وزارت بهداشت موضع رسمی خود را درباره حضور پزشکان بدون مرز در ایران اعلام کند!

54

1399/1/5

17:31


وزارت بهداشت موضع رسمی خود را درباره حضور پزشکان بدون مرز در ایران اعلام کند!

سلامت نیوز:دومین محموله پزشکان بدون مرز در حالیکه با هماهنگی وزارت بهداشت راهی تهران شده بود سرنوشت ناملومی پیدا کرد.

بعد از اعلام رسیدن این محموله مشاور مطبوعاتی وزارت بهداشت اعلام کرد ‏با اجرای طرح بسيج ملى مقابله با كرونا و استفاده از ظرفيت درمانی نيروهاى مسلح، نيازى به برپايى تخت بيمارستانى توسط نيروهاى خارجى نيست و این حضور منتفی است.

پس از این اظهار نظر هیچ کدام از مسوولین رسمی وزارت بهداشت توضیحی روشنی در این باره ندادند و مشخص نشد این اظهار نظر شخصی مشاور وزیر است یا موضع رسمی وزارت بهداشت؟!

سازمان پزشکان بدون مرز مدعی راه‌اندازی یک مرکز درمانی اضطراری برای درمان بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در ایران شده که علاوه بر دارو و اقلام موردنیاز پزشکان و پرستاران،تجهیزات یک بیمارستان صحرایی که باهماهنگی وزارت بهداشت نصب و آماده کمک رسانی به بیماران شده است .

پیش از این درخواست کمک محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان از جامعه جهانی در پی شیوع کرونا ویروس جدید در ایران در توئیتر واکنش های متعددی به همراه داشت.

وزارت بهداشت که هنوز هم در توزیع اقلامی مانند ماسک و رساندن آن به دست مردم دچار مشکل است در مقابل فشار های کدام نهاد ،کمک های خارجی به مردم ایران و کادر درمان را رد میکند یا در مقابل فشارها سکوت میکند؟چرا از مجوزها و برنامه ریزی های خود قاطعانه جمایت نمیکند؟

اگر مجوز ورود این گروه توسط وزارت بهداشت صادر شده چرا توضیح روشنی به مردم درباره چرایی این تصمیم یکباره نمیدهد؟

مسئله ویروس کرونا که همه جهان را درگیر خود کرده و خسارات جانی و مالی فراوانی به مردم ما وارد کرده مسئله سیاسی نیست که هر سازمان یا فردی به خود اجازه دهد با جان مردم بازی کند و آن ها را با توهم توطئه خود در تنگنا قرار دهد و وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی باید حافظ جان و سلامت مردم باشد نه دیدگاههای تنگ نظرانه برخی !

بنظر میرسد با ادامه شرایط موجود و با وجود هشدار های کارشناسان دیگر رمقی برای ادامه کار در کادر درمان کشور باقی بماند که تازه با سیاسی بازی ها هم دست و پنجه نرم کنند.

اگر قرار است محموله کمک ای انسان دوستانه مورد حمایت وزارت بهداشت واقع نشود بهتر است لیستی از کشورها و مراکز و سازمانهایی که مورد تائید است منتشر شود تا این تصمیمات دوگانه مدیریتی در کشور باعث آبرویزی کشور در جامعه جهانی نشود.

گفتنیست پزشکان بدون مرز یک سازمان مردم‌نهاد است که به خاطر فعالیت‌هایش در مناطق جنگ‌زده و کشورهای در حال توسعه شهرت دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو