آشنایی با دیدنی های آدلاید استرالیا و جاذبه های گردشگری آن

آشنایی با دیدنی های آدلاید استرالیا و جاذبه های گردشگری آن


منبع: آرگا

150

1399/1/16

22:37


در منطقه جنوبی قاره استرالیا، شهری بزرگ به نام آدلاید قرا گرفته است که رتبه پنجم از نظر جمعیت را به خود اختصاص داده است. سالانه افراد زیادی به استرالیا مسافرت می کنند دیدنی های آدلاید را با چشم خود مشاهده کنند. 

آدلاید شهر ساحلی است که موقعیت جغرافیایی خاص خود را دارا می باشد. این شهر در میان خلیج، شبه جزیره و رشته کوه قرار گرفته است. این شهر توجه بسیاری از افراد را به دلیل بالا بودن سطح کیفیت زندگی به خود جلب کرده است. سالانه مهاجران بسیاری به این شهر زیبای استرالیا مسافرت می کنند، که هدف آن ها بازدید از مکان های زیبای  آدلاید می باشد.

آشنایی با شهر و دیدنی های آدلاید

آشنایی با آدلاید استرالیا

همان طور که گفته شد، آدلاید پنجمین شهر بزرگ استرالیا می باشد که از نظر زیبایی و نظافت در استرالیا حرف اول را می زند. آدلاید دارای میراث فرهنگی و گذشته تاریخی بسیار است که سالانه مورخان تاریخی بسیاری را به سوی خود جلب می کند. آدلاید استرالیا در میان کرانه جنوبی این قاره و کوه لفتی چنان الماسی می درخشد که در گذشته بهترین مکان برای بریتانیایی ها محسوب می شد. این شهر با دارا بودن فضایی آرام و مردمانی با فرهنگ جز بهترین شهر های این قاره به حساب می آید و وضعیت اقتصادی و در آمد مردمان این شهر با توجه به زمینه های کشاورزی و انواع معادنی می باشد که در آن جا وجود دارد. آدلاید دارای عمارت و بناهای باشکوه است که در این زمان، در میان دیگر ساختمان و عمارت های کهن چونان گوهری می درخشد.

این شهر با  دارا بودن موزه، گالری و باغ های دیدنی تجربه ای خوبی از سفر به استرالیا برای شما رقم می زند و همواره می توانید تاریخ این شهر را در کنار دنیای مدرن و امروزی شان ببینید. مردم آدلاید عاشق هنر و موسیقی هستند، و در این مکان به راحتی می توانید سمفونی های مختلف و اجرای آزاد و زنده موسیقی دانان و خوانندگان را مشاهده کنید. اگر می خواهید بیشتر از این با اماکن زیبای آدلاید آشنا شوید، با ما در این بخش از مجله آرگا همراه شوید.

معرفی مکان های دیدنی آدلاید

هر شهر و منطقه دارای زیبایی و جاذبه های گردشگری خاص خود می باشد، در ادامه این مطلب به بیان دیدنی های تاریخی آدلاید پرداخته ایم.

  • نورث تراس

نورث تراس منطقه خوبی برای شروع از بازدیداماکن زیبا و دیدنی آدلاید است. نورث تراس بلواری زیبا و سرسبز است که با دارا بودن جاذبه های تاریخی و گردشگری، نظر توریستان بسیاری را به خود جلب کرده است. ساختمان پارلمان که در تقاطع خیابان تورث تراس و کینگ ویلیام قرار گرفته است؛ دارای ستون های عظیم و باشکوه است که به زیبایی های این منطقه افزوده است. کمی پایین تر از این منطقه ۳ جاذبه مهم و فرهنگی قرار گرفته است، که عبارت است از؛ کتابخانه ابالتی استرالیای جنوبی، موزه استرالیای جنوبی و گالری هنر استرالیای جنوبی. شما در مدت زمان کم می توانید از این ۳ منطقه با شکوه به خوبی بازدید کنید.

معرفی مکان های سبز آدلاید

  • باغ زیبای گیاه شناسی

اگر در منطقه نورث تراس قرار دارید، می توانید به سمت شرق بروید و با در های آهنی باغ گیاه شناسی رو به رو شوید. این بنا با آهن های بسیاری احداث شده است که می توانید با بازدید از این جا گیاهان مختلفی را ببینید و از وجود آن ها لذت ببرید. این باغ در سال ۱۸۵۵ بنا شد و امروزه به عنوان مکانی برای آموزش، تحقیق و بررسی به شمار می رود. در اینن منطقه گیاهان دارویی بسیاری نیز کشت می شود و با بازدید از این منطقه می توانیداز نقش و تاثیرات مهم گل و گیاهان بر زندگی آدمی اطلاعات کسب کنید.

  • موزه هنر استرالیای جنوبی

یکی از بهترین کلکسیون های هنری استرالیا، گالری و موزه هنری آدلاید می باشد که بسیاری از وسایل را در دل خود جایی داده و از آن ها محافظت می کند. این ساختمان و موزه ویکتوریایی در سال ۱۸۸۱ بنا شد که انواعی از مجسمه ها، نقاشی ها، پارچه، فلز کاری ها، عکاسی ها، جواهرات و اثاثیه منازل را هم اکنون در خود نگه داری می کند. این نماشگاه هنری روز هایی را که استرالیا در استعمار به سر می برده راب ه خوبی به روزگار حال گره زده است و می توانید با مشاهده آنان پی به حقایق آدلاید ببرید. در این موزه می توانید آثار اسلامی مربوط به استرالیا را نیز مشاهده کنید.

  • موزه استرالیایی جنوبی

این موزه زیبا و هنری که از دیگر دیدنی های آدلاید به شمار می رود در کنار کتابخانه ایالتی واقع شده است. این موزه به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین مکان دارای کلکسیون های میراث بومی شناخته شده است که سالانه افراد بسیاری برای تحقیق به این مکان جذب می کند. در کنار کلکسیون های علمی شما می توانید آثار به جا مانده از جزایر اقیانوس آرام جنوبی در گالری های دائمی فرهنگ اقیانوس آرام، به همراه آثار باستانی مصر را مشاهده کنید. همچنین در این نمایشگاه می توان تنوع زیستی، حیات وحش و گیاهان بومی متعلق به استرالیای جنوبی را مشاهده کنید. این مکان جز بهترین مکان های دیدنی و زیبای آدلاید است که برای کودکان بسیار مناسب می باشد. شما می توانید به همراه خانواده از این موزه اسرار انگیز بازدید کنید.

  • بازار مرکزی آدلاید

بازار مرکزی آدلاید واقع شده در غرب میدان ویکتوریا و خیابان گروت می باشد. این بازار جز مراکز خرید قدیمی است که از ویژگی های آن می توان به سرپوشیده بودن و دارا بودن انواعی از وسایل دلخواه اشاره کرد. این بازار در سال ۱۸۸۰ ساخته شد که دارای انواع میوه، سبزی، گل، محصولات غذایی پخته شده و محصولات فرهنگی است. در اطراف این بازار کافه های دنج و آرام وجود دارد که بعد از خرید مفصل می توانید در این کافی شاپ ها خود را به دقایقی استراحت و خوردن قهوه مهمان کنید.

معرفی باغ وحش زیبای آدلاید

  • پارک و باغ وحش کلیلند

این حیات وحش در فاصله ۲۰ دقیقه ای از مرکز شهر قرار گرفته است. شما با استفاده از تاکسی می توانید به این مکان زیبای آدلاید بروید و از مشاهده حیوانات زیبا و با نمک استرالیایی لذت ببرید. حیوانات موجود در این منطقه تقریبا در محیطی طبیعی زندگی می کنند و حس زندانی بودن کمتر به آنان القا می شود. کانگرو، کوالا و شتر مرغ از حیواناتی هستند که در پارک کلیلند مشاهده می شوند. این منطقه به دلیل دارا بودن ویژگی های فضای باز و آزادانه، به شما اجازه داده تا به خوبی با حیوانات ارتباط برقرار کنید، آن ها را نوازش کنید و به آن ها غذا بدهید. شما با پرداخت مبلغی می توانید با آن ها عکس بگیرید و از سفر به این مناطق زیبا برای خود تجربه های دلنشین ثبت کنید.

  • مرکز فستیوال های آدلاید

شما با ۵ دققیه پیاده روی از نورث تراس می توانید به محلی که اولین جشن و هنر های چند گانه در استرالیا برگزار شد، بروید. مرکز فستیوال ها از زیبایی های آدلاید به شمار می رود که در کنار دریاچه تورنس قرار گرفته است. این محل برای توریستان و افراد متعلق به همان جا دارای جذابیت منحصر به فرد خود است که شما را به وجد می آورد. تئاتری که در این منطقه واقع شده است گنجایش ۲ هزار تماشاچی دارد و بسیاری از تئاتر ها و جشن ها در این منطقه برگزار می شود. شما می توانید از مرکز فستیوال آدلاید به همراه دیگر مناطق زیبای این شهر بازدید کنید.

  • موزه و خانه ی تاریخی آیرس

این خانه که دارای بهترین سبک معماری رنتیس در استرالیا است از زیبایی های آدلاید به شمار می رود. این خانه از سال ۱۸۵۵ تا ۱۸۷۸ میلادی محل سکونت و زندگی نخست وزیر استرالیای جنوبی بوده است. ایرس این خانه را تبدیل به عمارتی ۴۰ اتاقه کرد که با بازدید از این منطقه پی به خلاقیت و زندگی هنری آیرس می برید. اگر به این منطقه بروید ازتاریخ اجتماعی استرالیا بیشتر اطلاعات کسب می کنید و می توانید از مشاهده نقاشی های زیبای دیواره های داخلی این عمارت، نهایت لذت را ببرید.

معرفی مراکز خرید آدلاید

هرچیزی که برای سفر به آدلاید باید بدانید

اگر قصد سفر و مشاهده زیبایی های آدلاید را دارید، باید با آدام رسوم، زمان سفر و فرهنگ مردمان این منطقه به خوبی آشنا باشید. ما در ادامه این مطب در این باره به شما کمک کرده ایم.

  • علت سفر به شهر آدلاید

این شهر با دارا بودن موسسات دولتی از اقتصاد بالایی برخوردار است. همچنین این شهر به عنوان مرکز دولتی و تجاری در نیمه جنوبی استرالیا نام گرفته است. آدلاید دارای اماکن زیبا، جشنواره، ورزش، ساحل و مراکز خرید بسیاری است که هر ساله توریستان بسیاری را به سوی خود جذب می کند. همچنین در کنار زیبایی های آدلاید، دانشگاه و موسسات علمی بسیاری وجود دارد که افراد زیادی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل به این منطقه سفر می کنند.

  • چه زمانی برای مسافرت به آدلاید مناسب است؟

آدلاید با دارا بودن آب و هوای خوب و مدیترانه ای سبب شده که در تابستان ها هوا گرم و در زمستان آب و هوای بارانی در این منطقه حکم فرما باشد. برای سفر به این شهر از استرالیا برنامه ریزی های لازم را بچینید تا در آب و هوای نامناسب مسافرت نکنید.

معرفی فستیوال های آدلاید

  • معرفی انواعی از جشنواره و فستیوال های آدلاید

  1. ووم آدالاید: این جشنواره در ماه مارس برگزار می شود که در آن حرکات هنری و اجراهای متنوع به نمایش گذاشته می شود.
  2. جشنواره فرینج: این جشنواره در ماه فوریه برگزار می شود و جز جشنواره های فضا باز محسوب می شود.
  3. جشنواره آدلاید: این جشنواره از خوشنام ترین جشن هاست که در ماه مارس برگزار می شود. همچنین در این جشن حرکات نمایشی متنوع برای حاظران به اجرا در می آید.
  4. جشنواره کودکان: این جشن در ماه می صورت می گیرد.
  5. جشنواره های هنر های تجسمی: این جشنواره در ماه اوت برگزار می شود.
  6. جشنواره ازاسیا: این جشنواره در ماه سپتامبر برگزار می شود.
  7. جشنواره فیلم آدلاید: این جشن در ماه اکتبر به اجرا در می آید.
  8. جشنواره گیتار آدلاید: این جشن در ماه اوت به نماش گذاشته می شود.
  • معرفی دیدنی های آدلاید

از دیدنی های زیبای آدلاید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. گالری هنرهای استرالیای جنوبی
  2. موزه استرالیای جنوبی
  3. موزه مهاجرت
  4. مکان تاریخی کریک هیل
  5. میدان ویکتوریا
  6. موسسه ملی، بومی و فرهنگی تاندانیا
  7. موزه زندان آدلاید
  8. موزه ملی حمل و نقل هوایی
  9. موزه دریایی
  10. یاد بود ملی جنگ
  11. تالار شهر آدلاید
  12. اسب گهواره ای بزرگ
  13. خانه قدیمی دولت
  14. فانوس آدلاید
  15. کاخ موزه آیرز
  16. کلیسای جامع سن پیتر
  17. چشم انداز نور
  18. موزه اقتصاد گیاه شناسی سانتوس
  19. موزه سم استگ
  20. موزه علوم مرکزی

معرفی انواع از غذاهای آدلاید

  1. معرفی انواعی از خوراکی های آدلاید

  2. بستنی بزرگ دو قلو
  3. انواعی از شکلات های خوشمزه
  4. شیرینی پای شناور
  5. قهوه سرد
  6. شکلات فراکوکس
  7. نون خامه ای و شکلاتی
  • معرفی انواعی از وسایل خریدنی و سوغاتی

  1. درخت بید
  2. چکمه
  3. جاکلیدی های نمادین
  4. عروسک حیوانات بومی
  5. بوم رنگ
  6. کلاه
  7. دستکش
  8. کروات
  • معرفی انواعی از مراکز خرید

معرفی بزرگترین مراکز آدلاید

  1. مرکز خرید وستفیلد مارویون
  2. مرکز مایر
  3. مرکز خرید راندل
  4. سیتی سنتر الیزابت
  5. مرکز خرید آرندیل
  6. مرکز خرید ستون ها
  7. مرکز خرید تی تری پلازا
  8. مرکز خرید آدلاید آرکید
  9. بندر گاه شهر آدلاید
  10. مرکز خرید برنساید ویلیچ
  11. مرکز خرید فولهام گاردنز
  12. میدان میچام
  13. مرکز خرید پورت کانال
  14. مرکز خرید ماردن
  15. قلعه پلازا
  16. مرکز خرید چرچیل
  17. مرکز خرید پاراینکس
  18. مرکز خرید سن آگنس
  19. مرکز خرید ولاند پلازا
  • معرفی انواعی از مراکز تفریحی

مراکز خرید و دیدنی آدلاید

  1. ورزشگاه آدلاید اوال
  2. پارک حفاظت شده کلیلند
  3. باغ وحش آدلاید
  4. باغ هیمجی آدلاید
  5. پارک گیاه شناسی
  6. آدلاید پارک لندز
  7. پارک حفاظت شده موریالتا
  8. شهر بازی پیچ هاوس
  9. پارک الدر
  10. پارک ملی بلیر
  11. کازینو آدلاید
  12. پارک بانیتون
  13. پارک حفاظت شده بلک هیل
  14. پارک حفاظت شه هلت کوو
  15. باغ گیاه شناسی ویتونگا
  16. پارک تفریحی آنستی هیل
  17. پارک حفاظت شده اسکات گریک
  18. پارک تفریحی استرت گورج
  19. پارک ریمیل
  20. باغ ویل
  21. پارک های تفریحی شفردز هیل
  22. پارک کوبلر گریک

امیدواریم مشاهده این مقاله برای شما سودمند بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سایر مکان های دیدنی استرالیا کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو