور هستند که شرکت های زیادی در این زمینه خدمات ارائه می دهند. بزرگترین مزیت سفر با اتوبوس این است که اغلب مقرون به صرفه ترین انتخاب است.

 قیمت بلیط اتوبوس معمولا نوسان نمی کنند. اتوبوس ها گزینه مناسبی برای کسانی که دارای بودجه کمتر یا کسانی که می خواهند با برنامه های خود انعطاف پذیر تر باشند، است. امکانات خوبی در اتوبوس ها برقرار است از جمله اینترنت. هدف این است که با کنترل هزینه سفر جذاب و خوبی را رقم بزنید.

خرید بلیط اتوبوس در سفر بین کشورهای اروپایی

 

خرید بلیط اتوبوس برای اروپا

راه های مختلفی برای تهیه بلیط اتوبوس وجود دارد. می توانید آنها را از سایت ها به صورت آنلاین خریداری کنید یا اگر تمایلی به این کار ندارید خرید بلیط از باجه ها نیز محیا است که البته این روش هزینه مازادی روی دست شما می گذارد، یعنی حق الزحمه که چیزی حدود 5 الی 10 یورو خواهد بود. با تسلط داشتن بر زبان انگلیسی، ایمیل شخصی و همچنین ویزا کارت می توانید آنلاین و بدون پرداخت هزینه های اضافی اقدام به اخذ بلیط اتوبوس در اروپا نمایید. در گذشته تردد بین شهرهای اروپایی، با قطار صورت می گرفت اما در حال حاظر استفاده از اتوبوس نیز فراهم است.

چگونه بلیط خارجی تهیه کنیم؟

اگر هدفتان یک سفر کاری یا تفریحی به یک کشور اروپایی است و می خواهید پیش از سفر بلیط خود را تهیه کنید به یک سایت فروش بلیط مراجعه کنید و در آنجا به صفحه خرید بلیط وارد شوید. سربرگ مختص بهبلیط خارجی را انتخاب نمایید و مشخصاتی که از شما خواسته شده را پر کنید. مبدأ و مقصد سفر راتعیین کنید. در قسمت تاریخ زمان شروع سفر را روی تقویم مشخص کنید و اگر می خواهید یک بلیط دوطرفه داشته باشید، تاریخ برگشت را نیز مشخص نمایید. در قسمتی که مربوط به تعداد مسافران است مشخص کنید چه تعداد و برای چه گروه سنی بلیط می خواهید. مهم است که سن افراد را مشخص کنید زیرا قیمت بلیط برای افراد زیر دو سال و کودکان 2 تا 12 سال و حتی بزرگسالان متفاوت است.

گزینه جستجو را بزنید تا سامانه به دنبال بلیط مطابق با شرایط زمانی و مکانی شما بگردد. در صورت موجود بودن لیستی از پرواز ها به همراه قیمت های متفاوت در اختیار شما قرار می گیرد که به دلخواه می توانید انتخاب کنید و در نهایت با وارد کردن مشخصات فردی اقدام به ثبت بلیط نمایید. دقت داشته باشید که اطلاعات هر فرد را به درستی وارد کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

انواع بلیط

انواه بلیط اوتویوس

بلیط سفر را یا به دو طریق چارتر یا سیستمی می توانید خریداری نمایید.

1- بلیط چارتر

قیمت در بلیط چارتر ممکن است دچار نوسانات شود و این کاملا بر خلاف مدل سیستمی است. چارتر کننده گان این نوع بلیط ها را در اختیار دارند و آنها را پیش از پراوز هواپیما، قطار یا اتوبوس تهیه می کنند و در زمان خاص خود آنها را به فروش می رسانند. معمولا قیمت این نوع بلیط ارزان تر از مدل سیستمی است زیرا هدف چارتر کننده این است که بلیطی برایش باقی نماند و صندلی مخصوص چارتر خالی نباشد، در نتیجه قیمت بلیط ها را پایین می آورند تا همه به فروش برسند. این نوع بلیط را مدام نمی توان پیدا کرد و معمولا در زمان خاصی به فروش می رسند.

2- بلیط سیستمی

بلیط سیستمی قیمتی ثابت دارد که از طرف شرکت های حمل و نقل تعیین شده است. تفاوتی از نظر نوع وسیله نقلیه، صندلی و امکانات رفاهی در بلیط سیستمی و چارتر وجود ندارد و هر دو گروه از امکانات مشابه استفاده می کنند. بلیط سیستمی را در هر زمان می توان خریداری کرد.

استرداد بلیط

ممکن است اتفاقی ناگهانی موجب شود از سفر پشیمان شوید و بخواهید بلیط سفر را کنسل کنید. نگران این مورد نباشید زیرا با کسر مبلغی به عنوان جریمه، الباقی هزینه بلیط به شما باز گردانده می شود. نکته ای که لازم می دانیم در رابطه با استرداد بلیط به آن اشاره کنیم این است که اگر بلیط را به صورت سیستمی خریداری کرده باشد هزینه کنسلی با کسر مبلغی بی چون و چرا به شما بازگشت داده می شود. اما چنانچه بلیط را به صورت چارتر تهیه کرده باشید، این قضیه فرق می کند یعنی این چارترکننده است که مشخص می کند علت شما برای کنسلی را بپذیرد یا خیر. اگر موافقت کنند که مبلغی به عنوان جریمه کسر می کنند و در غیر اینصورت هزینه ای بازگشت نخواهد شد.

استرداد بلیط از طریق سایت

اگر بلیط خود را از طریق سایت خریداری کرده باشید، و قصد استرداد آن را دارید، هزینه ها به شماره کارتی که خرید را با آن انجام داده اید بعد از حداکثر 3 روز برگشت داده می شود.

برنامه ریزی برای سفر

اگر قصد رفتن به یک سفر اروپایی را دارید لازم است پیش از سفر اقداماتی انجام دهید تا با نزدیک شدن به زمان سفر استرس نداشته باشید:

  • مقصد خود رادپیش از سفر تعیین کنید و از طریق یک سایت معتبر اقدام به رزرو بلیط نمایید. بیشتر سایت ها هتل های مهم و معتبر کشور مقصد را به خوبی معرفی می کنند و این امکان را که بتوانید در همان سایت هتل خود را نیز رزرو کنید فراهم است.
  • چند روز قبل از سفر چمدان های خود را ببندید و هر آنچه که برای یک سفر خارحی کوتاه مدت یا بلند مدت نیاز است را با خود ببرید.
  • مدارکتان را تمام و کمال با خود ببرید: شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت و ویزا تا در فرودگاه یا مقصد دچار مشکل نشوید.
  • اگر فرزند کوچک دارید برای راحتی او وسایل سرگرم کننده، آب، تغذیه مناسب، یک دست لباس در کیفی که همراه خود به داخل هواپیما می برید با خود داشته باشید که فرزندتان اذیت نشود.
  • اگر دارو مصرف می کنید حتما داروها را همراه دستور پزشک با خود همراه داشته باشید زیرا برخی فرودگاه ها محدودیت هایی در این زمینه دارند و مانع بردن برخی داروها می شوند.
  • کمتر از پول نقد استفاده کنید و بیشتر از کارت های اعتباری کمک بگیرید.

از سفر لذت ببرید

 

بلیط اتوبوس

سعی نکنید خیلی طبق قوانین خودتان پیش بروید. سفر برای لذت بردن از زندگی است حتی اگر سفر کاری باشد شما باز این فرصت را خواهید داشت که از سفر لذت کافی را ببرید. استرس ها را از خود دور کنید، شما لیاقت این را دارید که زمانی را به خودتان اختصاص دهید و برای خودتان باشید. اگر نگران هزینه ها هستید می توانید تورهای خارجی را انتخاب کنید که مقرون به صرفه هستند. پیش از سفر لیستی از مکان های دیدنی تهیه کنید تا بر اساس زمانبندی که در سفر برای خود تعیین کرده اید از آنجا دیدن کنید. برخود و اطرافیانتان سخت نگیرید تا شیرینی یک سفر هیجان انگیز را بچشید. اگر در سفر با همسفرتان به مشکل برخوردید با هم صحبت کنید تا مشکلات برطرف شود و یک سفر جذاب را تجربه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو